Quantcast

Kaspersky: Το 87% των Ευρωπαίων θα μοιράζονταν προσωπικά δεδομένα

Λίγοι είναι εκείνοι που λαμβάνουν μέτρα προστασίας

Σχεδόν εννέα στους 10 (87%) Ευρωπαίους χρήστες του διαδικτύου είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τα προσωπικά τους δεδομένα με ιστότοπους και εφαρμογές με αντάλλαγμα τη δωρεάν πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες, σύμφωνα με νέα έρευνα της Kaspersky. Την ίδια στιγμή, μόνο οι μισοί (52%) Ευρωπαίοι χρήστες του διαδικτύου αισθάνονται ότι έχουν τον έλεγχο της ιδιωτικότητας των δεδομένων τους.

Ο θερμικός χάρτης απορρήτου των δεδομένων της Kaspersky διερευνά τη σημασία και τις ανησυχίες που αισθάνονται οι καταναλωτές σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες σχετικά με το απόρρητο των δεδομένων τους.

©Kaspersky
©Kaspersky

Συγκεκριμένα, αποκαλύπτει ότι παρά τους προβληματισμούς περί απορρήτου, οι χρήστες είναι πρόθυμοι να ζητήσουν από τις εταιρείες να παρακολουθούν τη συμπεριφορά τους στο διαδίκτυο με αντάλλαγμα εκπτώσεις (45%), μεγαλύτερη ευκολία στο διαδίκτυο (43%) και «δωρεάν υπηρεσίες/αγαθά» (40%).

Παρόλο που σχεδόν κάθε Ευρωπαίος χρήστης του διαδικτύου (95%) πιστεύει ότι η ιδιωτικότητα των δεδομένων είναι σημαντική, μόνο οι μισοί (52%) πιστεύουν ότι ελέγχουν πραγματικά πόσοι οργανισμοί έχουν πρόσβαση στα προσωπικά τους δεδομένα.

Αυτό έχει προκαλέσει ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικότητας των δεδομένων σε ολόκληρη την Ευρώπη, με περισσότερους από οκτώ στους 10 (84%) ερωτηθέντες να ανησυχούν ότι τα προσωπικά τους δεδομένα θα πέσουν σε λάθος χέρια τα επόμενα δύο χρόνια και τα δύο τρίτα (66%) να ανησυχούν ότι τα δεδομένα τους θα κλαπούν και θα χρησιμοποιηθούν με κακόβουλο τρόπο. Αλλά αυτές οι ανησυχίες δεν αντικατοπτρίζουν απαραίτητα και συμπεριφορές.

Όσον αφορά την κοινή χρήση προσωπικών δεδομένων με οργανισμούς, οι καταναλωτές σε όλες τις χώρες έχουν επίσης χαμηλό επίπεδο εμπιστοσύνης. Συνολικά, η Amazon και η Google είναι οι πιο αξιόπιστοι οργανισμοί που φροντίζουν τα δεδομένα με ασφάλεια και υπευθυνότητα, αλλά αυτό ισχύει για λιγότερο από τους μισούς (49% η κάθε μία), ακολουθούμενο από την κυβέρνηση του ερωτηθέντος (47%) και την Apple (45%). Από όλες τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, η εμπιστοσύνη στο Facebook για την προστασία προσωπικών δεδομένων θεωρείται η χαμηλότερη για μόλις το 29%.

Λίγοι είναι εκείνοι που λαμβάνουν μέτρα προστασίας

Ταυτόχρονα, ωστόσο, το δέλεαρ των βολικών υπηρεσιών διαδικτύου έχει κάνει πολλούς καταναλωτές λιγότερο πιθανό να λάβουν προφυλάξεις για να προστατεύσουν το απόρρητο των δεδομένων τους ή να πάρουν τον έλεγχο των προσωπικών τους πληροφοριών από αυτούς τους οργανισμούς. Στην πραγματικότητα, σχεδόν έξι στους 10 (58%) θα αποδεχτούν όλα τα cookies όταν περιηγούνται βιαστικά σε έναν ιστότοπο και, ανησυχητικά, οι τρεις στους 10 (30%) χρησιμοποιούν τον ίδιο κωδικό πρόσβασης σε πολλούς διαφορετικούς ιστότοπους ή εφαρμογές. Αυτό είναι ακόμη υψηλότερο στη Δανία, σε ποσοστό 35%.

Η Δανία είναι επίσης η χώρα οι κάτοικοι της οποίας έχουν τη μικρότερη ανησυχία ότι τα προσωπικά τους δεδομένα θα καταλήξουν σε λάθος χέρια (μόλις 77%, έναντι 94% στην Πορτογαλία). Αντίθετα, η Γαλλία είναι η χώρα που αισθάνεται λιγότερο τον έλεγχο της ιδιωτικής ζωής των δεδομένων της σε μόλις 35%. Αυτό οδήγησε επίσης τη χώρα αυτή στα χαμηλότερα επίπεδα εμπιστοσύνης σε οποιονδήποτε οργανισμό με τα προσωπικά τους δεδομένα – μόλις το 36% εμπιστεύεται την κυβέρνησή του ότι φροντίζει με ασφάλεια τα δεδομένα του.

«Πλέον, τα περισσότερα από τα προσωπικά μας δεδομένα βρίσκονται στο διαδίκτυο. Και με μια μεγαλύτερη παρουσία δεδομένων στο διαδίκτυο, αυξάνεται ο κίνδυνος αυτές οι πληροφορίες να πέσουν σε λάθος χέρια», σχολιάζει ο David Emm, κύριος ερευνητής ασφαλείας της Kaspersky.

«Ο θερμικός χάρτης απορρήτου των δεδομένων δείχνει ότι οι Ευρωπαίοι καταναλωτές δεν αισθάνονται ότι έχουν τον έλεγχο των οργανισμών που έχουν πρόσβαση στα δεδομένα τους. Παρά τον φόβο αυτό, πολλοί δέχτηκαν εισβολές στην ιδιωτικότητα των δεδομένων τους σε αντάλλαγμα για πιο βολικές ψηφιακές υπηρεσίες. Ποτέ δεν είναι αργά να προσπαθήσουμε να ανακτήσουμε τον έλεγχο της ψηφιακής μας ταυτότητας και να προστατεύσουμε τα διαδικτυακά μας δεδομένα. Για να αναλάβουν τον έλεγχο της ψηφιακής τους ταυτότητας, όλοι οι καταναλωτές πρέπει να είναι σε εγρήγορση για τις πληροφορίες που μοιράζονται με τους διαδικτυακούς οργανισμούς, να επανεξετάζουν τις πολιτικές των cookies και άλλες ρυθμίσεις απορρήτου και να φροντίζουν να χρησιμοποιούν ισχυρούς, μοναδικούς κωδικούς πρόσβασης σε όλες τις ψηφιακές υπηρεσίες».