Η ΕΕ αξιολογεί τους κανόνες για τα δεδομένα των οδηγών, φέρνοντας τις ασφαλιστικές εταιρείες εναντίον των αυτοκινητοβιομηχανιών

Η ΕΕ αξιολογεί τους κανόνες για τα δεδομένα των οδηγών, φέρνοντας τους ασφαλιστές εναντίον των αυτοκινητοβιομηχανιών σε μια μάχη για τη δημιουργία εσόδων από τις ψηφιακές πληροφορίες

Νίκος Μιχαλόπουλος

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε δημόσια διαβούλευση σχετικά με πιθανούς κανόνες για τη διασφάλιση δίκαιης πρόσβασης στα δεδομένα των οδηγών, φέρνοντας αντιμέτωπες τις ισχυρές ασφαλιστικές και τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε μια μάχη για τη δημιουργία εσόδων από ψηφιακές πληροφορίες.

Η εκτελεστική Ευρωπαϊκή Επιτροπή του μπλοκ ανέφερε σε έγγραφο πρόσκλησης με αποδεικτικά στοιχεία την Πέμπτη ότι πάνω από το 85 τοις εκατό των νέων αυτοκινήτων το 2018 ήταν συνδεδεμένα ασύρματα, με περισσότερα από 470 εκατομμύρια συνδεδεμένα οχήματα να αναμένεται να κυκλοφορήσουν στους δρόμους στην Ευρώπη, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα έως το 2025.

Η Ένωση έχει ήδη προτείνει έναν νόμο για τα δεδομένα, αλλά μπορεί να μην είναι επαρκώς λεπτομερής για το χειρισμό των αυτόματων δεδομένων και ένα περαιτέρω μέτρο θα μπορούσε να τυποποιήσει τα σύνολα δεδομένων και να διασφαλίσει δίκαιη πρόσβαση και ανταγωνισμό, είπε το στέλεχος της ΕΕ.

Ο οργανισμός Industry Insurance Europe δήλωσε ότι ένα τέτοιο μέτρο θα ήταν το πρώτο του είδους του.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν διαφυλάξει εδώ και καιρό τον ρόλο του «θυρωρού» τους στην πρόσβαση σε δεδομένα από αυτοκίνητα, όπως το πόσο γρήγορα οδηγούνται, με έναν αυξανόμενο όγκο πληροφοριών που λαμβάνονται πλέον μέσω ασύρματης μετάδοσης.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες και τα συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων ασκούν πιέσεις στην ΕΕ για να επιτρέψουν στους οδηγούς, και όχι στις αυτοκινητοβιομηχανίες, να αποφασίσουν ποιος μπορεί να έχει απευθείας πρόσβαση σε δεδομένα από τα οχήματά τους.

Εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες ελέγχουν τα δεδομένα, μπορούν επίσης να ελέγξουν ποια ασφαλιστική ή άλλος πάροχος υπηρεσιών καλύπτει το όχημα.

Η τοποθέτηση του οδηγού επικεφαλής θα σήμαινε ότι όλες οι βιομηχανίες βρίσκονται στην ίδια ανταγωνιστική βάση, ανέφερε η Insurance Europe.

«Υπάρχει ανάγκη να ρυθμιστεί αυτό, καθώς δεν μπορείτε να το αφήσετε στα χέρια των κατασκευαστών αυτοκινήτων», δήλωσε ο Nicolas Jeanmart, επικεφαλής προσωπικών και γενικών ασφαλίσεων της Insurance Europe.

«Θα πρέπει να εναπόκειται στον κάθε οδηγό να αποφασίσει τι θέλει να κάνει με τα δεδομένα του και αν θέλει να μοιραστεί με έναν εξωτερικό πάροχο όπως μια ασφαλιστική εταιρεία». Υπάρχουν περίπου 250 εκατομμύρια αυτοκίνητα στους δρόμους στην ΕΕ.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες παρέχουν ήδη υπηρεσίες σε οδηγούς μέσω εφαρμογών σε χώρες όπως η Βρετανία και η Ιταλία, αλλά η παροχή είναι αποσπασματική.  Θα ήταν ευκολότερο και φθηνότερο να τα προσφέρουμε απευθείας με βάση τα δεδομένα του αυτοκινήτου, ανέφερε η Insurance Europe.

Η ευρωπαϊκή ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών ACEA δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δεσμεύτηκε να παρέχει πρόσβαση στα δεδομένα που παράγονται από τα οχήματα, αλλά η ανεξέλεγκτη πρόσβαση αποτελεί απειλή στον κυβερνοχώρο, την προστασία δεδομένων και την ιδιωτική ζωή.

«Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οποιοδήποτε νομοθετικό πλαίσιο της ΕΕ θα πρέπει να διατηρεί ασφαλή τα οχήματα και τους επιβάτες τους», δήλωσε η ACEA, προσθέτοντας ότι πρέπει επίσης να εγγυηθεί ότι ο τομέας των αυτοκινήτων μπορεί να παραμείνει ανταγωνιστικός.