Tavares: «Το 2023 έρχονται δύο νέα Fiat και το νέο B-SUV της Jeep – Εγκρίθηκε ο σχεδιασμός του μελλοντικού Lancia Ypsilon»

Το 2023 θα μπορούσε να είναι η χρονιά της επανεκκίνησης της Fiat, χάρη σε δυο νέα μοντέλα

Νίκος Μιχαλόπουλος 

«Η μάρκα Fiat – δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Stellantis, Carlos Tavares, κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης για τα αποτελέσματα εξαμήνου – έχει μεγάλες δυνατότητες και θέλουμε να εργαστούμε για να τις αξιοποιήσουνε πλήρως. Το επίπεδο τιμών της είναι καλό και του χρόνου θα έχουμε δύο νέα προϊόντα προς παρουσίαση. Με τους κατάλληλους πόρους, η Fiat θα έχει τη σωστή γκάμα σε πολλές αγορές, ξεκινώντας από την Ευρώπη». Ο Ταβάρες αποκάλυψε την πρόθεσή του να φέρει το ηλεκτρικό 500, που παράγεται στο Mirafiori, στις Ηνωμένες Πολιτείες, επειδή πιστεύει ότι υπάρχει μεγάλη δυνατότητα σε αυτή την αγορά, να πουλήσει καλά και να αποφέρει χρήματα.

Jeep και Lancia.

Ως εκ τούτου, η μάρκα του Τορίνο είναι κοντά σε μια επέκταση της γκάμας, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, με την άφιξη όχι μόνο του πολυαναμενόμενου B-SUV αλλά και ενός μοντέλου που δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί (θα μπορούσε να είναι μια έκδοση του Citroën Ami , ίσως και κάποια έκπληξη).  Το μικρό SUV της Fiat θα παράγεται στο Tychy της Πολωνίας και το λανσάρισμά του δεν θα πρέπει να αναμένεται πολλούς μήνες, δεδομένων των όσων είπε ο ίδιος ο Tavares για το δίδυμο Jeep του.  Μάλιστα, το B-SUV της αμερικανικής φίρμας, που θα προσφέρεται και σε ηλεκτρική έκδοση, θα παρουσιαστεί στις αρχές του 2023. Ο Πορτογάλος μάνατζερ μίλησε και για τις άλλες ιταλικές μάρκες. «Η Lancia προετοιμάζεται για ένα υπέροχο μέλλον.  Η σχεδίαση έχει ήδη εγκριθεί για το επόμενο μοντέλο της και πιστεύω ότι θα έχει μεγάλη επιτυχία», είπε ο Tavares, αναφερόμενος στο νέο Ypsilon.

Alfa Romeo  και Maserati.

Όσο για την Alfa Romeo, ο Διευθύνων Σύμβουλος θέλησε να τονίσει πως σήμερα είναι «μια πολύ κερδοφόρα μάρκα.  Ολοκληρώσαμε την ανάκαμψη ακόμη και πριν από την κυκλοφορία της Tonale, η οποία τώρα εξετάζεται για περαιτέρω ανάπτυξη».  «Η Stellantis- συνέχισε – έχει πολύ μεγάλες δυνατότητες να αυξήσει την κερδοφορία με την αύξηση του βάρους των premium brands».  Στην προηγμένη γκάμα, ωστόσο, η εστίαση ήταν στη Maserati, για την οποία ο Ταβάρες είπε ότι είναι βέβαιος ότι, με την κυκλοφορία της Grecale, θα «αυξήσει την κερδοφορία της και θα φτάσει σε διπλά ποσοστά μέχρι το τέλος του έτους (στο Το πρώτο εξάμηνο του έτους το λειτουργικό περιθώριο διπλασιάστηκε στο 6,6% «Πιστεύουμε ότι η Maserati έχει τη δυνατότητα να φέρει τα περιθώρια στο 15% -20%», πρόσθεσε.

Ηλεκτροκίνηση και Κίνα.

Ο διευθυντής εστίασε επίσης την ομιλία του στις στρατηγικές ηλεκτροκίνησης.  «Δουλεύουν και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι ο Stellantis κατέλαβε τη δεύτερη θέση στην αγορά της ΕΕ-30 για τις πωλήσεις BEV και LEV και την τρίτη θέση στην αγορά των ΗΠΑ για τις πωλήσεις LEV.» Τους πρώτους έξι μήνες του έτους, οι παγκόσμιες πωλήσεις επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων αυξήθηκαν σχεδόν κατά 50%, φτάνοντας τις 136 χιλιάδες μονάδες. Ένα άλλο θέμα ιδιαίτερης σημασίας αφορά την Κίνα και την πρόσφατη απόφαση να αποχωρήσουμε από την κοινοπραξία με την GAC. «Ο Κινέζος εταίρος μας δεν σεβάστηκε τις δεσμεύσεις, έπρεπε να αλλάξουμε στρατηγική.  Υπήρχε έλλειψη εμπιστοσύνης και προτιμήσαμε να αποσυρθούμε», επεσήμανε ο Ταβάρες, αναγνωρίζοντας την αύξηση της πολιτικής επιρροής στις εταιρικές αποφάσεις: «Τα τελευταία 5 χρόνια στην Κίνα, μιλώντας με τους εταίρους μας, έχω δει μια αύξηση στην επιρροή πολιτικής στις επιχειρήσεις, με μια αυξανόμενη πίεση». Είμαστε μια δυτική εταιρεία «και η λειτουργία σε αντιδημοκρατικά πολιτικά συστήματα ενέχει κινδύνους». Το μάθαμε αυτό στην περίπτωση του Ιράν και της Ρωσίας.  Και πιστεύω ότι υπάρχουν ορισμένοι από τους ανταγωνιστές μας που είναι ευάλωτοι εξαιτίας των ανοιγμάτων τους στην Κίνα».  Σε κάθε περίπτωση, η Stellantis έχει την πολυτέλεια να αναθεωρήσει την παρουσία της στη σημαντική ασιατική αγορά χάρη στη σταθερότητα των οικονομικών της επιδόσεων και την υψηλή κερδοφορία της.  Ο Ταβάρες μίλησε για «αποτελέσματα ρεκόρ» και για έναν όμιλο που «αποδείχθηκε ανθεκτικός και ισχυρός παίκτης στη νέα κινητικότητα σε μια χαοτική, κατακερματισμένη και περίπλοκη παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου.  Έχουμε ένα σταθερό επιχειρηματικό μοντέλο με ισχυρή κερδοφορία και είμαστε μπροστά από το χρονοδιάγραμμα για το σχέδιο Dare Forward 2030».