Quantcast

Λίνα Μενδώνη: Ευκαιρία το Brexit για την εκστρατεία επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα

ΤΙ ΔΗΛΩΣΕ ΣΤΟ REUTERS

Η Ελλάδα θα εντείνει την εκστρατεία της για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα από την Βρετανία και αναμένει να κερδίσει μεγαλύτερη στήριξη από Ευρωπαίους εταίρους της καθώς εξασθενεί η βρετανική επιρροή, λόγω του Brexit, δήλωσε σήμερα σε συνέντευξή της στο Reuters η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.

Όπως τόνισε η υπουργός Πολιτισμού στο Reuters κρίνει πως οι συνθήκες είναι ώριμες αυτή τη στιγμή για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, καθώς το Ηνωμένο Βασίλειο εγκαταλείπει την Ευρωπαϊκή Ένωση στις 31 Ιανουαρίου.

«Είναι η νοοτροπία που έχει αλλάξει, το γεγονός ότι η Βρετανία έχει αποστασιοποιηθεί από την ευρωπαϊκή οικογένεια, και συμπληρώνονται 200 χρόνια από την Ελληνική επανάσταση. Πιστεύω ότι είναι ώριμες οι συνθήκες για την μόνιμη επιστροφή τους», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Νωρίτερα σήμερα, η υπουργός μιλώντας σήμερα σε μια εκδήλωση στο Μουσείο της Ακρόπολης, όπου παρουσιάστηκε η έκδοση των Πρακτικών της Διεθνούς Ημερίδας με θέμα «Επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα», η Λίνα Μενδώνη επισήμανε πως «καθώς η Βρετανία αποστασιοποιείται από την Ευρώπη και τις ιδέες που πρεσβεύει, η Ελλάδα, ξεπερνώντας την πρόσφατη κρίση, θα έχει την ευκαιρία τα επόμενα χρόνια να προσελκύσει την προσοχή και το ενδιαφέρον της διεθνούς κοινής γνώμης».

Επίσης, συμπλήρωσε πως η Ελλάδα δεν θα εγκαταλείψει ποτέ την εκστρατεία για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, κατηγορώντας παράλληλα τον λόρδο Έλγιν ότι δεν ήταν τίποτε περισσότερο παρά ένας κλέφτης.

«Με κίνητρο το οικονομικό κέρδος, τη δημοσιότητα και την αυτοπροβολή, ο Έλγιν πήρε παράνομα και ανάρμοστα μέτρα για να αποσπάσει από την Ελλάδα τα Γλυπτά του Παρθενώνα καθώς και μια πληθώρα άλλων αρχαιοτήτων σε μια κατάφωρη ενέργεια σειράς κλοπών», κατέληξε η υπουργός Πολιτισμού.

Από πλευράς του το Βρετανικό Μουσείο διαχρονικά προβάλλει την θέση ότι «τα γλυπτά του Παρθενώνα αποτελούν παγκόσμια κληρονομιά και υπερβαίνουν τα πολιτισμικά και εθνικά σύνορα», ενώ πριν από την δημιουργία του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης το 2009, επικαλείτο και ζητήματα ασφαλείας όσον αφορά την φύλαξή τους.