Quantcast

Η Γερμανία αναθεωρεί τον στόχο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων – Ελπίδες για χρήση συνθετικών καυσίμων

Η νέα κυβέρνηση θα μετρήσει τα υβριδικά αυτοκίνητα ως μέρος του στόχου της για να αυξήσει τον αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων στο δρόμο

Νίκος Μιχαλόπουλος

Ο στόχος της Γερμανίας να κυκλοφορήσει 15 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2030 περιλαμβάνει πλήρως ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, είπε ο υπουργός Μεταφορών της χώρας, σε μια υποχώρηση από τη δεσμευτική συμφωνία της κυβέρνησης συνασπισμού στα τέλη του περασμένου έτους.

«Θέλουμε ηλεκτροκίνητα οχήματα. Φυσικά, τα υβριδικά συμβάλλουν επίσης σε αυτό», είπε ο Volker Wissing του φιλελεύθερου δημοκρατικού κόμματος σε συνέδριο τη Δευτέρα που διοργάνωσε η εφημερίδα Handelsblatt, αφήνοντας υπαινιγμό τριβής για το ζήτημα μεταξύ των Πρασίνων και άλλων κομμάτων.

Η συμφωνία συνασπισμού που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Νοέμβριο ανέφερε ότι η νέα κυβέρνηση σκόπευε να στοχεύσει «τουλάχιστον 15 εκατομμύρια πλήρως ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα το 2030».

Αυτό ήταν ένα βήμα παραπάνω από τον στόχο της προηγούμενης κυβέρνησης για 14 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα μέχρι τότε, εκ των οποίων τουλάχιστον δέκα εκατομμύρια θα ήταν πλήρως ηλεκτρικά.

Τα υβριδικά οχήματα, που θεωρούνται από ορισμένους ως προϊόν μετάβασης καθώς οι εταιρείες και οι κυβερνήσεις προετοιμάζουν την υποδομή για μεγάλης κλίμακας χρήση πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχουν επικριθεί από περιβαλλοντικές ομάδες ότι είναι τουλάχιστον εξίσου επιβλαβή με τα θερμικά αυτοκίνητα λόγω της σπάνιας φόρτισης και το μεγάλο βάρος τους, που σημαίνει ότι καταναλώνουν περισσότερα καύσιμα.

Περίπου τα μισά από τα μόλις πάνω από ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα στους γερμανικούς δρόμους μέχρι στιγμής είναι υβριδικά, με τα άλλα μισά πλήρως ηλεκτρικά, λέει η αρχή αυτοκινήτων KBA.

«Συμφωνήσαμε σε έναν σαφή στόχο στη κυβέρνηση συνασπισμού τουλάχιστον 15 εκατομμυρίων πλήρως ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων έως το 2030», δήλωσε στο Reuters ο βουλευτής των Πρασίνων και ειδικός σε θέματα πολιτικής μεταφορών Στέφαν Γκέλμπααρ, προσθέτοντας ότι είναι ζωτικής σημασίας για τη μείωση των εκπομπών.

«Είμαι βέβαιος ότι ο υπουργός Μεταφορών Volker Wissing θα σημειώσει σαφή και γρήγορη πρόοδο εδώ», δήλωσε ο Gelbhaar.

Αναφερόμενος σε ένα άλλο προβληματικό ζήτημα, ο Wissing ήταν επίσης προσεκτικός στα σχόλια στην Handelsblatt να μην αποκλείσει την πιθανότητα να τροφοδοτούνται αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης με συνθετικά καύσιμα – μια πολιτική που υποστηρίζει το κόμμα του αλλά όχι άλλοι στον συνασπισμό.

Τα συνθετικά καύσιμα, που παράγονται από συνδυασμό υδρογόνου με διοξείδιο του άνθρακα που εξάγεται στην ατμόσφαιρα, παρέχουν ένα φιλικό προς το περιβάλλον μέσο για την τροφοδοσία αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης – αλλά η παραγωγή τους είναι δαπανηρή και απαιτεί μεγάλες ποσότητες ανανεώσιμης ενέργειας για να γίνουν ουδέτερα από άνθρακα.

Σε συνέντευξή του στο Der Spiegel την περασμένη εβδομάδα, ο Wissing είχε πει ότι τα συνθετικά καύσιμα ήταν σε έλλειψη και επομένως θα έπρεπε να χρησιμοποιούνται μόνο για βιομηχανίες, στην ναυτιλία και στην αεροπορία.

Μετά την κριτική από την ένωση αυτοκινήτων VDA της Γερμανίας, η οποία είναι μεταξύ εκείνων που λέει ότι τα συνθετικά καύσιμα δεν πρέπει να απορρίπτονται, ο Wissing είπε στη Handelsblatt τη Δευτέρα ότι το “τεχνολογικό άνοιγμα” είναι πρωταρχικής σημασίας – και ότι τα συνθετικά καύσιμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για βαρέα οχήματα.