Η καθολική προσχολική αγωγή δεν είναι ο μόνος δρόμος προς τη σχολική ετοιμότητα

Τα εκατομμύρια των τετράχρονων παιδιών που δεν έχουν πρόσβαση στην προσχολική εκπαίδευση αξίζουν τη συνεργασία μεταξύ των φορέων χάραξης πολιτικής, των σχολείων και των οικογενειών για να τα βοηθήσουν να μάθουν αυτά που πρέπει να μάθουν

Πολλές πολιτείες στις ΗΠΑ, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής εργάζονται για την επίτευξη του στόχου της “καθολικής προσχολικής εκπαίδευσης”, που θα συνεπάγεται αυξημένη χρηματοδότηση για τη στήριξη των νεότερων μαθητών. Ένας πιο περιεκτικός στόχος, ωστόσο, είναι η καθολική σχολική ετοιμότητα.

Η καθολική προσχολική αγωγή συνδέεται συχνά με προγράμματα που επικεντρώνονται περισσότερο στους μηχανισμούς παροχής παρά στον αντίκτυπο στα παιδιά και τις οικογένειες. Ταυτόχρονα, γεωγραφικοί παράγοντες και μεμονωμένες οικογενειακές καταστάσεις συχνά εμποδίζουν πολλούς μαθητές να συμμετάσχουν σε ένα πρόγραμμα προ-παιδικής εκπαίδευσης με φυσική παρουσία – προκλήσεις που η πανδημία COVID-19 μεγεθύνει για πολλές οικογένειες.

Όσον αφορά την πρώιμη μάθηση, εκτιμούμε ότι περίπου 2,2 εκατομμύρια μαθητές στις Ηνωμένες Πολιτείες είτε δεν εξυπηρετούνται είτε δεν εξυπηρετούνται επαρκώς. Αυτό είναι περίπου το 50% των τετράχρονων παιδιών της χώρας και σημαίνει ότι οποιαδήποτε νέα κυβερνητική χρηματοδότηση για την καθολική προ-Κ θα πρέπει επίσης να επιτρέπει ευκαιρίες για δημιουργικές λύσεις για την ενίσχυση της σχολικής ετοιμότητας, συμπεριλαμβανομένων πόρων που είναι εικονικοί ή με βάση το σπίτι. Οι οικογένειες χρειάζονται ποικίλους τρόπους για να βοηθήσουν τα παιδιά τους να προετοιμαστούν, ώστε όλα τα παιδιά να έχουν πρόσβαση σε ευκαιρίες που θα τα βοηθήσουν να μπουν στο σχολείο έτοιμα να επιτύχουν.

Όσον αφορά τη σχολική ετοιμότητα, η γνώση του τι πρέπει να γνωρίζουν οι μαθητές είναι μια κρίσιμη αλλά αντιμετωπίσιμη πρόκληση, ιδίως για εκείνους που δεν εξυπηρετούνται από ένα πιο παραδοσιακό σύστημα προσχολικής εκπαίδευσης. Ενώ τα μαθησιακά πρότυπα διαφέρουν από πολιτεία σε πολιτεία, οι αριθμοί, η αρίθμηση, τα γράμματα, τα σχήματα και οι ήχοι της γλώσσας αποτελούν τα βασικά θεμέλια για το νηπιαγωγείο. Εάν, για παράδειγμα, τα παιδιά μπορούν να αναγνωρίζουν τα διάφορα γράμματα, τους ήχους που κάνουν και πώς οι ήχοι συνδυάζονται για να σχηματίσουν λέξεις, τότε βρίσκονται σε καλό δρόμο για να μπορούν να διαβάσουν. Η εξάσκηση σε αυτές τις δεξιότητες δημιουργεί ισχυρά μονοπάτια στον εγκέφαλο του παιδιού που το προετοιμάζουν για μελλοντική αναγνωστική επιτυχία.

4 Preschool Regressions & How To Deal With Them

Τα παιδιά χρειάζονται έκθεση σε μια μεγάλη ποικιλία λέξεων, εννοιών, ιδεών και εμπειριών. Η ανάγνωση βιβλίων, η κοινή παρακολούθηση βίντεο, η πολλή συζήτηση και η κοινή περιέργεια είναι τρόποι που βοηθούν το παιδί να αποκτήσει θεμελιώδη κατανόηση. Η επιστήμη της ανάγνωσης υπογραμμίζει ότι ένα παιδί χρειάζεται τόσο εξάσκηση στις θεμελιώδεις δεξιότητες αναγνώρισης λέξεων όσο και μια ισχυρή τράπεζα γνώσεων. Η εξάσκηση και η κατάκτηση αυτών των δεξιοτήτων και η έκθεση σε πολλές λέξεις και ιδέες βοηθούν τα παιδιά να φτάσουν την πρώτη ημέρα του νηπιαγωγείου έτοιμα να μάθουν. Η ετοιμότητα ενισχύει επίσης την αυτοπεποίθησή τους, βοηθώντας τα να επιτύχουν από νωρίς επιτυχίες που δημιουργούν μια εξαιρετική εμπειρία πάνω στην οποία μπορούν να βασιστούν για μακροπρόθεσμη μάθηση.

Το να είσαι έτοιμος να μάθεις σημαίνει επιπλέον ότι έχεις ισχυρές δεξιότητες νοοτροπίας που βοηθούν τα παιδιά να συμβάλλουν θετικά στις κοινότητες της τάξης τους. Αυτές οι δεξιότητες περιλαμβάνουν την ανταλλαγή, τη συνεργασία και την εκτελεστική λειτουργία, δηλαδή την ικανότητα να σκέφτονται τις ενέργειες πριν τις κάνουν. Οι μικροί μαθητές πρέπει επίσης να γνωρίζουν πώς να επικοινωνούν για τα συναισθήματά τους. Μπορούν να ξεκινήσουν ρωτώντας τον εαυτό τους: “Πώς αισθάνομαι αυτή τη στιγμή;”. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε άλλους τύπους ερωτήσεων αυτοαναστοχασμού, όπως: “Πώς τα πήγα σε αυτή τη δουλειά;” και “Πώς με κάνει αυτό να νιώθω;”. Οι δεξιότητες νοοτροπίας επιτρέπουν στα παιδιά να συγκεντρώνονται, να μαθαίνουν από τα λάθη τους, να έχουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και να σκέφτονται πώς οι πράξεις τους επηρεάζουν τους άλλους.

Όλοι μας εξασκούμε αυτούς τους διαφορετικούς τύπους δεξιοτήτων όλη την ημέρα, μαθαίνοντας συνεχώς περισσότερα κατά τη διάρκεια της ζωής μας. Και αυτό σημαίνει ότι με τη σωστή καθοδήγηση και υποστήριξη, τα μέλη της οικογένειας μπορούν να αγκαλιάσουν το ρόλο τους ως ο πρώτος δάσκαλος του παιδιού τους. Αυτό δεν σημαίνει πέντε ώρες ακαδημαϊκής εργασίας την ημέρα- αντιθέτως, σημαίνει ότι η μάθηση πρέπει να διαπλέκεται μέσα στην ημέρα.

Αυτό μπορεί να είναι τόσο απλό όσο το να αναπτύσσουν οι φροντιστές μια ρουτίνα ρωτώντας τα παιδιά τι έχουν μάθει και βοηθώντας τα να ενισχύσουν αυτές τις γνώσεις. Για παράδειγμα, αν ένα παιδί έχει μάθει το γράμμα Β, ο φροντιστής μπορεί να ενισχύσει αυτή τη μάθηση κάνοντας αυτόν τον ήχο και δείχνοντας πράγματα που αρχίζουν με το γράμμα Β. Ομοίως, η συνήθεια να διαβάζετε μαζί αναπτύσσει την ενσυναίσθηση και είναι ένας θαυμάσιος τρόπος για να ενσωματώσετε τις συζητήσεις νοοτροπίας στις καθημερινές εμπειρίες. Το διάβασμα και η συζήτηση για μια μεγάλη ποικιλία θεμάτων διευρύνει επίσης τις βασικές γνώσεις του παιδιού, γεγονός που του επιτρέπει να μπει σε νέες συζητήσεις και να χτίσει πάνω στην κατανόησή του – και την αυτοπεποίθησή του – όταν μπει στο νηπιαγωγείο.

3 & 4 Year Old Preschool - Learning Experience Calgary

Για τους φροντιστές, είναι καθολικά ενθαρρυντικό να βλέπουν την πρόοδο ενός παιδιού και να αισθάνονται πόσα μπορούν να κάνουν για να προετοιμάσουν τα παιδιά τους για το σχολείο. Όλοι οι φροντιστές μπορούν να υποστηρίξουν τη μάθηση του παιδιού τους και η παροχή πόρων, εργαλείων και καθοδήγησης για να τους βοηθήσουν σε αυτό το ταξίδι προετοιμάζει τόσο τον φροντιστή όσο και το παιδί για μελλοντική επιτυχία.

Επειδή τα πλούσια περιβάλλοντα μάθησης στο σπίτι και οι ισχυρές σχέσεις μεταξύ σχολείου και οικογένειας αποτελούν βασικά στοιχεία για τη δια βίου μάθηση του παιδιού, οι οικογένειες πρέπει να συμπεριληφθούν σε κάθε πρωτοβουλία για τη στήριξη της καθολικής σχολικής ετοιμότητας. Όλοι όσοι σχετίζονται με την πρώιμη μάθηση πρέπει να συνεργαστούν για να δημιουργήσουν συνέχεια για τα παιδιά από τη γέννηση μέχρι την έναρξη του σχολείου και πρέπει να εμπλέξουν τους φροντιστές στη συζήτηση.

Η επίλυση των κενών ευκαιριών που υπάρχουν σήμερα θα χρειαστεί όλους μας. Εάν οι φροντιστές ενδυναμωθούν μέσω της κρατικής και τοπικής υποστήριξης και έχουν τους πόρους για να είναι ο πρώτος δάσκαλος του παιδιού τους, τότε ο αντίκτυπος θα είναι καθολικός – και θα διαρκέσει πολύ πέρα από το νηπιαγωγείο.

 

 

Πηγή: usnews.com