Η εκμάθηση της ανάγνωσης από μαθητές σε όλο τον κόσμο επωμίστηκε ολόκληρο το βάρος της κρίσης της Covid-19, σύμφωνα με διεθνή μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 400.000 μαθητών σε 57 χώρες.
«Το Pirls είναι η πρώτη μεγάλης κλίμακας διεθνής αξιολόγηση που βασίζεται στη συλλογή δεδομένων κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19», υπογραμμίζουν οι συγγραφείς της μελέτης Progress in International Reading Literacy Study (Pirls), που πραγματοποιείται κάθε πέντε χρόνια από το 2001 από την IEA, μια διεθνή ΜΚΟ μέλη της οποίας είναι ερευνητικοί οργανισμοί.
Η μελέτη τονίζει «τον αρνητικό αντίκτυπο της πανδημίας COVID-19» με «σχεδόν τους μισούς μαθητές να έχουν φοιτήσει σε σχολεία όπου τα κανονικά μαθήματα διακόπτονταν για οκτώ εβδομάδες ή περισσότερο».
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα “χαμηλότερα επίπεδα ανάγνωσης σε 21 από τις 32 χώρες που παρουσίασαν συγκρίσιμα στοιχεία τάσεων μεταξύ 2016 και 2021”. Μόνο οκτώ άλλες χώρες από αυτές τις 32 έχουν σταθερό επίπεδο ανάγνωσης και άλλες τρεις έχουν ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.
Με μέση συνολική βαθμολογία 514 βαθμούς, η Γαλλία βρίσκεται πάνω από τον διεθνή μέσο όρο (500 μονάδες), αλλά κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (527 μονάδες).
Η συντριπτική πλειονότητα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) εμφανίζει στατιστικά σημαντική πτώση, κατά μέσο όρο 11 μονάδων σε σύγκριση με το 2016.
Στη μελέτη, 21 χώρες σημειώνουν καλύτερο σκορ από τη Γαλλία. Η Σιγκαπούρη (587), το Χονγκ Κονγκ (573) και η Ρωσία (567) παρουσιάζουν τα καλύτερα αποτελέσματα. Οι πρώτες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι η Φινλανδία (549) και η Πολωνία (549).
Τα κορίτσια έχουν υψηλότερες επιδόσεις από τα αγόρια σε όλες τις χώρες που μελετήθηκαν, εκτός από την Ισπανία και την Τσεχική Δημοκρατία.
Αυτό συμβαίνει και στη Γαλλία, όπου η διαφορά μεταξύ της μέσης βαθμολογίας των κοριτσιών (521) και εκείνης των αγοριών (507) είναι αξιοσημείωτη, σημειώνει η μελέτη.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ