Quantcast

Bloomberg: Τέλος στον κινητήρα εσωτερικής καύσης στα νέα αυτοκίνητα από το 2035 βάζει η ΕΕ -Τι θα ισχύει για βενζίνη και ντίζελ

Ζήτημα ωρών η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Προ των πυλών βρίσκεται η απόφαση της ΕΕ για απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg.

 

 

 

Τα κράτη μέλη και το κοινοβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρόκειται να καταλήξουν σε μια συμφωνία που ουσιαστικά θα απαγορεύσει την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης -δηλαδή βενζίνη και ντίζελ- από το 2035, ένα βασικό ορόσημο για την επίτευξη του στόχου για την κλιματική ουδετερότητα στα μέσα του αιώνα.

Οι συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών, καθώς και της Κομισιόν ενδεχομένως να ολοκληρωθούν με μια συμφωνία την Πέμπτη, σύμφωνα με τον Γιαν Χούιτεμα, τον βασικό βουλευτή που συμμετέχει στις διαπραγματεύσεις. Μια τέτοια συμφωνία θα σήμαινε ότι όλα τα νέα αυτοκίνητα θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές από το 2035, με μείωση των εκπομπών κατά 55% μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.

«Είναι η αρχή μιας μεγάλης μετάβασης για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αν καταλήξουμε σε μια συμφωνία απόψε, αυτό δείχνει εφικτό», δήλωσε ο Χούιτεμα σε συνέντευξή του.

Η ΕΕ πρωτοστατεί στην εφαρμογή των «πράσινων σχεδίων»

Η συμφωνία θα σημάνει μια γρήγορη νίκη για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προτάσεις της ΕΕ, η οποία ανακοινώθηκε πριν από περίπου ένα χρόνο ως μέρος της προγραμματισμένης μεγάλης πράσινης αναμόρφωσης της οικονομίας του μπλοκ. Θα υποστηρίξει επίσης όσους θεωρούν ότι η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και η επακόλουθη ενεργειακή κρίση θα επιταχύνουν τη μετάβαση του μπλοκ αντί να την εμποδίσουν.

Ο κανονισμός θα είναι ο πρώτος που θα εγκριθεί στα πλαίσια των «πράσινων σχεδίων» της ΕΕ, γνωστά ως “Fit for 55”, τα οποία στοχεύουν στη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου του μπλοκ κατά 55% αυτή τη δεκαετία. Αν επιτευχθεί, η απόφαση έρχεται λιγότερο από δύο εβδομάδες πριν από τις βασικές συνομιλίες των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα στην Αίγυπτο, επιτρέποντας στην ΕΕ να δείξει ότι πρωτοστατεί όσον αφορά στην εφαρμογή των «πράσινων σχεδίων».

Τι θα αποφασίσει η ΕΕ για τις μάρκες πολυτελών αυτοκινήτων

Ωστόσο, εκκρεμούν ακόμη μερικά σημαντικά ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν στις διαπραγματεύσεις. Τόσο το συμβούλιο όσο και το κοινοβούλιο συμφωνούν ότι οι εξειδικευμένοι κατασκευαστές -όπως η Automobili Lamborghini SpA- που παράγουν μικρό αριθμό οχημάτων θα πρέπει να λάβουν μια μικρή παράταση στους στόχους εκπομπών ρύπων.

Οι δύο πλευρές πρέπει, τέλος, να συμφωνήσουν για το εάν θα συμπεριληφθεί ένα μη δεσμευτικό στοιχείο που προτιμούν τα κράτη μέλη, το οποίο καλεί την Επιτροπή να προτείνει την ταξινόμηση οχημάτων που λειτουργούν αποκλειστικά με καύσιμα ουδέτερα από άνθρακα μετά το 2035. Το Κοινοβούλιο είναι αντίθετο, ωστόσο, αυτό είναι απίθανο να αποτρέψει την επίτευξη συμφωνίας το βράδυ της Πέμπτης ή το πρωί της Παρασκευής, είπε ο Χούιτεμα.
«Για να απαλλαγούμε από τα ορυκτά καύσιμα, η μόνη επιλογή είναι η ηλεκτροκίνηση. Πρέπει να κάνουμε ολόκληρη την κοινωνία να κινείται με ηλεκτρικά οχήματα», κατέληξε ο ευρωβουλευτής.