Quantcast

Τέμπη: Πόρισμα πραγματογνωμόνων του ΑΠΘ, μετά το δυστύχημα στο Άδενδρο το 2017, προμήνυε την καταστροφή

Μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη η τεχνική έκθεση μπορεί να χαρακτηριστεί προφητική

Την τεχνική έκθεση που διενήργησε το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης σχετικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης το 2017, το οποίο κόστισε τη ζωή σε τρεις ανθρώπους, αποκαλύπτεται σήμερα (09.03.2023).

 

Ειδικότερα, η εφημερίδα «Καθημερινή», αναφέρει ότι, μεταξύ άλλων, η έκθεση πρότεινε για ασφαλείς μετακινήσεις με τρένο ραδιοεπικοινωνία των σταθμαρχών με τους μηχανοδηγούς με πιο «δομημένο τρόπο, ανάλογο με αυτόν που γίνεται στις αεροπορικές μεταφορές και σε άλλα σιδηροδρομικά δίκτυα», εγκατάσταση και λειτουργία του ETCS, του συστήματος προστασίας που έχει εφαρμογή στην ΕΕ, ανάταξη της ηλεκτρικής πλευρικής σηματοδότησης σε όλα τα τμήματα των σιδηροδρομικών αξόνων.

Μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη η τεχνική έκθεση μπορεί να χαρακτηριστεί προφητική.

Έξι χρόνια μετά, το σύστημα ETCS δεν λειτουργεί και η επικοινωνία των σταθμαρχών με τους μηχανοδηγούς, όπως αποκαλύπτουν τα ηχητικά ντοκουμέντα που έγιναν γνωστά, δεν γίνεται με δομημένο τρόπο.

 

Με security oι φυλασσόμενες διαβάσεις

Εν τω μεταξύ, αυτοψίες σε επικίνδυνα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας έκανε η ΕΡΤ. Βρέθηκε στον Άγιο Στέφανο και παρουσίασε τα κακώς κείμενα σε μη υπογειοποιημένες διαβάσεις πλησίον του αστικού ιστού, ο οποίες φυλάσσονται από εταιρείες security.

Eν έτει 2023, οι μπάρες ανεβοκατεβαίνουν χειροκίνητα, με τη μανιβέλα, ενώ την ευθύνη σε πολλές διαβάσεις δεν την έχουν έμπειροι σιδηροδρομικοί αλλά υπάλληλοι εταιρειών ασφαλείας.

Σε φυλασσόμενη διάβαση στον Άγιο Στέφανο, οι μπάρες ανεβοκατεβαίνουν με χειροκίνητο σύστημα ασφαλείας κάθε φορά που περνάει κάποιο τρένο ή συρμός του Προαστιακού.

Στον Αυλώνα υπάρχει ένα απαρχαιωμένο σύστημα που ειδοποιεί τον υπάλληλο της εταιρείας ότι πλησιάζει τρένο στη σιδηροδρομική διάβαση με τον άναμμα ενός λαμπτήρα πυράκτωσης. Στον Άγιο Στέφανο δεν υπάρχει ούτε αυτό το σύστημα.

Τι υπάρχει; Ένας υπάλληλος εταιρείας security, με εκπαίδευση μόλις δύο μηνών, ο οποίος μιλάει μέσω ασυρμάτου με τον σταθμάρχη και όταν πλησιάζει η αμαξοστοιχία κατεβάζει τις μπάρες.

Όπως αποκαλύπτεται, οι ελλείψεις στα μέτρα ασφαλείας είναι κυριολεκτικά τεράστιες.