Quantcast

Athens Film Office: Ανοίγει τις πόρτες του στους δημιουργούς το διεθνές εργαστήριο ανάπτυξης σεναρίων

Ξεκινάει πανηγυρικά αύριο το διεθνές εργαστήριο ανάπτυξης σεναρίου στο πλαίσιο της συνεργασίας μεταξύ του Φεστιβάλ των Καννών και του Athens Film Office με στόχο τη διεθνή παραγωγή ταινιών και τηλεοπτικών σειρών που θα υλοποιηθούν στην Ελλάδα

Ξεκινάει πανηγυρικά αύριο το διεθνές εργαστήριο ανάπτυξης σεναρίου στο πλαίσιο της συνεργασίας μεταξύ του Φεστιβάλ των Καννών και του Athens Film Office με στόχο τη διεθνή παραγωγή ταινιών και τηλεοπτικών σειρών που θα υλοποιηθούν στην Ελλάδα. «Η Κουκουβάγια», στα αγγλικά «The Owl». Αυτός είναι ο τίτλος υπό τον οποίο αναπτύσσονται μια σειρά από δράσεις που θα έχουν ως τελικό αποτέλεσμα πέντε ταινίες και πέντε τηλεοπτικές σειρές να φτάσουν στο «Marche du Film», το σημαντικότερο σημείο συνάντησης μεταξύ δημιουργών και εταιρειών, ώστε η σύλληψη να γίνει πραγματικότητα.

Με τη στήριξη της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής (ΕΑΤΑ) του δήμου Αθηναίων, υπό την ομπρέλα της οποίας εντάσσεται το Athens Film Office, σε πρώτη φάση από τις 5 έως και τις 9 Οκτωβρίου, όσοι σεναριογράφοι έχουν επιλεγεί, θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα εντατικό πρόγραμμα σεμιναρίων και συναντήσεων προκειμένου να δουλέψουν πάνω στις ιδέες τους με τρόπο που θα τους φέρει ένα βήμα πιο κοντά στην επιτυχία και κατ’ επέκταση την προβολή της Αθήνας ή της Ελλάδας στο διεθνές κοινό.

«Κατά τη διάρκεια της υποβολής σεναρίων, η οποία διήρκησε δύο μήνες, είχαμε συνολικά 105 υποβολές από τις οποίες 15 έγιναν από Έλληνες ή Ελληνίδες. Εν τέλει, η κριτική επιτροπή διεθνών στελεχών της οπτικοακουστικής βιομηχανίας που συνεργάζεται με το πρόγραμμα κατέληξε σε 5 ταινίες και 5 σειρές με βάση την αρτιότητα των σεναρίων, την πιθανότητά τους να φτάσουν πράγματι στην υλοποίηση και την δυνατότητά τους να αξιοποιήσουν τοποθεσίες είτε της Αθήνας, είτε της Ελλάδας» εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Στάθης Καλογερόπουλος, επικεφαλής του Athens Film Office.

Η συμμετοχή ήταν εξαιρετικά ενθαρρυντική και, μάλιστα ισορροπημένη ως προς το φύλο των δημιουργών, όπως σχολιάζει ο κ. Καλογερόπουλος, προσθέτοντας ότι «καθώς σκοπεύουμε το πρόγραμμα να έχει αδιάλειπτη συνέχεια, περιμένουμε πολύ περισσότερες υποβολές του χρόνου και, βεβαίως, κάποια από τα σενάρια πραγματικά να τα δούμε στη μεγάλη ή τη μικρή οθόνη».
Μετά το πενταήμερο εργαστήριο που θα ξεκινήσει αύριο στην Αθήνα, οι δημιουργοί θα έχουν ένα εντατικό και αυστηρό χρονοδιάγραμμα εργασίας με τους μέντορες τους, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και Peter Straughan, ο οποίος έχει προταθεί για όσκαρ σεναρίου αλλά και έχει τιμηθεί με βραβείο BAFTA, η Andrea Gibb, η οποία έχει προταθεί για μια σειρά από βραβεία, ανάμεσα στα οποία και για BAFTA, o David Isaacs, ένας εκ των συγγραφέων της τηλεοπτικής σειράς Mad Men και ο Tom Abrams, ο οποίος έχει προταθεί για όσκαρ, έχει λάβει το βραβείο «Prix du Court Metrage» στο φεστιβάλ των Καννών, καθώς και ένα βραβείο Emmy.

«Το Athens Film Office θα βρίσκεται δίπλα στους δημιουργούς σε κάθε βήμα τους, κάθε στιγμή, ώστε να προωθήσει τα σενάρια και κατόπιν να υλοποιηθούν. Σε συνεργασία με το Φεστιβάλ των Καννών, που θα στηρίξει τη διοργάνωσή μας το 2023 για την παρουσίαση των σεναρίων στους παραγωγούς, ο δήμος Αθηναίων, η ΕΑΤΑ και εμείς έχουμε αφιερώσει τις δυνάμεις μας, ώστε μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, ως μακροπρόθεσμο όφελος, να προκύψει η προβολή της Αθήνας και της Ελλάδας ως κινηματογραφικού προορισμού. Όλη η προσπάθειά μας εντάσσεται σε μια συνολική στρατηγική και ανυπομονούμε να δουλέψουμε με τους δημιουργούς» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Καλογερόπουλος.

Τέλος, κατά τη διάρκεια του προγράμματος, θα πραγματοποιηθούν παράλληλα events, ένα εκ των οποίων θα αφορά την δικτύωση των ξένων εταιρειών παραγωγής με τις αντίστοιχες ελληνικές, ώστε να καλλιεργηθούν συνεργασίες σε κάθε επίπεδο. Η πρωτοβουλία του εργαστηρίου ανάπτυξης σεναρίου πραγματοποιείται, επιπλέον, με την συνεργασία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και την υποστήριξη της πρεσβείας των Η.Π.Α. στην Αθήνα. Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα https://theowl.afo.events/