Quantcast

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: Το καλλιτεχνικό πρόγραμμα μέχρι και την άνοιξη του 2024

«Η εξωστρέφεια αποτελεί προτεραιότητά μας και στόχος είναι πάντα η εξασφάλιση συνεργατών και ρεπερτορίου εφάμιλλων της αξίας του θεάτρου μας» δήλωσε ο Λευτέρης Γιοβανίδης, καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου

Εξωστρέφεια, συνεργασίες με κορυφαίους δημιουργούς όπως ο Πέτερ Στάιν, ο Μπομπ Ουίλσον και ο ‘Αντολφ Σαπίρο, και την αφρόκρεμα της ελληνικής θεατρικής σκηνής περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, το καλλιτεχνικό πρόγραμμα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά για την περίοδο Απρίλιος 2023 – Μάιος 2024.

 

Στη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, παρουσία του Δημάρχου Πειραιά, Γιάννη Μώραλη και των συντελεστών των παραστάσεων, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΘΠ, Λευτέρης Γιοβανίδης, ανακοίνωσε τον προγραμματισμό του θεάτρου για το προσεχές διάστημα με τις παραστάσεις που θα παρουσιαστούν στις δύο σκηνές του, καθώς και το πρόγραμμα του διακαλλιτεχνικού φεστιβάλ «Πειραιάς Artport III» το οποίο θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο για τρίτη συνεχή χρονιά.

 

«Η εξωστρέφεια αποτελεί προτεραιότητά μας και στόχος είναι πάντα η εξασφάλιση συνεργατών και ρεπερτορίου εφάμιλλων της αξίας του θεάτρου μας» δήλωσε ο Λευτέρης Γιοβανίδης, τονίζοντας επίσης την ανάγκη να μεριμνήσει έγκαιρα η Πολιτεία ώστε να βρεθούν ουσιαστικές λύσεις σε χρόνια και καίρια νομοθετικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο οργανισμός.

 

Καλλιτεχνικό πρόγραμμα

 

Η Κεντρική Σκηνή θα φιλοξενήσει τρεις σημαντικούς σκηνοθέτες με διεθνή εμβέλεια και αναγνώριση. «Και οι τρεις παραγωγές στοχεύουμε να αποτελέσουν μια γόνιμη σύμπραξη και ώσμωση με Ελληνίδες και Έλληνες ηθοποιούς, και να αποφέρουν εξαιρετικά ενδιαφέροντες καρπούς» ανέφερε ο Λ. Γιοβανίδης.

 

Την αρχή κάνει ο Πέτερ Στάιν που θα σκηνοθετήσει τον «Μισάνθρωπο» του Μολιέρου με πρωταγωνιστή τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο. Η παράσταση που κάνει πρεμιέρα αμέσως μετά το Πάσχα (19/4) είναι μία διασκευή της σκηνοθεσίας του Στάιν, που είχε παρουσιάσει το 2018 στη Γαλλία, αλλά αποτελεί, όπως εξήγησε ο ίδιος στη συνέντευξη τύπου, ένα καινούριο στοίχημα.

 

Ο Γερμανός σκηνοθέτης παραδέχτηκε πως λατρεύει τον Μολιέρο και το συγκεκριμένο έργο, ωστόσο για τον ίδιο είναι « εφιάλτης» το γεγονός ότι δεν μιλάει την ελληνική γλώσσα, καθώς θέλει να καταλαβαίνει τι λένε οι ηθοποιοί που σκηνοθετεί. «Τους ζητώ να μου μεταφράζουν στα αγγλικά κάθε φράση που λένε στα ελληνικά. Και τους ευχαριστώ που με ανέχονται. Θα μου πείτε, “μα γιατί το κάνεις”; Είναι θέμα ματαιοδοξίας, υποθέτω, χρημάτων αλλά και μια νέα ευκαιρία να μείνω λίγο καιρό στην Ελλάδα. Είναι συναισθηματικό το κίνητρο να δουλεύω εδώ» δήλωσε ο Πέτερ Στάιν για την παράσταση που αποτελεί την πέμπτη του σκηνοθεσία στην Ελλάδα.

 

Το Νοέμβριο τη σκυτάλη θα πάρει η σκηνοθετική ματιά του Μπομπ Ουίλσον πάνω στις «Τρεις Ψηλές Γυναίκες» του Έντουαρντ ‘Αλμπι με πρωταγωνίστριες τις Ρένη Πιττακή, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και Λουκία Μιχαλοπούλου. Το κείμενο του ‘Αλμπι δομείται πάνω στα θεμελιώδη υπαρξιακά ζητήματα της σχέσης του ανθρώπου με τον εαυτό του και τον θάνατό του, παρουσιάζοντας τρεις γυναίκες διαφορετικών ηλικιών που σταδιακά συγκλίνουν σε ένα πρόσωπο. Ο διεθνούς φήμης Αμερικανός σκηνοθέτης ενορχηστρώνει μια σύνθετη αφήγηση για τον χρόνο που περνά και για τον άνθρωπο που περιεργάζεται τα πολλαπλά του είδωλα μέσα στο κάτοπτρο της ζωής.

 

Ο Ουίλσον αναφέρθηκε στην γνωριμία με τον Έντουαρντ ‘Αλμπι όταν ήταν ακόμα φοιτητής αρχιτεκτονικής στη Νέα Υόρκη. Αυτή είναι η πρώτη φορά που καταπιάνεται σκηνοθετικά με ένα έργο του. «Μέχρι σήμερα έχω δει δύο παραστάσεις του έργου “Τρεις Ψηλές Γυναίκες” και δε μου άρεσε καμία. Αυτό το έργο περιστρέφεται γύρω από τον αριθμό τρία. Πολλές φορές συναντάμε αυτόν τον αριθμό στη λογοτεχνία. Όμως, εδώ, είναι σαν να περιγράφω τη δομή ενός σώματος: Το δέρμα, τη σάρκα και τα κόκκαλά του» δήλωσε. Αναφερόμενος στις τρεις πρωταγωνίστριες του, είπε πως «κοιτάζοντας τις και μόνο δημιουργείται μια ιστορία». «Την πρώτη ημέρα που τις συνάντησα, φώτισα απλώς τα πρόσωπα τους και δεν μιλήσαμε περαιτέρω. Αλλά η ιστορία ήταν εκεί, σαν να γινόταν ένα κοντινό στην κάμερα. Κι όπως λένε οι κινηματογραφιστές, από τη στιγμή που ο φακός ζουμάρει στο πρόσωπο δεν χρειάζεται να γίνουν πολλά. Στη δουλειά μου, ξεκινώ πάντα με τη φυσική όψη των ηθοποιών, εστιάζω στο μυστήριο που υπάρχει εκεί» πρόσθεσε.

 

Τον Φεβρουάριο του 2024 ο Ρώσος σκηνοθέτης ‘Αντολφ Σαπίρο θα παρουσιάσει τον «Πλατόνοφ» του ‘Αντον Τσέχωφ. «Εχω σκηνοθετήσει έργα του Τσέχωφ σε πολλές χώρες και σε πολλές γλώσσες, αλλά ποτέ το πρώτο του θεατρικό, που εντωμεταξύ, κρύβει πολλά αινίγματα. Ας αρχίσουμε με το ερώτημα, αν είναι τυχαίο γεγονός που ο βασικός ήρωας φέρει το όνομα του μεγάλου Έλληνα φιλοσόφου της αρχαιότητας. Πιστεύω πως τις απαντήσεις σ’ αυτή και σε πολλές ακόμα ερωτήσεις θα δώσει η παράσταση» δήλωσε ο Σαπίρο στο μαγνητοσκοπημένο μήνυμα του. Στον ρόλο του τίτλου θα δούμε το Νίκο Ψαρρά και μαζί του, τους Θέμη Πάνου, Αντιγόνη Φρυδά, Νικόλα Χανακούλα, Θανάση Ζερίτη, Κατερίνας Παπουτσάκη, Αναστάση Ροϊλό.

 

Το πνεύμα της εξωστρέφειας συμπληρώνει, τέλος, η σημαντική όσο και συμβολική, συνεργασία του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά με το Δημοτικό Θέατρο της Κωνσταντινούπολης, στην παράσταση «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Σαίξπηρ, που θα σκηνοθετήσει ο Λευτέρης Γιοβανίδης με έναν θίασο στελεχωμένο από ηθοποιούς και από τις δύο χώρες (από 5/5/24).

 

Παράλληλα, η εναλλακτική Σκηνή Ωμέγα ετοιμάζεται να υποδεχθεί τρεις πολύ φιλόδοξες παραγωγές πάνω στην πολυπλοκότητα και τη βία των συζυγικών και οικογενειακών σχέσεων. Η Έλενα Καρακούλη σκηνοθετεί προσεχώς τις «Σκηνές από έναν γάμο» του Μπέργκμαν, με πρωταγωνιστές την Μαρίνα Ασλάνογλου και τον Νίκο Ψαρρά (από 21/4), ενώ η Μαριλίτα Λαμπροπούλου παίρνει τη σκυτάλη την επόμενη άνοιξη με τους «Τσέντσι» του Σέλλεϋ (από τον Φεβρουάριο του 2024). Ενδιάμεσα θα παρουσιαστεί «Ο Ελέφας» του Κώστα Μποσταντζόγλου, σε σκηνοθεσία και διανομή που θα ανακοινωθεί αργότερα (Νοέμβριος του 2023).

 

Τέλος, τον Σεπτέμβριο επιστρέφει για τρίτη χρονιά το Φεστιβάλ «Πειραιάς Artport III», με εκθέσεις, παραστάσεις, συναυλίες, αφιερώματα, κινηματογραφικές προβολές και δράσεις στην πόλη.

 

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ