Δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας στις ΗΠΑ υπέκυψαν τελικά στις πιέσεις της κυβέρνησης και δέχτηκαν να αναβάλλουν για δύο εβδομάδες το λανσάρισμα των υπηρεσιών 5G λόγω ανησυχίας για την ασφάλεια των αεροσκαφών.
Η AT&T και η Verizon είχαν αρχικά απορρίψει το αίτημα του υπουργείου Μεταφορών, υποστηρίζοντας με επιστολή τους ότι τα δίκτυα 5G λειτουργούν σε άλλες χώρες χωρίς αναφορές για ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές.
Την Τρίτη ανακοίνωσαν τελικά ότι δέχονται την έκκληση για αναβολή. Τις επόμενες δύο εβδομάδες θα συνεργαστούν με τις αεροπορικές εταιρείες και την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ασφάλειας (FAA) αναζητώντας τρόπο μείωσης του δυνητικού κινδύνου.
Νωρίτερα, η Airbus και η Boeing είχαν προειδοποιήσει ότι το 5G θα μπορούσε να έχει «τεράστιες αρνητικές συνέπειες για την αεροπορική βιομηχανία».
Ζώνη αποκλεισμού
Η ανησυχία εστιάζεται στην «ζώνη C» του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος που χρησιμοποιείται στο 5G, της οποίας τα δικαιώματα χρήσης κόστισαν στις εταιρείες κινητής 80 δισεκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με την FAA το σήμα της ζώνης C ίσως προκαλεί παρεμβολές σε ευαίσθητα ηλεκτρονικά συστήματα όπως τα ραδιοϋψόμετρα, όργανα που δείχνουν το ύψος πτήσης.
Η AT&T και Verizon είχαν δηλώσει από τις αρχές της εβδομάδας ότι δεν θα αναπτύξουν εξοπλισμό 5G σε «ζώνες αποκλεισμού» γύρω από αεροδρόμια για διάστημα έξι μηνών, ένα προληπτικό μέτρο που εφαρμόζεται και στη Γαλλία.
«Οι νόμοι της φυσικής είναι ίδιοι στις ΗΠΑ και τη Γαλλία» έγραψαν οι διευθύνοντες σύμβουλοι της AT&T και της Verizon σε κοινή επιστολή τους προς τον υπουργό Μεταφορών.
«Εφόσον οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες έχουν άδεια να πραγματοποιούν καθημερινά πτήσεις στη Γαλλία, τότε οι ίδιες συνθήκες λειτουργίας θα πρέπει να τους επιτρέπουν να κάνουν το ίδιο και στις ΗΠΑ».
Η FAA υποστηρίζει από την πλευρά της ότι οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας στη Γαλλία εκπέμπουν σε χαμηλότερα επίπεδα ενέργειας συγκριτικά με τις ΗΠΑ. Επιπλέον, τα γαλλικά δίκτυα χρησιμοποιούν στο 5G τμήμα του φάσματος που βρίσκεται πιο μακριά από το φάσμα των ραδιοϋψομέτρων.
Η Verizon διαβεβαιώνει ότι αρχικά θα χρησιμοποιεί το ίδιο εύρος φάσματος με τη Γαλλία και θα ορίσει μεγαλύτερες ζώνες αποκλεισμού στις ΗΠΑ για να αντισταθμίσει τις διαφορές των δύο χωρών στα επίπεδα ισχύος.
Η ένωση CTIA της βιομηχανίας κινητής τηλεφωνίας ανέφερε από την πλευρά της ότι το 5G χρησιμοποιείται ήδη σε 40 χώρες χωρίς ενδείξεις κινδύνου για τα αεροσκάφη.