Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να παράσχει περισσότερα ρυθμιστικά κίνητρα στις αυτοκινητοβιομηχανίες της ώστε να κλιμακώσουν την παραγωγή πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων για να μην διακινδυνεύσουν να χάσουν μερίδιο αγοράς σε σχέση με τους Κινέζους ανταγωνιστές, σύμφωνα με μελέτη του κλιματικού ομίλου Transport & Environment.
Στην έκθεση του T&E «Από την έκρηξη στο πάγωμα – καθυστερεί η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση;» που κυκλοφόρησε τη Δευτέρα, ο οργανισμός ανέφερε ότι η αύξηση των πωλήσεων EV στην ένωση έχει επιβραδυνθεί, με τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αντιστοιχούν στο 11% των πωλήσεων το πρώτο εξάμηνο του 2022, όταν οι ιστορικές τάσεις υποδηλώνουν ότι θα έπρεπε να είχαν φτάσει το 13%.
Εν τω μεταξύ, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BYD και Great Wall Motor, επιδιώκουν να κερδίσουν έδαφος στην ΕΕ και πρόσφατα σημείωσαν υψηλές βαθμολογίες ασφάλειας για τα EV τους.
Η T&E εκτιμά ότι τα κινεζικής κατασκευής EV αντιπροσώπευαν το 5% των πωλήσεων EV στην ΕΕ το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους και θα μπορούσαν να έχουν μερίδιο αγοράς 18% έως το 2025.
Η ΕΕ διαπραγματεύεται επί του παρόντος μια προτεινόμενη δέσμη προτάσεων για το κλίμα, η οποία περιλαμβάνει ουσιαστική απαγόρευση των πωλήσεων νέων οχημάτων με ορυκτά καύσιμα από το 2035.
Η T&E επεσήμανε ότι για να τονώσει περαιτέρω την ευρωπαϊκή παραγωγή EV, η ΕΕ θα πρέπει να εμμείνει στην απαγόρευση, να αντιταχθεί σε τυχόν εξαιρέσεις για τα συνθετικά καύσιμα στα αυτοκίνητα, να καταργήσει ένα σύστημα συγκριτικής αξιολόγησης εκπομπών από το 2025 και να χρησιμοποιήσει κονδύλια της ΕΕ και εθνικές πολιτικές για να επιταχύνει την κλιμάκωση της παραγωγής EV.
«Η αποτυχία των αυτοκινητοβιομηχανιών της ΕΕ να κλιμακώσουν…την προσφορά θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες να προσφέρουν προσιτά μοντέλα και να κατακτήσουν ένα μεγάλο μερίδιο της μαζικής αγοράς στην Ευρώπη», αναφέρει η έκθεση.
«Εάν η ΕΕ δεν είναι σε θέση να ρυθμίσει αποτελεσματικά τη δική της αγορά, κινδυνεύει να χάσει την οικονομική της κυριαρχία στην αυτοκινητοβιομηχανία».