Πως η Fiat θα φέρει επανάσταση στην αγορά με «ορμητήριο» την κατηγορία Β;

Το Β Segment είναι η κατηγορία στην οποία η Fiat έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της και παρά την πολυετή απουσία της, ετοιμάζει την δυναμική επανείσοδο της, με στόχο να μην αφήσει περιθώρια αμφισβήτησης της κυριαρχίας της

Νίκος Μιχαλόπουλος

Ο τρόπος είναι το νέο Fiat Panda, το οποίο ετοιμάζεται να εγκαταλείψει το Α Segment και να μεταβεί στην Β κατηγορία με στοίχημα να προκαλέσει ένα σοκ στην αγορά, πραγματοποιώντας μια «βιομηχανική επανάσταση» στην νέα εποχή κινητικότητας.

Αναμφίβολα πρόκειται για ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα αυτοκίνητα στον κόσμο των τεσσάρων τροχών.  Η παρουσίαση του θα γίνει κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, όπως επιβεβαίωσε τον προηγούμενο μήνα ο νούμερο ένα της Stellantis , CEO Carlos Tavares.  Μιλώντας για αυτό το αυτοκίνητο, λέγεται ότι εκτός από την πλήρη καινοτομία, θα φέρει επανάσταση σε ολόκληρο το τμήμα της αγοράς στο οποίο θα τοποθετηθεί.

Η Fiat θα ξεκινήσει μια πραγματική επανάσταση κινητικότητας με το νέο Fiat Panda

Υπενθυμίζουμε ότι το νέο Fiat Panda θα μεγαλώσει σε διαστάσεις και θα εισέλθει στην κατηγορία Β της αγοράς με μήκος γύρω στα 4 μέτρα.  Επιπλέον, το αυτοκίνητο θα έχει τη μορφή του πρωτότυπου αυτοκινήτου Fiat Centoventi που παρουσίασε η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία το 2019 στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Το νέο Fiat Panda θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό αυτοκίνητο.  Δεν είναι ακόμη σαφές εάν η πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί για αυτό το μοντέλο θα είναι η CMP του πρώην ομίλου PSA ή η νέα STLA Small.  Κάποιοι υποθέτουν ότι θα είναι το πρώτο, ενώ άλλοι μιλούν για το δεύτερο.  Το αυτοκίνητο δεν θα παράγεται στην Ιταλία, δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη ο τόπος παραγωγής αλλά εικάζεται ότι θα είναι ένα από τα εργοστάσια που διαθέτει ο όμιλος Stellantis στην Ανατολική Ευρώπη.

Αυτό που θα φέρει επανάσταση στον κλάδο είναι ότι θα είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χαμηλού κόστους και επομένως θα είναι προσβάσιμο σε όλους.  Η Fiat έχει δηλώσει ξεκάθαρα μέσω του νούμερο ένα της Olivier Francois ότι θέλει να γίνει ένα είδος «λαϊκής» Tesla «εκδημοκρατίζοντας» την ηλεκτρική κινητικότητα, επιτρέποντας σε όλους να έχουν ένα αυτοκίνητο μηδενικών εκπομπών ρύπων.  Αυτό σημαίνει υψηλή σχέση ποιότητας-τιμής, αυτονομία ενός συγκεκριμένου επιπέδου και ένα αυτοκίνητο που δεν θα έχει τίποτα να ζηλέψει από άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς με πολύ υψηλότερες τιμές.