Quantcast

«Η Εκδίκηση της Μελιτώς»: Όταν ο Ευριπίδης «βρήκε» τη Σαπφώ

Τι λέει ο Χριστόφορος Χριστοφής για τη σύγχρονη τραγωδία του που θα παιχτεί στο Άλσος

«Μήτε μέλι μήτε μέλισσα σε εμένα», τραγουδάει η Σαπφώ και ο Χριστόφορος Χριστοφής εμπνέεται από την αρχαία ποιήτρια και δημιουργεί τη σύγχρονη τραγωδία.

«Η Εκδίκηση της Μελιτώς», που κάνει πρεμιέρα την ερχόμενη Παρασκευή 7 Ιουλίου στο Θέατρο Αττικού Άλσους «Κατίνα Παξινού» (ώρα 21.00), συμμετέχοντας στο 1ο Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος που διοργανώνει η Περιφέρεια Αττικής.

Ο λογοτέχνης και σκηνοθέτης, που τιμήθηκε από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής με το βραβείο «Κάρολος Κουν» 2020-2021 για «Το κάλεσμα του Προμηθέα» και το συνολικό έργο του, έρχεται με αυτό να μας θυμίσει οικεία κακά και να αναμοχλεύσει τα βάθη του αστικού δράματος. Γιατί η Μελιτώ έρχεται από τα βάθη της Ιστορίας, αλλά «δίνει» ένα σύγχρονο δράμα, ακροβατώντας ανάμεσα στην καθαρή τραγωδία και στην ηθογραφική τραγικωμωδία.

Όπως λέει στην «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ» ο δημιουργός Χριστόφορος Χριστοφής, «η Μελιτώ, δεύτερη σύζυγος του Ευριπίδη, που είχε τη φήμη πως τον εγκατέλειψε και δη αφού τον απατούσε, πολύ πιθανόν με δούλο, στο ίδιο τους το σπίτι… εξαφανίζεται. Όνειρό της, να ερμηνεύσει ηρωίδες του Ευριπίδη, παρόλο που οι γυναίκες δεν έπαιζαν στο θέατρο εκείνη την εποχή», τονίζει. «Eίναι το τρίτο μέρος της τριλογίας “Ευριπίδης Μαινόμενος”, όπου περιγράφονται με χιούμορ, ειρωνεία και ποίηση τα συμβάντα στον οίκο του μεγάλου δραματουργού.

Παράλληλα, από αυτή τη συγκλονιστική γυναικεία προσωπικότητα περιγράφεται μια άγνωστη πτυχή της αρχαίας Αθήνας. Ένας κόσμος άγνωστος που ζούσε παράλληλα και σιωπηλά δίπλα στα γνωστά γεγονότα που περιγράφουν ιστορικοί».

Στην παράσταση τη μουσική έγραψε ο Νίκος Ξανθούλης, που συνεργάζεται για έκτη φορά με τον Χριστόφορο Χριστοφή. Συνθέτης που, εκτός των άλλων, τα τελευταία δέκα χρόνια έχει αφοσιωθεί στην αναβίωση της τεχνικής της αρχαίας ελληνικής επτάχορδης λύρας, αναδεικνύοντάς τη και πάλι σε όργανο σολιστικό και παρουσιάζοντάς τη σε όλο τον κόσμο και, μάλιστα, σε μερικά από τα σημαντικότερα πανεπιστήμια.

Στην παράσταση τη Μελιτώ ερμηνεύει η Κωνσταντίνα Τάκαλου και τον Κανένα, τον δούλο με τον οποίο απατά τον Ευριπίδη, ο Γιώργος Χρανιώτης. Παίζουν ακόμη οι Μαρία Παπαφωτίου, Δημήτρης Σαμόλης και Δημήτρης Μαύρος. Η Σόνια Χαραλαμπίδου παίζει αρχαία λύρα και αναγεννησιακό λαούτο ζωντανά στη σκηνή.

 

*Έφη Παπαζαχαρίου/Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Απογευματινή την Τετάρτη 5 Ιουλίου