Quantcast

Η Γαλλία ξεκινά το πρόγραμμα νέου αεροσκάφους ναυτικής αναγνώρισης χωρίς τη Γερμανία

Το γαλλικό αεροσκάφος επόμενης γενιάς αναμένεται να αξιοποιεί σειρά τεχνολογιών αιχμής, ιδίως αισθητήρες, προηγμένα μέσα επικοινωνίας, ραντάρ, τεχνολογίες βασισμένες στην τεχνητή νοημοσύνη και νέα όπλα - Θα τεθεί σε υπηρεσία το 2030

Η γαλλική κυβέρνηση πήρε την απόφαση να ξεκινήσει το πρόγραμμα για την προμήθεια νέου τύπου αεροσκάφους ναυτικής αναγνώρισης και ανθυποβρυχιακού πολέμου μόνη, ελλείψει συνεργασίας με τη γερμανική, έγινε γνωστό χθες από το Παρίσι.

Το υπουργείο Άμυνας της Γαλλίας ανακοίνωσε πως ανέθεσε την ανάπτυξη του αεροσκάφους επόμενης γενιάς στις κατασκευάστριες Airbus και Dassault.

Βασιζόμενες σε πολιτικά αεροσκάφη που κατασκευάζουν αντιστοίχως —τα A320 neo και Falcon 10X— οι δύο εταιρείες θα σχεδιάσουν το νέο αεροσκάφος του γαλλικού ΠΝ, που θα τεθεί σε υπηρεσία τα χρόνια του 2030, με εκτιμώμενο κόστος σχεδόν 11 εκατ. ευρώ για την καθεμιά στη φάση αυτή βιομηχανικής ανάπτυξης. Θεωρητικά, το νέο αεροσκάφος θα αντικαταστήσει τον προϋπάρχοντα στόλο 22 πεπαλαιωμένων Atlantique 2 (Breguet Aviation).

Το Παρίσι παραμένει ανοικτό στη συνεργασία με άλλους ευρωπαίους εταίρους, τόνισε το υπουργείο.

Οι Εμανουέλ Μακρόν και Άνγκελα Μέρκελ ανακοίνωναν το κοινό πρόγραμμα για το λεγόμενο εναέριο σύστημα ναυτικού πολέμου του μέλλοντος το 2017. Όμως, το 2021, η Γερμανία αποφάσισε να προμηθευτεί πέντε P-8A Poseidon (Boeing) έναντι 1,43 δισεκ. ευρώ, για να αντικαταστήσει παλαιότερα. Το γερμανικό υπουργείο Άμυνας έκανε λόγο τότε για «προσωρινή» λύση. Αλλά έναν χρόνο αργότερα, ανακοίνωνε πως πρόκειται να προμηθευτεί και άλλα, ως και επτά ακόμη.

Το γαλλικό αεροσκάφος επόμενης γενιάς αναμένεται να αξιοποιεί σειρά τεχνολογιών αιχμής, ιδίως αισθητήρες, προηγμένα μέσα επικοινωνίας, ραντάρ, τεχνολογίες βασισμένες στην τεχνητή νοημοσύνη και νέα όπλα.

Τα 22 πεπαλαιωμένα Ατλαντίκ 2 που σχεδίασε η Μπρεγκέ τα χρόνια του 1960 και αξιοποιεί ως σήμερα η Γαλλία τέθηκαν σε υπηρεσία το 1965. Δεκαοκτώ από αυτά θα υποβληθούν σε εκσυγχρονισμό για να παραμείνουν επιχειρησιακά ως τουλάχιστον το 2030.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ