Quantcast

Το Facebook ενέκρινε διαφημίσεις που προωθούν τη βία στον απόηχο των μετεκλογικών ταραχών στη Βραζιλία

Τέσσερις μέρες μετά τα επεισόδια η οργάνωση για τα ανθρώπινα δικαιώματα Global Witness διαπίστωσε ότι το Facebook εξακολουθούσε να επιτρέπει τις διαφημίσεις που περιείχαν απειλές θανάτου και άλλες εκκλήσεις για βία στην πλατφόρμα του

Το Facebook ενέκρινε μια σειρά από διαδικτυακές διαφημίσεις που προωθούν τη βία στη Βραζιλία ημέρες μετά την εισβολή διαδηλωτών σε δημόσια κτίρια τα οποία λεηλάτησαν, σύμφωνα με μια νέα έκθεση.

Νωρίτερα μέσα στον μήνα χιλιάδες υποστηρικτές του ακροδεξιού πρώην προέδρου της Βραζιλίας Ζαΐρ Μπολσονάρου εισέβαλαν στο Κογκρέσο, στο Ανώτατο Δικαστήριο και στο Προεδρικό Μέγαρο της χώρας σε μια επίθεση που κράτησε πάνω από τρεις ώρες.

Σε μια προσπάθεια να ανακόψει την ροή των αναρτήσεων που υποκινούν σε βία στο διαδίκτυο, η μητρική εταιρεία του Facebook, η Meta, ανακοίνωσε ότι χαρακτήρισε τη Βραζιλία “προσωρινά τόπο υψηλού κινδύνου” και αφαίρεσε το περιεχόμενο που καλούσε τους πολίτες να πάρουν τα όπλα ή να εισβάλουν σε δημόσια κτίρια.

Ωστόσο, τέσσερις μέρες μετά τα επεισόδια η οργάνωση για τα ανθρώπινα δικαιώματα Global Witness διαπίστωσε ότι το Facebook εξακολουθούσε να επιτρέπει τις διαφημίσεις που περιείχαν απειλές θανάτου και άλλες εκκλήσεις για βία στην πλατφόρμα του.

Χρησιμοποιώντας πλαστούς λογαριασμούς η μκο υπέβαλε 16 πλαστές διαφημίσεις για να εμφανιστούν στην πλατφόρμα, εκ των οποίων οι 14 εγκρίθηκαν για δημοσίευση.

Ανάμεσα στις εγκριθείσες ήταν μηνύματα που ανέφεραν στα πορτογαλικά: “Πρέπει να ξεθάψουμε όλους τους αρουραίους που έχουν καταλάβει την εξουσία και να τους πυροβολήσουμε”, “Χρειαζόμαστε μια στρατιωτική επανάσταση για να αποκαταστήσουμε το κράτος δικαίου” και “Θάνατος στα παιδιά των ψηφοφόρων του Λούλα”.

Ο κεντροαριστερός πρόεδρος της Βραζιλίας Λουίς Ινάσιο Λούλα ντα Σίλβα ανέλαβε την εξουσία την 1η Ιανουαρίου αφού επικράτησε του Μπολσονάρου στον δεύτερο γύρο των εκλογών τον Οκτώβριο.

Ο Μπολσονάρου αρνήθηκε να παραδεχτεί την ήττα του ωστόσο και κάποιοι από τους υποστηρικτές του ισχυρίστηκαν ότι τους έκλεψαν την νίκη.

Η Global Witness υπέβαλε επίσης προς έγκριση διαφημίσεις στο YouTube, αλλά η πλατφόρμα διαμοιρασμού βίντεο μπλόκαρε τους λογαριασμούς της οργάνωσης.

Η Global Witness είπε ότι απέσυρε τις διαφημίσεις από το Facebook προτού τις δουν άλλοι χρήστες.

“Στον απόηχο της βίας στη Μπραζίλια το Facebook ανακοίνωσε ότι ‘παρακολουθεί ενεργά’ την κατάσταση και αφαίρεσε το περιεχόμενο παραβιάζοντας την πολιτική του. Αυτή η δοκιμή δείχνει πόσο ανεπιτυχώς επιβάλλει αυτό που υπόσχεται”, είπε η Ρόζι Σαρπ, η υπεύθυνη της μκο για τις ψηφιακές απειλές.

“Η πολύ σφοδρότερη αντίδραση του YouTube δείχνει ότι οι ψευδείς διαφημίσεις που φτιάξαμε μπορούν να αναρτηθούν”.

Ο εκπρόσωπος της Meta, ο Μιτς Χέντερσον, αντέτεινε ότι το μικρό δείγμα διαφημίσεων της Global Witness δεν είναι αντιπροσωπευτικό του τρόπου με τον οποίο η εταιρεία επιβάλλει τις πολιτικές της σε μεγάλη κλίμακα”.

“Όπως έχουμε πει στο παρελθόν, ενόψει των εκλογών στη Βραζιλία τον περασμένο χρόνο, αφαιρέσαμε εκατοντάδες χιλιάδες πληροφορίες που παραβίαζαν τις πολιτικές μας σε σχέση με τη βία και με την υποκίνηση σε βία και απορρίψαμε δεκάδες χιλιάδες υποβολές διαφημίσεων προτού εμφανιστούν”, πρόσθεσε ο ίδιος.

 

 

ΠΗΓΗ: ΑΜΠΕ