Quantcast

Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού: Ολοκληρώθηκε η δεύτερη φάση του Διαγωνισμού Καινοτομίας

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» η δεύτερη φάση του πρώτου Διαγωνισμού Καινοτομίας που προκήρυξε το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» η δεύτερη φάση του πρώτου Διαγωνισμού Καινοτομίας που προκήρυξε το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού. O διαγωνισμός εντάσσεται στις δράσεις του προγράμματος XR Cosmos, το οποίο υλοποιείται από το Κέντρο Έρευνας, Ανάπτυξης και Αριστείας του Ιδρύματος και πλαισιώνεται από ένα ολοκληρωμένο φάσμα πρωτοβουλιών, όπως συνεργασία με διεθνή φόρα και οργανισμούς, διασύνδεση με διεθνείς ερευνητικούς φορείς και ιδρύματα στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, ερευνητικές και εκπαιδευτικές δράσεις.

Όπως επισήμανε η αντιπρόεδρος του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού και μέλος της επιτροπής Σοφία Κουνενάκη-Εφραίμογλου με αφορμή την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης του διαγωνισμού, «οι νεοφυείς ομάδες που παρουσιάστηκαν στο Κέντρο Πολιτισμού “Ελληνικός Κόσμος” μάς γέμισαν χαρά και αισιοδοξία για το μέλλον της χώρας». «Είχαμε τη χαρά, μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της Επιτροπής, να αξιολογήσουμε δυναμικά και φιλόδοξα προγράμματα. Στόχος μας είναι η περαιτέρω ενίσχυση των καινοτόμων νεοφυών τεχνολογικών επιχειρήσεων δημιουργώντας, μέσω του Προγράμματος XR COSMOS, ένα νέο αναπτυξιακό πλαίσιο για τη νεοφυή καινοτομία στη χώρα μας», είπε η Σοφία Κουνενάκη-Εφραίμογλου.

Νεοφυείς επιχειρήσεις και ομάδες παρουσίασαν πρότυπες ιδέες και τη λύση εικονικής, επαυξημένης ή εκτεταμένης πραγματικότητας που πρότειναν, το ζήτημα που αντιμετωπίζεται ή το πρόβλημα που επιλύεται και σύντομη ανάλυση της αγοράς που καλύπτει, ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής, η οποία αποτελείται από θεσμικούς παράγοντες, εκπροσώπους ελληνικών και διεθνών επενδυτικών σχημάτων, διακεκριμένα στελέχη της τεχνολογίας και καινοτομίας, καθώς και μέλη της ερευνητικής, επιχειρηματικής και εκπαιδευτικής κοινότητας.

Στην Επιτροπή συμμετέχουν δύο διακεκριμένα στελέχη στον Τομέα των Νεοφυών Επιχειρήσεων και των Νέων Τεχνολογιών, τα οποία το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού προσκάλεσε γι’ αυτό ακριβώς τον σκοπό στη χώρα μας, τον Αλφρέντο Κόπολα (Alfredo Coppola), συνιδρυτή του US Market Access Center, της μακροβιότερης θερμοκοιτίδας νεοφυών επιχειρήσεων στη Silicon Valley και του Prospera Women, ενός προγράμματος αφιερωμένου στην ενδυνάμωση και την προώθηση της ανάπτυξης εταιρειών που διοικούνται από γυναίκες σε όλο τον κόσμο και την Άμι Πεκ (Amy Peck), ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλο της EndeavorXR, μιας κορυφαίας παγκόσμιας εταιρείας στρατηγικής και συμβούλων VR/AR (XR).

Τα υπόλοιπα Μέλη της Επιτροπής είναι:

Δημήτρης Δημητριάδης, Digital Futurist, Μέλος της Ειδικής Γραμματείας Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού

Δημήτρης Εφραίμογλου, Διευθύνων Σύμβουλος Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού

Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου, Εκτελεστική Αντιπρόεδρος Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού, Αντιπρόεδρος ΕΒΕΑ, Πρόεδρος Ε.Ε.Δ.Ε.Γ.Ε.

Χάρης Λαμπρόπουλος, Πρόεδρος Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας Επενδύσεων

Λίτσα Παναγιωτοπούλου, CEO – E.VI.A Intelligent Performance, Πρόεδρος Επιτροπής Εκπαίδευση – Καινοτομία – Επιχειρηματικότητα και Treasurer Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό και Επιχειρηματικό Επιμελητήριο

Κατερίνα Πραματάρη, Αν. Καθηγήτρια του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Partner Uni.Fund

Χρήστος Ταραντίλης, Βουλευτής Επικρατείας, Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Τάσος Φλάμπουρας, Managing Partner one9six

Ελένη Φώτη, Διευθύντρια Διεθνών Εμπορικών Σχέσεων του ΕΒΕΑ

 

Ομάδες που συμμετείχαν στον Διαγωνισμό

 

1. «VR 4.0»

Από τους Γεώργιο Χατζηγεωργίου & Κωνσταντίνο Έγκαρχο

Περιγραφή πρότασης: Εκπαίδευση μέσω τεχνολογίας VR για τη βελτίωση των τεχνικών γνώσεων και δεξιοτήτων του προσωπικού συντήρησης για τη μείωση του λειτουργικού κόστους στον κλάδο.

 

2.EXPLORE City Stories: a location storytelling augmented reality (AR) application

Από την Αλεξάνδρα Μαλούτα

 

Περιγραφή πρότασης: Δημιουργία μίας εφαρμογής τοποθεσίας επαυξημένης πραγματικότητας (AR), η οποία συνδυάζει ηχητικές ιστορίες με στοιχεία AR. Η εφαρμογή φιλοδοξεί να κάνει την περιήγηση στην πόλη πιο προσωπική και διαδραστική, χρησιμεύοντας ως εναλλακτική λύση στους παραδοσιακούς ηχητικούς οδηγούς.

 

3.Head Mounted Display

Από τον Ανδρέα Καραμολέγκο

Περιγραφή πρότασης: Δημιουργία και εφαρμογή παιχνιδιού Εικονικής Πραγματικότητας με συσκευή Head Mounted Display για τη βελτίωση της λειτουργικότητας ατόμων με αναπηρία

 

4.Virtual Travelers

Από τους: Ζαχαράκη Μαρία Πολυξένη, Μπατζελή Χρήστο, Μελά Ιωάννης Ζαλουφλή Κωνσταντίνο

Περιγραφή πρότασης: Διαδικτυακή ταξιδιωτική εφαρμογή, που χρησιμοποιεί την Εικονική Πραγματικότητα για να δώσει σε δυνητικούς πελάτες μία ιδέα της εμπειρίας που μπορούν να περιμένουν από μια περιήγηση, δραστηριότητα ή τοποθεσία. Πρόκειται για ένα τρόπο ταξιδιού στο εξωτερικό από την άνεση του σπιτιού του χρήστη, μέσω της τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας (VR) και του βίντεο 360 ° .

 

5.Φωτορεαλιστική Απεικόνιση Επαυξημένης Πραγματικότητας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο

Από την ομάδα Phasmatic

Περιγραφή πρότασης: Η Phasmatic προτείνει λύσεις φωτορεαλιστικής και πιστής 3D/AR απεικόνισης, προεπισκόπησης και επεξεργασίας προϊόντων στο διαδίκτυο με βάση εξελιγμένους αλγορίθμους φωτορεαλιστικής προσομοίωσης. Με την ανάπτυξη της ιδέας δίνεται μία, άμεσα και εύκολα, αξιοποιήσιμη λύση οπτικοποίησης από όλες τις εταιρείες λιανικού εμπορίου που επιθυμούν μία σύγχρονη αναβάθμιση των υπηρεσιών τους στην διαδικτυακή τους πλατφόρμα, καλύπτοντας τις περιπτώσεις παραδοσιακών e-shops, αλλά και eCommerce marketplaces.

 

6.3D Audio + Augmented Reality + AI Chatbots + IoT = Exhibot

Από τους Δαμιανό Γαβαλά & Μιχάλη Τσεπαπαδάκη

Περιγραφή πρότασης: Ανάπτυξη ενός έξυπνου εξατομικευμένου συστήματος ηχητικού οδηγού (Exhibot: exhibit + chatbot) με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη που επισκέπτεται αξιοθέατα και μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς, η οποία θα τον παρακινεί να ανακαλύψει και να αναζητήσει περισσότερες πληροφορίες.

 

7.Continuum

Από τους: Νίκο Βανδώρο, Ευαγγελία Πελεντρίδου, Μάρω Μαγουλα

Περιγραφή πρότασης: Ανάπτυξη ενός παιχνιδιού περιπέτειας βασισμένου στην αφήγηση με τη χρήση επαυξημένης πραγματικότητας (AR). Για να προχωρήσουν στο σενάριο του παιχνιδιού, οι παίκτες πρέπει να ταξιδέψουν στον χρόνο μέσω της Επαυξημένης Πραγματικότητας, παρατηρώντας πώς ήταν το περιβάλλον τους στο μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν. Στη συνέχεια, αλληλεπιδρούν με τα στοιχεία που βλέπουν (κτήρια, αντικείμενα ή το περιβάλλον τους γενικότερα), κινούμενοι γρήγορα μέσα στις ζώνες ώρας, ώστε να αποφύγουν τα εμπόδια και να φτάσουν τους στόχους τους.

 

8.Anthologia

Από τον Κώστα Ορδουμποζάνη

Περιγραφή πρότασης: Δημιουργία ενός «έξυπνου σουβενίρ» με τη χρήση online AR συστήματος που θα στοχεύει στη δημιουργία ενός προσωποποιημένου ψηφιακού αναμνηστικού.

 

Η επιτροπή του διαγωνισμού επέλεξε τις νικήτριες ομάδες, οι οποίες θα λάβουν χρηματικό έπαθλο και θα ενισχυθούν με στοχευμένες δράσεις στήριξης όπως παροχή εξοπλισμού, δυνατότητα συμμετοχής σε διεθνείς εκθέσεις, ένταξη στη Θερμοκοιτίδα Υποστήριξης Νεοφυών Επιχειρήσεων, αλλά και με δυνατότητα εύρεσης επιχειρηματικών κεφαλαίων μέσα από την επαφή με υποψήφιους επενδυτές.

 

Ο διαγωνισμός εντάσσεται στις παράλληλες δράσεις του 1ου Διεθνούς XR Cosmos Συνεδρίου, το οποίο προγραμματίζεται για τον Σεπτέμβριο 2022, όπου ερευνητές, δημιουργοί, επιχειρηματίες, επενδυτές και θεσμικοί παράγοντες από την παγκόσμια κοινότητα θα διαμορφώσουν το νέο πεδίο ανάπτυξης ιδεών, διασύνδεσης και επιχειρηματικής ανάπτυξης.