Από την ταινία «Τhe Enforcer» μέχρι το «The Bricklayer» το ελληνικό προσωπικό που απασχολείται στις παραγωγές που γυρίστηκαν και γυρίζονται στη Θεσσαλονίκη έχει αυξηθεί περίπου 20%, εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ρόμπερτ Βαν Νόρντεν, παραγωγός της εταιρίας Millennium Media.
Όπως ανέφερε από το πλατό των γυρισμάτων του «The Bricklayer» ο κ. Βαν Νόρντεν, όταν πριν από δέκα περίπου μήνες ξεκινούσαν τα γυρίσματα του «Τhe Enforcer», που κινηματογραφήθηκε στη Θεσσαλονίκη, η ανάγκη για προσωπικό πολλών ειδικοτήτων ξεπερνούσε κάθε δυνατότητα που μπορούσε να παρέχει η πόλη. Αυτό πλέον δεν ισχύει.
«Σήμερα υπάρχουν πια στελέχη όλων των ειδικοτήτων που πέρυσι το καλοκαίρι ήταν στα πρώτα βήματα της εμπειρίας τους. Αυτό έχει πια αλλάξει, και τους έχουμε μαζί μας στις παραγωγές γεμάτους γνώσεις και εμπειρία, είναι μια σημαντική εξέλιξη», τόνισε ο παραγωγός της εταιρίας που «…έχει ίσως την μεγαλύτερη εμπειρία στην συγκεκριμένη βιομηχανία με 400 παραγωγές», όπως σημείωσε ο κ. Νόρντεν.
Κατά τη διάρκεια περιήγησης σε δημοσιογράφους στα υπό κατασκευή στούντιο της Νέας Ραιδεστού, ο έμπειρος παραγωγός εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και την πορεία της «ελληνοποίησης» των οπτικοακουστικών παραγωγών σε πολλούς τομείς. «Όλες οι κατασκευές -σ.σ πλατό με προπλάσματα εσωτερικών χώρων- γίνονται από Έλληνες τεχνίτες όσο αυτό είναι εφικτό, αλλά και με υλικά που θα αγοραστούν και θα μετασκευαστούν στην Ελλάδα. Αυτό πλέον γίνεται και π.χ με την γκαρνταρόμπα όπου χτίζεται η απαραίτητη γκάμα στην Ελλάδα, με κάποια βέβαια κουστούμια να πρέπει να ραφτούν εδώ. Τα ρούχα για παράδειγμα που φόρεσε ο Άαρον Έκχαρτ, στην ταινία «The Bricklayer», έπρεπε να ραφτούν custom για τον διάσημο πρωταγωνιστή και δεν υπήρξε φυσικά κανένα πρόβλημα να βρούμε μόδιστρους, μοδίστρες αξιολογότατους στην Ελλάδα. Από την άλλη είτε το πιστεύετε είτε όχι, είναι πρόβλημα να βρει κανείς…ηλεκτρολόγους! Η δουλειά του ηλεκτρολόγου για πλατό σε μια ταινία είναι κάτι πολύ εξειδικευμένο…», εξηγεί ο πολύπειρος παραγωγός των «Ο Όλυμπος Έπεσε», «Εκτός Ορίων», «Ο φύλακας άγγελος έπεσε», «The Protégé».
Ο κ. Βαν Νόρντεν, τονίζει, πως σε κάθε περίπτωση μια κινηματογραφική παραγωγή είναι, ως επί το πλείστον, πολυεθνική υπόθεση και για το «The Bricklayer» το προσωπικό συμπεριλαμβάνει τεχνικούς με Ουκρανική, Ρωσική, Βουλγαρική, Σερβική καταγωγή, το μεγάλο όμως στοίχημα είναι σε κάθε ταινία να συμμετέχουν όλο και περισσότεροι Έλληνες. «Εμείς είχαμε αποφασίσει από την αρχή πως αυτό είναι μια μακροπρόθεσμη απόφαση, να γυρίζουμε ταινίες στην Ελλάδα, στη Θεσσαλονίκη…», σημειώνει το στέλεχος της Millennium Media.
Ημέρα 44 από 45 για το «The Bricklayer»
Τα γυρίσματα της συγκεκριμένης ταινίας ολοκληρώνονται αύριο, Πέμπτη 12 Μαΐου. Η δράση είναι έντονη τη 44η ημέρα δουλειάς και στο κεντρικό εξωτερικό πλατό στα στούντιο της Nu Boyana Film Studios Hellenic. Εδώ σήμερα η Millennium Media κάνει τα γυρίσματα της ταινίας «The Bricklayer» πάνω σε μια μεγάλης έκτασης τεχνητή στέγη, εκεί όπου πριν από μερικούς μήνες είχε στηθεί το πρόπλασμα ενός αεροπλανοφόρου. Είναι το stage για τις λήψεις που θα κάνει ο πρωταγωνιστής Άαρον Έκχαρτ που, λίγο πριν, έχει κάνει και ένα μικρό διάλλειμα για φαγητό, κάτω από την ειδική τέντα για τους ηθοποιούς.
Τεχνικοί ολοκληρώνουν τις κατασκευές και τις τοποθετήσεις των συστημάτων εγγραφής ήχου και εικόνας για τις λήψεις, οι ειδικοί του φωτισμού και των ψηφιακών μηχανών δοκιμάζουν και αλλάζουν τα αναγκαία και τους φακούς πριν ακουστεί το «…rolling, action!» για να γυριστεί η σκηνή.
Όπως εξηγεί ο κ. Βαν Νόρντεν, ο διάσημος πρωταγωνιστής σήμερα και εδώ στη Νέα Ραιδεστό, γυρίζει την σκηνή που θα είναι από τις πρώτες σκηνές του στην τελική ταινία. Ο «Bricklayer», στο σενάριο, έχει φύγει από την CIA και τώρα δουλεύει ως τεχνίτης ειδικός στην κατασκευή κεραμοσκεπής, ζει μια ήσυχη και ταπεινή ζωή. Τότε είναι που «συναντάει» την Νίνα Ντομπρέβ και έναν πρώην συνεργάτη του στην CIA για να συζητήσουν τι πρέπει να γίνει από εκεί και πέρα στο πλαίσιο της αποστολής, που θα του ζητηθεί να αναλάβει.
Αν κάτω από τις στέγες-σκηνικά που έχουν στηθεί φαίνονται τμήματα ενός διαδρόμου απογείωσης μαχητικών αεροσκαφών, αυτό γίνεται για το ένα από τα μυστικά στην λειτουργία των στούντιο είναι «…η χρήση και επανάχρηση -repurposing- των χώρων». Έτσι κανέναν θεατής δεν θα γνωρίζει πως εκεί όπου ο ‘Ααρον Έκχαρτ «μετατρέπεται ξανά» σε πράκτορας της CIA, πριν μερικούς μήνες «…ο Τζέισον Στέιθαμ είχε αναμετρηθεί με πολλούς κασκαντέρ πάνω σε ένα αεροπλανοφόρο!», όπως εξηγεί ο Robert Βαν Νόρντεν.
«Τhe Enforcer»: πρεμιέρα στο 79ο Venice International Film Festival για την πρώτη ταινία που γυρίστηκε στη Θεσσαλονίκη
Την ίδια ώρα που τα γυρίσματα της ταινίας με πρωταγωνιστή τον Άαρον Έκχαρτ ολοκληρώνονται, η Θεσσαλονίκη πρόκειται σύντομα να δει και το πρώτο trailer του «Τhe Enforcer», την γκανγκστερική/noir ταινίας με τον Αντόνιο Μπαντέρας που γυρίστηκε το περασμένο καλοκαίρι στους δρόμους της πόλης.
Η πρώτη χολιγουντιανή παραγωγή στην ιστορία της πόλης, όπως απάντησε στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο Ρόμπερτ Βαν Νόρντεν, θα κάνει πρεμιέρα στο επερχόμενο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Βενετίας και θα λανσαριστεί κανονικά για το κοινό «…περίπου στα τέλη Αυγούστου φέτος». Ο παραγωγός της εταιρίας Millennium Media, τόνισε, μάλιστα, πως οι δημιουργοί της ταινίας είναι «πολύ ευχαριστημένοι με το τελικό αποτέλεσμα». Αξίζει να θυμίσουμε, ότι αυτό ήταν το πρώτο θέμα συζήτησης στην πόλη το καλοκαίρι που μας πέρασε και «μεταμόρφωσε» πολλές τοποθεσίες της Θεσσαλονίκης σε αντίστοιχες που διαθέτει το εξωτικό και μακρινό Μαϊάμι.
Ειδικά εφέ και ο ελληνικός παράγοντας
Πέρα από τα γυρίσματα σε φυσικούς χώρους και σε στούντιο και από τις τεχνικές ανάγκες που υπάρχουν σε όλες τις παραγωγές που έχουν γίνει στη Θεσσαλονίκη τους τελευταίους 10 μήνες, ένα ακόμη αφανές στάδιο της παραγωγής μιας ταινίας που γυρίζεται είναι αυτό των ειδικών εφέ.
Η τεράστια μπλε οθόνη που αντικαθίσταται από μια πράσινη, όταν τα γυρίσματα είναι σε εσωτερικά stage, θα “γεμίσει” με εικόνες που θα χρειαστεί ο σκηνοθέτης κάτι που γίνεται σε κάθε πλέον κινηματογραφική παραγωγή αξιώσεων. Όπως εξήγησε ο Ρόμπερτ Βαν Νόρντεν, ήδη υπάρχει μια συγκεκριμένη υποδομή που έχει στηθεί σε κτίριο στις παρυφές του περιφερειακού της Θεσσαλονίκης που γεμάτη με πανίσχυρους server και πολυπόθητο γρήγορο διαδίκτυο – «κάτι που αποκτήσαμε δύσκολα για το επίπεδο των απαιτήσεων που έχουμε…» όπως ομολόγησε. Μέσα εκεί “χτίστηκαν” τα ειδικά εφέ που είχε ανάγκη το «Τhe Enforcer» για να μετατραπεί η Θεσσαλονίκη σε Μαϊάμι. Την ίδια ώρα εκεί κατευθύνονται ψηφιακά και πλάνα που λαμβάνουν οι κάμερες του «Bricklayer» κατά τη διάρκεια μάλιστα των γυρισμάτων.
Με άλλα λόγια την ίδια ώρα που γίνονται γυρίσματα σε τοποθεσίες και στούντιο στη Θεσσαλονίκη, ετοιμάζονται στην πόλη και τα ψηφιακά τμήματα των ειδικών εφέ της κινηματογραφικής ταινίας.
Για τις συγκεκριμένες θέσεις εργασίας, ο κ. Βαν Νόρντεν, εξήγησε, πως αναζητούν διαρκώς προσωπικό που θα συνεργαστεί για τη δημιουργία των εφέ εντός Ελλάδας, κάτι που «σημαίνει θέσεις εργασίας σε ομάδες που θα συνεργάζονται, μικρότερες ή μεγαλύτερες στον αριθμό ανάλογα με την ταινία, μαζί μας κάθε φορά».
Επισκέψεις στην προτελευταία ημέρα παραγωγής και η νέα παραγωγή
Το παρόν στην πρότελευταία ημέρα της παραγωγής του «The Bricklayer» έδωσε και ο νο1 άνθρωπος της εταιρίας παραγωγής, ο ιδρυτής της Millennium Media. Το μεγάλο αφεντικό, πρόεδρος πέρα από ιδρυτής των Nu Image, Inc., Millennium Films και των σχετικών εταιριών του ομίλου, ο 74χρονος Avi Lerner, ευγενής και διακριτικός είχε έρθει για να παρακολουθήσει τα γυρίσματα στη Νέα Ραιδεστό, ενώ λίγο πριν, σε μια επίσκεψη στον χώρο ο κ.Βαν Νόρντεν είχε συναντηθεί και με την πρόεδρο του ΕΟΤ Άντζελα Γκερέκου, όπως και με τον αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού, Αλέξανδρο Θάνο στους χώρους των στούντιο.
Το επόμενο διάστημα και από τις 22 Μαΐου άλλωστε, με την εταιρία του κ. Norden να λειτουργεί ως ενδιάμεσος κρίκος διευκόλυνσης αλλά όχι ως παραγωγός, ξεκινά τα γυρίσματά της και η ταινία “Tin Soldier” με τον βραβευμένο με Όσκαρ, Ρόμπερτ Ντε Νίρο. Η ταινία θα γυριστεί κυρίως στην περιοχή της Δράμας αλλά και στη Θεσσαλονίκης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ