Έπειτα από τους Times του Λονδίνου και τα σχετικά τους άρθρα, τώρα και ο Guardian θέτει θέμα επανένωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα παίρνοντας θέση υπέρ της επιστροφής και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα από τα προηγούμενα δημοσιεύματα.
Το άρθρο γνώμης της δημοσιογράφου Σάρλοτ Χίγκινς που δημοσιεύθηκε σήμερα, αναφέρει χαρακτηριστικά: «Τα γλυπτά του Παρθενώνα ανήκουν στην Ελλάδα – Τότε για είναι τόσο δύσκολο να αποδεχτούμε την επανένωση;».
Η ευθύνη που μετατίθεται
Και έτσι, με αυτήν την ερώτηση συνεχίζει ξεκαθαρίζοντας ότι πρόκειται για μία υπόθεση που η ευθύνη της μετατίθεται από τον έναν στον άλλον. Όπως χαρακτηριστικά γράφει, η βρετανική κυβέρνηση υποστηρίζει ότι η επανένωση δεν εξαρτάται από αυτήν αλλά από τους διαχειριστές του Βρετανικού Μουσείου. Οι διαχειριστές του Βρετανικού Μουσείου όμως – εκτός του ότι δεν έχουν τη «διάθεση» για να τα επιστρέψουν – υποστηρίζουν ότι υπάρχει και ο νόμος του 1963 (1963 British Museum Act) που τους δεσμεύει.
Συγκεκριμένα, ο νόμος προβλέπει ότι για να φύγει οποιοδήποτε έκθεμα εκτός Βρετανικού Μουσείου θα πρέπει ή να έχει υποστεί ζημιές ή να είναι αντίγραφο ή να πρόκειται για έκθεμα που έχει λεηλατηθεί ή αγοραστεί υπό εξαναγκασμό την περίοδο του Ολοκαυτώματος. Παράλληλα, οι διαχειριστές υποστηρίζουν ότι δεν είναι δυνατός ούτε ο δανεισμός των γλυπτών, με ευθύνη των ίδιων των Ελλήνων που δεν αναγνωρίζουν την ιδιοκτησία του βρετανικού μουσείου.
Η δημοσιογράφος του Guardian, στο σχετικό άρθρο, επιλέγει μάλιστα να χαρακτηρίσει την γκαλερί Ντουβίν του μουσείου, όπου και βρίσκεται η ζωφόρος των 75 μέτρων και μερικά από τα γλυπτά των αετωμάτων του Παρθενώνα, «κάπως ζοφερή και καταθλιπτική, σε σύγκριση με την φανταστική αφήγηση που αναπαρίσταται στο μουσείο της Ακρόπολης».
Τελειώνοντας, και ενώ έχει αναφερθεί στον φιλέλληνα Μπόρις Τζόνσον – ο οποίος ως μαθητής έγραφε υπέρ της επανένωσης, καταλήγει ότι το Γούεστμινστερ δεν φαίνεται να ξεκολλάει από το αυτοκρατορικό παρελθόν της Βρετανίας το οποίο ίσως να είναι και εκείνο που πραγματικά αποτρέπει την επανένωση.