Volkswagen: Μεγαλύτερη πρόκληση η προμήθεια μπαταριών από την απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης στην ΕΕ

Είναι η τοποθέτηση του οικονομικού διευθυντή της VW, Arno Antlitz

Νίκος Μιχαλόπουλος

Η συμφωνία της ΕΕ για τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε λίγο περισσότερο από 12 χρόνια είναι πρόκληση, αλλά ένα πιο σοβαρό εμπόδιο θα είναι η παραγωγή αρκετών μπαταριών για την τροφοδοσία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα χρειάζονται, ως αποτέλεσμα, επεσήμανε ο Οικονομικός Διευθυντής του Ομίλου Volkswagen, Arno Antlitz.

Ειδικότερα, το ισχυρό στέλεχος δήλωσε στο Reuters σε συνέντευξή του στο συνέδριο Reuters Automotive Europe την Τετάρτη: «Είναι ένας στόχος πρόκληση. Πιστεύουμε ότι είναι εφικτός». Και συμπλήρωσε: «Το πιο δύσκολο θέμα δεν είναι η αύξηση των εργοστασίων αυτοκινήτων. Το πιο δύσκολο θέμα θα είναι η αύξηση της αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών».

Η Volkswagen έχει πει ότι θα σταματήσει να πουλά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην περιοχή νωρίτερα από τον στόχο, αλλά ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες που βρίσκονται πιο πίσω στον αγώνα ανάπτυξης ηλεκτρικών οχημάτων όπως η Toyota ενδέχεται να δυσκολευτούν να επιτύχουν τον στόχο.  Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία αρνήθηκε να σχολιάσει την Τετάρτη.

Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται για να εξασφαλίσουν προμήθειες κυψελών μπαταριών, αλλά η εύρεση αρκετών πρώτων υλών μπαταριών μπορεί να αποτελέσει μεγαλύτερο πρόβλημα.

Η αποτυχία απόκτησης επαρκών προμηθειών λιθίου, νικελίου, μαγγανίου ή κοβαλτίου θα μπορούσε να επιβραδύνει τη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα, να κάνει αυτά τα οχήματα πιο ακριβά και να απειλήσει τα περιθώρια κέρδους των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι αναμένει έλλειψη μπαταριών EV, η οποία θα πλήξει την αυτοκινητοβιομηχανία το 2024-2025 καθώς οι κατασκευαστές προσπαθούν να αυξήσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ενώ εξακολουθούν να κατασκευάζουν νέα εργοστάσια μπαταριών.

Η συμφωνία στο Λουξεμβούργο ήρθε μετά από περισσότερες από 16 ώρες διαπραγματεύσεων, με την Ιταλία, τη Σλοβακία και άλλα κράτη να θέλουν η σταδιακή κατάργηση να καθυστερήσει μέχρι το 2040.

Οι χώρες τελικά υποστήριξαν έναν συμβιβασμό που διατήρησε τον στόχο του 2035 και ζήτησαν από τις Βρυξέλλες να αξιολογήσουν το 2026 εάν τα υβριδικά οχήματα θα μπορούσαν να συμμορφωθούν με τον στόχο.

Η πρόταση του 2035 έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε θεωρητικά, οποιοσδήποτε τύπος τεχνολογίας αυτοκινήτων, όπως υβριδικά ή αυτοκίνητα που λειτουργούν με βιώσιμα καύσιμα, θα μπορούσε να συμμορφωθεί με αυτήν, αρκεί να σημαίνει ότι το αυτοκίνητο δεν έχει εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Η επανεξέταση της Επιτροπής για το 2026 θα αξιολογήσει τις τεχνολογικές προόδους που έχουν σημειωθεί στα υβριδικά αυτοκίνητα για να διαπιστωθεί εάν μπορούν να συμμορφωθούν με τον στόχο του 2035.