Quantcast

Ταινίες Πρώτης Προβολής: Από τον Μαστρογιάνι στην «πλούσια θεία»

Δράματα α λα γαλλικά, θρίλερ και επιλογές για σινεφίλ στο μενού της εβδομάδας

Από το μεταπολεμικό Παρίσι, ταξιδεύουμε σε δράματα -και πάλι α λα γαλλικά-, απολαυστικούς «Κληρονόμους», με «μπροστάρισσα» την Τόνι Κολέτ και τον πρώην «Μr X-Files» Ντέιβιντ Ντουκόβνι, συνεχίζουμε με την Άγκαθα Κρίστι και μια «Πρόσκληση σε φόνο» που δεν αφήνει ούτε δειγματοληπτικά σινεφίλ αδιάφορο. Κι αν πάλι θέλετε πραγματικά αριστουργήματα, ο «Μελισσοκόμος» του Θόδωρου Αγγελόπουλου δεν θα σας αφήσει αδιάφορους. Ούτε το «Αγόρι» του Όσιμα. Και οι λάτρεις του Στίβεν Κινγκ ωστόσο δεν θα μείνουν παραπονεμένοι: το μενού περιλαμβάνει μέχρι «Μπαμπούλα».

■ «Το έγκλημά μου» («Mon Crime»)
Στο Παρίσι της δεκαετίας του ’30, η Μαντλέν, όμορφη, νέα και άφραγκη ηθοποιός, κατηγορείται για τη δολοφονία ενός διάσημου παραγωγού. Με τη βοήθεια της καλύτερής της φίλης, της νεαρής άνεργης δικηγόρου Πολίν, αθωώνεται επικαλούμενη αυτοάμυνα. Ωραίο νουάρ του Φρανσουά Οζόν στην ατμόσφαιρα του ’30, με διαρκείς ανατροπές και κωμικά στοιχεία.
Με τους Νάντια Τερέσκιεβιτς, Ρεμπέκα Μαρντέρ, Ιζαμπέλ Ιπέρ, Αντρέ Ντισολιέ, Ντάνι Μπουν, Μισέλ Φο κ.ά.

■ «Ευτυχισμένοι μαζί» («What’s Love Got to Do With It»)
Πώς βρίσκει κανείς την παντοτινή αγάπη στις μέρες μας; Η Ζόι την ψάχνει στις εφαρμογές γνωριμιών, που της φέρνουν μόνο… ακατάλληλους άντρες, κάτι που εξοργίζει την εκκεντρική μητέρα της.Ρομαντική κομεντί του Σεκχάρ Καπούρ με τους Λίλι Τζέιμς, Έμα Τόμσον, Σαζάντ Λατίφ κ.ά. ■ «Αγάπη και μίσος» («Frère et Soeur»)Δύο αδέρφια γύρω στα 50, η ηθοποιός Αλίς κι ο δάσκαλος και ποιητής Λουί έχουν να ιδωθούν 20 χρόνια, καθώς η πρώτη μισεί τον δεύτερο. Όμως έπειτα από ένα δυστύχημα των γονιών τους αναγκάζονται να βρεθούν… Οικογενειακό δράμα του Αρνό Ντεπλεσάν με τους Μαριόν Κοτιγιάρ και Μελβίλ Πουπό.

■ «Επίδοξοι κληρονόμοι» («The Estate»)
Οι αδερφές Μέρσι και Σαβάνα συνωμοτούν ενάντια στην ετοιμοθάνατη, πλούσια θεία με την ελπίδα να πάρουν την κληρονομιά της. Αλλά διαπιστώνουν σύντομα ότι δεν είναι οι μόνες στην οικογένεια με παρόμοιο σχέδιο. Κωμωδία του Ντιν Κρεγκ με τους Τόνι Κολέτ, Ντέιβιντ Ντουκόβνι Κάθλιν Τέρνερ, Άννα Φάρις.

■ «Πρόσκληση σε φόνο» («Invitation to a Murder») 1934, Νότια Αγγλία. Ένας δισεκατομμυριούχος προσκαλεί έξι τυχαίους αγνώστους στο απομονωμένο κτήμα του. Η επίδοξη ντετέκτιβ Μιράντα δέχεται τη δελεαστική, μυστηριώδη πρόσκληση, αλλά όταν ένας καλεσμένος βρίσκεται νεκρός πρέπει να ανακαλύψει τι συμβαίνει, για να αποδείξει τις ικανότητές της αλλά και για να σώσει τη ζωή της.

Ο σκηνοθέτης Στίβεν Σίμεκ ακολουθεί τα χνάρια της Άγκαθα Κρίστι.

■ «Ο μελισσοκόμος»
Ο Σπύρος, συνταξιούχος δάσκαλος και παλιός αριστερός, αποφασίζει να αφοσιωθεί στη μελισσοκομία που αποτελούσε τη δουλειά των προγόνων του. Με ένα φορτηγό φορτωμένο κυψέλες ταξιδεύει προς την Πελοπόννησο. Η συνάντησή του με μια νεαρή κοπέλα ξαναζωντανεύει μέσα του συναισθήματα και αναμνήσεις.

Η εξαιρετική ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου (1986), επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ Βενετίας. Σε σενάριο που συνέγραψε με τους Δημήτρη Νόλα και Τονίνο Γκουέρα. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο ο υπέροχος Μαρτσέλο Μαστρογιάνι δίπλα στους Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Νάντια Μουρούζη, Δημήτρη Πουλικάκο, Χριστόφορο Νέζερ.

■ «Το αγόρι» («Shonen»)
Ένα ζευγάρι προσποιείται πως τραυματίζεται από αυτοκίνητα και εκβιάζει τους οδηγούς να του δώσουν χρήματα για να μην καλέσει την Αστυνομία. Η γυναίκα μένει έγκυος κι όταν το παιδί μεγαλώσει το παίρνουν μαζί στις απάτες τους.Το αριστούργημα (1969) του Νάγκισα Οσίμα σε επανέκδοση – μάθημα ιστορίας κινηματογράφου

■ «Ο μπαμπούλας» («The Boogeyman»)

Η Σέιντι, μαθήτρια γυμνασίου, και η μικρότερη αδερφή της, Σόγιερ, είναι συγκλονισμένες από τον θάνατο της μητέρας τους, αλλά ο πατέρας τους, θεραπευτής Γουίλ, είναι ανίκανος να τις στηρίξει, προσπαθώντας να διαχειριστεί τον δικό του πόνο. Όταν ένας απελπισμένος ασθενής εμφανίζεται ξαφνικά ζητώντας βοήθεια, αφήνει πίσω του μια τρομακτική υπερφυσική οντότητα που κυνηγάει οικογένειες και τρέφεται από τον πόνο των θυμάτων της.

Θρίλερ του Ρομπ Σάβιτζ, βασισμένο στο μυθιστόρημα του Στίβεν Κινγκ.

■ «Ο μεγαλόδοντας» («The Black Demon»)
Ο Πολ πηγαίνει με την οικογένειά του στο Μεξικό, για να επιθεωρήσει μια εξέδρα πετρελαίου. Το μέρος είναι σχεδόν εγκαταλελειμμένο και λίγοι τρομαγμένοι εργάτες τού λένε ότι η εξέδρα δέχεται επιθέσεις από έναν μεγαλόδοντα καρχαρία, ο οποίος είναι μέρος ενός μεξικανικού θρύλου.
Ένας θρύλος της παράδοσης των ψαράδων της Μπάχα, στην Καλιφόρνια, δίνει αφορμή στον Άντριαν Γκράνμπεργκ να γυρίσει αυτό το θρίλερ.

■ «Τα άνθη στα άνθη»
Την τελευταία του μέρα στην Αθήνα προτού μετακομίσει στο εξωτερικό, ο Κωνσταντίνος συναντά τη Σοφία στο πάρκο. Υπό την πίεση του χρόνου, οι δύο -όχι και τόσο στενοί- φίλοι παίζουν ένα παιχνίδι για να μοιραστούν όσα δεν γνωρίζει ακόμη ο ένας για τον άλλον. Ντεμπούτο του Γιώργου Αθανασίου με τους Κωνσταντίνο Κονιό και Σοφία Ιωάννου.

■ «Spider-Man: Ακροβατώντας στο Αραχνο-Σύμπαν» («Spider-Man: Across the Spider-Verse»)
Μετά την επανένωσή του με την Gwen Stacy, ο Spider-Man εκτοξεύεται στο Αραχνο-Σύμπαν, όπου συναντά ομάδα Αραχνανθρώπων με αποστολή να το προστατεύσουν. Όταν όμως οι ήρωες διαφωνούν στο πώς θα χειριστούν μια νέα απειλή, βρίσκεται αντιμέτωπος με τους υπόλοιπους και καλείται να επαναπροσδιορίσει τι σημαίνει να είσαι ήρωας.

Ταινία κινουμένων σχεδίων των Χοακίμ Ντος Σάντος, Κεμπ Πάουερς, Τζάστιν Κ. Τόμπσον.

 

 

*Έφη Παπαζαχαρίου/Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Απογευματινή την Πέμπτη 1η Ιουνίου