Quantcast

Μελέτη Transport & Environment: Η δημόσια φόρτιση δεν θα εμποδίσει τους υψηλότερους στόχους της ΕΕ για ηλεκτρικά αυτοκίνητα (Γράφημα)

Θα μπορούσαν να εγκατασταθούν έως και 10 εκατομμύρια φορτιστές έως το 2035, εάν οι νομοθέτες αυξήσουν τα πρότυπα CO2 των αυτοκινήτων σύμφωνα με την Πράσινη Συμφωνία της ΕΕ

Νίκος Μιχαλόπουλος

Η υποδομή φόρτισης θα συμβαδίζει με την αύξηση του αριθμού των ηλεκτρικών οχημάτων που προκύπτει από την αυστηροποίηση των κανόνων της ΕΕ για τα καθαρά αυτοκίνητα, δείχνει νέα ανάλυση.  Έως και 10,4 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης θα μπορούσαν να εγκατασταθούν σε όλη την Ευρώπη έως το 2035, εάν ενισχυθούν οι στόχοι CO2 των αυτοκινήτων σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της ΕΕ για την Πράσινη Συμφωνία, σύμφωνα με το μοντέλο της Transport & Environment.  Η T&E πρότεινε ότι οι νομοθέτες της ΕΕ μπορούν να αυξήσουν τη φιλοδοξία του νόμου για τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων πέρα ​​από αυτό που έχει προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με σιγουριά ότι θα υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης.

Θα μπορούσαν να υπάρχουν έως και 5,1 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης μέχρι το 2030, διαπιστώνει η ανάλυση, ως αποτέλεσμα του σχεδίου νόμου για τις υποδομές της ΕΕ, που απαιτεί από τα κράτη μέλη να αναπτύξουν αυτές,!σύμφωνα με την επέκταση του στόλου EV.  Επί του παρόντος υπάρχουν περίπου 340.000 δημόσιοι φορτιστές, αλλά η Επιτροπή της ΕΕ και οι κυβερνήσεις αναγνωρίζουν ότι θα χρειαστούν περισσότεροι.  Η T&E μοντελοποίησε την επέκταση του δημόσιου δικτύου εάν η ΕΕ αυξήσει τους στόχους CO2 των αυτοκινήτων το 2025 και το 2030 και θέσει νέο ενδιάμεσο στόχο για το 2027 [1].

Ο Fabian Sperka, διευθυντής πολιτικής οχημάτων στην T&E, δήλωσε: «Η δημόσια φόρτιση αποτελεί βασικό μέλημα για τους οδηγούς και οι κυβερνήσεις θα υποχρεωθούν από το νόμο να το αντιμετωπίσουν επεκτείνοντας τα εθνικά δίκτυα σύμφωνα με τον στόλο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.  Οι Ευρωπαίοι νομοθέτες δεν χρειάζεται να καθυστερήσουν να θέσουν υψηλότερους στόχους CO2 για τα αυτοκίνητα, φοβούμενοι την έλλειψη σημείων φόρτισης».

Ενώ ο πολύ μεγάλος αριθμός δημόσιων φορτιστών μπορεί να φαίνεται επιθυμητός, η συντριπτική πλειονότητα της φόρτισης θα συνεχίσει να γίνεται σε ιδιωτικούς φορτιστές στο σπίτι και στην εργασία.  Το λόμπι της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας θέλει 31 εκατομμύρια δημόσιους φορτιστές μέχρι το 2035, σύμφωνα με την ανάλυση της T&E για τις απαιτήσεις της.  Αυτό θα οδηγούσε στη χρήση των φορτιστών λιγότερο από μία ώρα την ημέρα – πολύ κάτω από τις 3,6 ώρες που απαιτούνται για να είναι οικονομικά βιώσιμοι σύμφωνα με την έκθεση του ίδιου του βιομηχανικού ομίλου [2].

Η T&E είπε ότι οι στόχοι της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι αδικαιολόγητα υψηλοί και θα απαιτούσαν τεράστιες δημόσιες επιδοτήσεις σε συνεχή βάση για το δίκτυο φόρτισης.  Οι στόχοι του κλάδου βασίζονται σε μη ρεαλιστικές υποθέσεις ότι το 60% της φόρτισης θα είναι δημόσια και ότι το μέσο ηλεκτρικό όχημα το 2030 θα είναι λιγότερο αποδοτικό από τα σημερινά μοντέλα [3].

Ο Fabian Sperka ανέφερε: «Όσο περισσότερο τόσο το καλύτερο δεν ισχύει για τις επιχειρήσεις φόρτισης.  Η μαζική υπερκατασκευή του δικτύου, όπως απαιτούν ορισμένοι στην αυτοκινητοβιομηχανία, είναι περιττή και θα απαιτούσε από τους φορολογούμενους να πληρώσουν το λογαριασμό.  Η Ευρώπη μπορεί να διαθέτει έως και 10 εκατομμύρια δημόσιους φορτιστές για να καλύψει τις ανάγκες του διευρυμένου στόλου ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2035 και να έχει ένα οικονομικά βιώσιμο δίκτυο.  Οι μη ρεαλιστικές απαιτήσεις υποδομής δεν πρέπει να παρεμποδίζουν τους φιλόδοξους στόχους για το κλίμα, αναφορικά με τον τομέα των αυτοκινήτων».

Οι ευρωβουλευτές και οι κυβερνήσεις αποφασίζουν επί του παρόντος σχετικά με μια πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για στόχους μείωσης του CO2 των αυτοκινήτων τη δεκαετία του 2020 και για όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται το 2035 να έχουν μηδενικές εκπομπές κατά 100%.


[1] Η T&E μοντελοποίησε το ποσό της δημόσιας φόρτισης που θα είναι διαθέσιμο εάν οι νομοθέτες της ΕΕ θέσουν νέους στόχους CO2 αυτοκινήτων για το 2025, το 2027, το 2030 και το 2035 σε μια τροχιά συμβατή με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία.

[2] «Απαιτείται μέση χρήση δικτύου 15% για οικονομική βιωσιμότητα μεσοπρόθεσμα έως μακροπρόθεσμα».  ACEA (2022).  Ευρωπαϊκό Γενικό Σχέδιο Υποδομής Φόρτισης EV.

[3] Το λόμπι της αυτοκινητοβιομηχανίας, ACEA, υποθέτει ότι το 60% της φόρτισης θα γίνει σε δημόσιους φορτιστές το 2030, ενώ η Επιτροπή της ΕΕ υποθέτει το 15-40%.  Η βιομηχανία υποθέτει επίσης ότι το μέσο ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας (BEV) θα καταναλώνει 20 kWh/100km το 2030, ενώ σήμερα δημοφιλή μοντέλα όπως το Tesla Model 3 και το VW ID.3 καταναλώνουν μόνο περίπου 16 kWh/100km.