Eκδοτικός οίκος Axel Springer: Το ChatGPT μπορεί να αντικαταστήσει τους δημοσιογράφους

«Η τεχνητή νοημοσύνη έχει τη δυνατότητα να κάνει την ανεξάρτητη δημοσιογραφία καλύτερη, ή απλώς να την αντικαταστήσει»

Κινδυνεύουν οι δημοσιογράφοι να αντικατασταθούν από την τεχνητή νοημοσύνη κι από συστήματα όπως το περιβόητο πλέον ChatGPT;

Σύμφωνα με την Axel Springer δεν είναι απίθανο το ενδεχόμενο οι δημοσιογράφοι να αντικατασταθούν από συστήματα τεχνητής νοημοσύνης όπως το chatbot ChatGPT.

Η Axel Springer είναι εκδοτικός οίκος από τη Γερμανία που εκδίδει εφημερίδες και περιοδικά, μεταξύ των οποίων οι εφημερίδες Bild και Die Welt.

Ο διευθύνων σύμβουλος του γερμανικού ομίλου μέσων ενημέρωσης προέβη σε μια σχετική ανακοίνωση καθώς προσπαθεί να ενισχύσει τα έσοδα των γερμανικών εφημερίδων Bild και Die Welt και να μεταβεί σε μια «αμιγώς ψηφιακή εταιρεία μέσων ενημέρωσης». Είπε, λοιπόν, ότι οι περικοπές θέσεων εργασίας είναι μπροστά μας, επειδή η αυτοματοποίηση και η τεχνητή νοημοσύνη καθιστούν όλο και περισσότερο περιττές πολλές από τις θέσεις εργασίας που υποστήριζαν την παραγωγή της δημοσιογραφίας.

«Η τεχνητή νοημοσύνη έχει τη δυνατότητα να κάνει την ανεξάρτητη δημοσιογραφία καλύτερη από ό,τι ήταν ποτέ ή απλώς να την αντικαταστήσει», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος Mathias Doepfner σε εσωτερική επιστολή προς τους εργαζόμενους.

 

ChatGPT: Υπόσχεται επανάσταση στην πληροφόρηση

Εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης όπως το δημοφιλές ChatGPT υπόσχονται μια «επανάσταση» στην πληροφόρηση, είπε, και σύντομα θα είναι καλύτερα στη «συγκέντρωση πληροφοριών» από τους ανθρώπους δημοσιογράφους.

«Η κατανόηση αυτής της αλλαγής είναι απαραίτητη για τη μελλοντική βιωσιμότητα ενός εκδοτικού οίκου», δήλωσε ο Doepfner. «Μόνο όσοι δημιουργούν το καλύτερο πρωτότυπο περιεχόμενο θα επιβιώσουν» πρόσθεσε.

Η Axel Springer δεν διευκρίνισε πόσοι από το προσωπικό της θα μπορούσαν να απομακρυνθούν, αλλά υποσχέθηκε ότι δεν θα γίνουν περικοπές στον αριθμό των, «δημοσιογράφων, αρθρογράφων ή εξειδικευμένων συντακτών».

Στην επιστολή του προς το προσωπικό, ο διευθύνων σύμβουλος δήλωσε ότι τα μέσα μαζικής ενημέρωσης πρέπει να επικεντρωθούν στην ερευνητική δημοσιογραφία και τα πρωτότυπα σχόλια, ενώ η έρευνα των «πραγματικών κινήτρων» πίσω από τα εκάστοτε γεγονότα θα παραμείνει δουλειά των ίδιων των δημοσιογράφων.

 

ChatGPT: Κι άλλοι εκδοτικοί οίκοι στην ίδια πορεία

Η Axel Springer δεν είναι ο πρώτος ειδησεογραφικός εκδοτικός οίκος που «παίζει» με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στη δημιουργία περιεχομένου. Τον Ιανουάριο, το BuzzFeed ανακοίνωσε ότι σχεδίαζε να χρησιμοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη για να «βελτιώσει» το περιεχόμενό του και τα διαδικτυακά κουίζ.

Ο εκδοτικός φορέας των βρετανικών εφημερίδων Daily Mirror και Daily Express διερευνά επίσης τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, δημιουργώντας μια ομάδα εργασίας για να εξετάσει «τις δυνατότητες και τους περιορισμούς της μηχανικής πληροφόρησης, όπως το ChatGPT», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου στους Financial Times.

Από την έναρξή του τον περασμένο Νοέμβριο, το ChatGPT έχει συγκεντρώσει περισσότερους από 100 εκατομμύρια χρήστες και επιτάχυνε μια από καιρό προβλεπόμενη αναμέτρηση σχετικά με το κατά πόσον ορισμένες θέσεις εργασίας θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από την τεχνητή νοημοσύνη.

Το πρόγραμμα μπορεί να παράγει εξαιρετικά εξελιγμένα κείμενα από απλές ερωτήσεις του χρήστη, παράγοντας οτιδήποτε, από δοκίμια και αιτήσεις εργασίας, μέχρι ποιήματα και έργα μυθοπλασίας. Ωστόσο, η ακρίβεια των απαντήσεών του έχει αμφισβητηθεί.