Συνεχίζεται η σαρωτική ροζ επιτυχία της «Μπάρμπι», ενώ από τις νέες ταινίες ξεχωρίζει το καρτουνίστικο «Ο απίθανος Μόρις», που είναι εμπνευσμένο από τον σκοτεινό κόσμο των αδερφών Γκριμ. Και η «Τάφρος», επίσης, για τους φαν του είδους, με τον Τζέισον Στέιθαμ. Και φυσικά η «Συμμορία» του Γκοντάρ – σε επανέκδοση.
■ «Η απόδραση του ’77» («Modelo 77»)
Δύο χρόνια μετά την κατάρρευση του Φράνκο και την παροχή αμνηστίας στους πολιτικούς κρατουμένους, ένας προφυλακισμένος λογιστής περιμένει τη δίκη του για υπεξαίρεση. Μαζί με συγκρατούμενους και δικηγόρους θα καταγγείλει το όργιο παραβίασης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που επικρατεί στη φυλακή. Πολιτικό θρίλερ του Αλμπέρτο Ροντρίγκεζ, βασισμένο στην αληθινή ιστορία απόδρασης 45 κρατουμένων από τη φυλακή Modelo της Βαρκελώνης, με φόντο το ταραγμένο πολιτικό κλίμα της εποχής.
■ «MEG 2: Η Τάφρος» («MEG 2: The Trench»)
Μια παράτολμη ερευνητική ομάδα βουτάει στα βαθύτερα σημεία του ωκεανού, αλλά πέφτει πάνω σε μία επικίνδυνη αποστολή εξόρυξης και παλεύει απεγνωσμένα για να σωθεί, ενάντια στον χρόνο, σε γιγαντιαίους μεγαλόδοντες και σε αδίστακτους που καταστρέφουν το περιβάλλον. Καταιγιστική περιπέτεια του Μπεν Γουίτλι, συνέχεια του μπλοκμπάστερ του 2018, με εντυπωσιακές σκηνές και τον δημοφιλή Τζέισον Στέιθαμ παρέα με τον κορυφαίο της δράσης, Γου Τζινγκ.
■ «Οι δικοί μου» («Les Miens – Our Ties»)
Ο τρυφερός, αλτρουιστής Μουσά βλέπει τον γάμο του στα πρόθυρα της διάλυσης. Ένα χτύπημα στο κεφάλι τον «απελευθερώνει» κι αρχίζει να εκφράζει τα συναισθήματά του χωρίς να σκέφτεται, φέρνοντας τα πάνω κάτω στις οικογενειακές του σχέσεις. Οι περίπλοκες οικογενειακές σχέσεις απασχολούν τον σκηνοθέτη-πρωταγωνιστή Ροσντί Ζεμ στην έκτη ταινία του. Πρεμιέρα στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ Βενετίας.
■ «Τα παιδιά των άλλων» («Les Εnfants des Αutres»)
Η 40χρονη Ρασέλ δεν έχει παιδιά, αλλά δεν την απασχολεί. Είναι ευχαριστημένη με τη ζωή της, τους μαθητές της, τους φίλους, τα μαθήματα κιθάρας. Ερωτεύεται τον Αλί, αλλά δένεται τρυφερά και με την τετράχρονη κόρη του, Λεϊλά. Κι αρχίζει να έχει ερωτήματα…
Το θέμα της μητρότητας απασχολεί τη Γαλλίδα Ρεμπέκα Ζλοτόφσκι, που σκηνοθετεί ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον κοινωνικό δράμα. Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Βενετίας.
■ «Νοέμβρης» («Novembre»)
Τον Νοέμβριο του 2015, μια σειρά θανάσιμων επιθέσεων -ανάμεσά τους και στο Bataclan- μαστίζει το Παρίσι. Στην αντιτρομοκρατική υπηρεσία, η Ελοΐζ και ο Φρεντ τρέχουν ενάντια στον χρόνο, σε ένα από τα μεγαλύτερα ανθρωποκυνηγητά της ιστορίας, για να βρουν τους υπαίτιους. Πολιτικό θρίλερ του σεναριογράφου-σκηνοθέτη Σέντρικ Χιμένεζ, για τις μαύρες μέρες που συγκλόνισαν τη Γαλλία και ολόκληρο τον κόσμο.
■ «Σημάδια του καλοκαιριού»(«Summer Scars»)
Τα αδέρφια Τόνι και Νοέ περνούν τις αργές μέρες του καλοκαιριού σε μια μικρή πόλη, ώσπου ένα ατύχημα αλλάζει τη ζωή τους για πάντα. Μια δεκαετία αργότερα, στα πρώτα χρόνια της ενηλικίωσης, επιστρέφουν εκεί και ξαναβρίσκουν την Κασαντρά, τον παιδικό τους έρωτα. Αλλά ακόμα, έπειτα από τόσο καιρό, τα αδέρφια εξακολουθούν να κρύβουν ένα μυστικό… Ντεμπούτο-έκπληξη του 28χρονου Γάλλου Σιμόν Ριτ -μια σουρεαλιστική ιστορία ενηλικίωσης που άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις στην Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ των Καννών.
■ «Μια ξεχωριστή συμμορία» («Bande à Part»)
Ο νεαρός Φραντζ γνωρίζει την φοιτήτρια Οντίλ, που του λέει πως ένας από τους πλούσιους ευεργέτες με τους οποίους ζει κρύβει στο δωμάτιό του χρήματα. Ο Φραντζ το αναφέρει στον φίλο του Άρθουρ που δέχεται οικονομικές πιέσεις. Και αποφασίζουν να τα κλέψουν. Ασπρόμαυρη ρομαντική κομεντί (1964) του Ζαν Λικ Γκοντάρ, εξαίρετο δείγμα της νουβέλ βαγκ. Με τους Άνα Καρίνα, Σάμι Φρέι, Κλοντ Μπρασέρ.
■ «Ο απίθανος Μορίς» («The Amazing Maurice»)
Ο πανέξυπνος αδέσποτος γάτος Μορίς πηγαίνει από πόλη σε πόλη με τον νεαρό αυλητή Κιθ πείθοντας τους κατοίκους να αναλάβουν να απομακρύνουν, με το αζημίωτο, τους αρουραίους που δημιουργούν προβλήματα. Όμως δεν τους λένε, βέβαια, ότι οι αρουραίοι είναι μέρος της απάτης… Περιπέτεια κινουμένων σχεδίων των Τόμπι Τζένκελ, Φλόριαν Γουέστερμαν, εμπνευσμένη από το σύμπαν των αδελφών Γκριμ και του σερ Τέρι Πράτσετ.
*Έφη Παπαζαχαρίου/Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Απογευματινή την Πέμπτη 3 Αυγούστου