Σύνοδος G7: Τι συζητήθηκε για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση;

Τι αναφέρει η ανακοίνωση για την ενεργειακή μετάβαση

Νίκος Μιχαλόπουλος 

 

Η σύνοδος κορυφής της G7, που διοργανώθηκε φέτος στο κάστρο Elmau στη Βαυαρία, εξέτασε μια σειρά από σημαντικά ζητήματα, όπως η αύξηση των τιμών της ενέργειας, οι επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία, οι προμήθειες τροφίμων και η ενεργειακή μετάβαση.

Ωστόσο, πάνω στο τελευταίο θέμα, εκδόθηκε ανακοίνωση στην οποία δεν υπάρχει σαφής δέσμευση των πιο βιομηχανοποιημένων χωρών να πιέσουν την ηλεκτρική κινητικότητα, να θέσουν στόχους ή δεσμευτικές υποχρεώσεις.

Έτσι, επιβεβαιώνονται οι πρόσφατες φήμες για την Ιαπωνία, που φερόταν έτοιμη να κάνει τα πάντα για να αφαιρέσει από την συζήτηση οποιαδήποτε δήλωση ή ένδειξη σχετικά με τους στόχους για οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Εν ολίγοις, οι ηγέτες της G7 έχουν δεσμευτεί να ενθαρρύνουν την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, χωρίς όμως να επιβάλλουν συγκεκριμένους στόχους.  «Αναγνωρίζουμε τη σημασία της καινοτομίας για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές.

Παρόλα αυτά υπάρχει η δέσμευση για έναν οδικό τομέα απαλλαγμένο από άνθρακα έως το 2030, συμπεριλαμβανομένης της σημαντικής αύξησης των πωλήσεων και της ανάπτυξης οχημάτων μηδενικών εκπομπών κατά τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας», επίσης στις μεταφορές και τους δημόσιους στόλους, αναφέρει η ανακοίνωση, όπου, μεταξύ άλλων, δεν αναφέρεται ποτέ ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Επιπλέον, σε αντίθεση με τις ευρωπαϊκές προθέσεις, επιβεβαιώνεται η “μακροπρόθεσμη ώθηση προς εναλλακτικά καύσιμα για τις μεταφορές”. Στη σύνοδο ήταν οι αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων του Καναδά, της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Ιαπωνίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και των Ηνωμένων Πολιτειών. Εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και της Ινδίας, της Ινδονησίας, της Νοτίου Αφρικής, της Σενεγάλης και της Αργεντινή προσκλήθηκαν επίσης στη δεύτερη ημέρα των συζητήσεων.