Μια φορά κι έναν καιρό -όταν ακόμα δεν είχαν ανάψει το πράσινο φως στον Ντάνιελ Κρεγκ για να γίνει «Τζέιμς Μποντ»-ο Τζουντ Λο διαμαρτυρόταν που δεν τον επέλεξαν γιατί ήταν 1,80 μ. κι έπρεπε ο «007» να είναι ψηλότερος.
Έστω και κατά έναν πόντο. Ήταν προαπαιτούμενο. Δεν ξέρω αν θα είχε μπει σε μανιέρα, ενσαρκώνοντας τον επικό κινηματογραφικό ήρωα. Ό,τι κι αν συνέβαινε, αυτά είναι σενάρια που ανήκουν στη στρατόσφαιρα του φανταστικού. Αυτό που θυμάμαι χαρακτηριστικά είναι, λίγο καιρό μετά, να γίνεται ένας μικρός χαμός με τον Ντάνιελ Κρεγκ. Και με εκείνον, λόγω… ύψους: «Είναι κοντύτερος του Λο» (1,78 μ.), «βροντοφώναζε» μερίδα του βρετανικού Τύπου. Το τι άλλαξε στο κόνσεπτ που είχε στο νου της η οικογένεια Μπροκόλι για τον πιο διάσημο μυστικό πράκτορα όλων των εποχών, δεν είναι θέμα. Θέμα όμως είναι -ή μάλλον έγινε εκ νέου- ο Χένρι Καβίλ, τον οποίο τότε είχαν «κόψει». Σύμφωνα λοιπόν με προχθεσινές δηλώσεις του Μάρτιν Κάμπελ, σκηνοθέτη του «Casino Royale», ο ηθοποιός τότε είχε περάσει επίσης από οντισιόν για τον «007». Και όχι μόνο τα πήγε καλά, αλλά εντυπωσίασε περισσότερο απ’ όλους. Τι συνέβη και βγήκε off; Πολύ απλά, «ήταν πολύ νέος για Μποντ», αποκάλυψε. Και κάπως έτσι, οι υπεύθυνοι κατέληξαν στον Ντάνιελ Κρεγκ. «Έμοιαζε υπέροχος στην οντισιόν. Η ερμηνεία του ήταν τρομερή. Αν δεν υπήρχε ο Ντάνιελ, ο Χένρι θα έκανε έναν εξαιρετικό Μποντ», δήλωσε απερίφραστα ο Κάμπελ.
Και τώρα, που ήρθε η ώρα να παραδώσει τη σκυτάλη ο Κρεγκ στον επόμενο; Το όνομα του vagabond, του πιο «αλήτικης» νοοτροπίας Άαρον Τέιλορ Τζόνσον, ήταν μέχρι στιγμής το επικρατέστερο. Μέχρι που «ξαναχτύπησε» ο Καβίλ. Εκφράζοντας πάλι το ενδιαφέρον του να ενσαρκώσει τον πράκτορα, τον οποίο δεν υπάρχει εγκληματίας στον κόσμο που να μη… γνωρίζει και που θέλει τη βότκα μαρτίνι του shaken, not stirred και εξοντώνει τους «κακούς» με ή χωρίς τα γκάτζετ του Q. Μ’ αυτά και μ’ αυτά, τα δεδομένα αλλάζουν. Τα φαβορί πλέον είναι δύο και δεν έχουμε παρά να περιμένουμε λίγο ακόμα για να δούμε αν θα έχουμε ντέρμπι ή αν θα ξεπηδήσει κάποιο αουτσάιντερ – και θα πάρει τον επικό ρόλο.
*Ντονατέλλα Αδάμου/Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Απογευματινή τη Δευτέρα 26 Ιουνίου