Έρευνα Deloitte: ADAS και λειτουργίες υψηλής τεχνολογίας – Ναι, αλλά μόνο εάν είναι προσιτές

Οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων εστιάζουν όλο και περισσότερο στην προσφορά υπηρεσιών και επιλογών επί πληρωμή, για να επωφεληθούν από τις ευκαιρίες που προσφέρει η αυξανόμενη συνδεσιμότητα των αυτοκινήτων

Νίκος Μιχαλόπουλος

Οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων εστιάζουν όλο και περισσότερο στην προσφορά υπηρεσιών και επιλογών επί πληρωμή, για να επωφεληθούν από τις ευκαιρίες που προσφέρει η αυξανόμενη συνδεσιμότητα των αυτοκινήτων. Ωστόσο, η ζήτηση μπορεί να μην είναι αρκετά υψηλή για να ανταποκριθεί στις προσδοκίες τους, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία συμβούλων Deloitte (πάνω από 26.000 καταναλωτές ερωτήθηκαν σε 25 χώρες) και συμπεριλήφθηκε στην Παγκόσμια Μελέτη Καταναλωτών Αυτοκινήτων 2022.

Τεχνολογία ναι, αλλά στη σωστή τιμή.

Το 69% των Ιταλών δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα από 450 ευρώ για να αγοράσουν προηγμένες τεχνολογίες για ασφάλεια, ουσιαστικά, για το λεγόμενο ADAS. Το ποσοστό, μεταξύ άλλων, από 62% πέρυσι, είναι σχεδόν παρόμοιο με αυτό που βρέθηκε στη Γερμανία, όπου το 70% εξέφρασε την έλλειψη ενδιαφέροντος για επιλογές αγοράς που συχνά παρέχονται επίσης μέσω ενημερώσεων cloud. Ούτε το 66% των Ιαπώνων, το 58% των Νοτιοκορεατών και το 56% των Αμερικανών δεν είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερο, ενώ μεταξύ όσον αφορά τους Κινέζους, μόνο το 31% θα δεχτεί να πληρώσει κάτι παραπάνω για συστήματά ADAS. Συνοψίζοντας, σε παγκόσμιο επίπεδο, οι περισσότεροι από τους ερωτηθέντες εκτιμούν τις προηγμένες τεχνολογίες των οχημάτων νέας γενιάς, αλλά συγκρατούνται από την ιδέα να πληρώσουν ένα μεγάλο ποσό για να μπορέσουν να τα χρησιμοποιήσουν. «Στην αντίληψη των καταναλωτών, στην πραγματικότητα, η χρήση ολοένα και πιο καινοτόμων και εξελιγμένων τεχνολογιών φαίνεται να είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη διαφοροποίηση των εμπορικών σημάτων και των μοντέλων στην αγορά, αλλά είναι ένα κόστος που πρέπει να επιβαρυνθούν οι ίδιοι οι κατασκευαστές αντί να το μετακυλίσουν. αγοραστές», εξηγεί η Deloitte.

 

Το ενδιαφέρον για τα εξηλεκτρισμένα είναι σταθερό

Οι νέες τεχνολογίες προφανώς συνοδεύονται από το πάντα καυτό θέμα της ηλεκτροκίνησης. Αν και το ενδιαφέρον συνεχίζει να αυξάνεται, υπάρχουν έντονες διαφορές μεταξύ των διαφόρων αγορών, που σχετίζονται κυρίως με τους γνωστούς πλέον ανασταλτικούς παράγοντες, φόβους για την αυτονομία και τη διαθεσιμότητα σημείων επαναφόρτισης. Το ποσοστό των Ιταλών που είναι πρόθυμοι να επιλέξουν ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό ή ένα ηλεκτρικό παραμένει σταθερό στο 69%, ποσοστό πολύ υψηλότερο από άλλα κράτη, όπως 63% στη Νότια Κορέα, 61% στην Ιαπωνία, 51% στη Γερμανία, 42% στην Κίνα και μόλις 31% στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου οι θερμικοί κινητήρες συνεχίζουν να κυριαρχούν στις μελλοντικές προθέσεις αγοράς. Μεταξύ άλλων, οι Ιάπωνες, οι Νοτιοκορεάτες, οι Κινέζοι και οι Γερμανοί προτιμούν ως επί το πλείστον τα μη επαναφορτιζόμενα υβριδικά από οποιαδήποτε άλλη εξηλεκτρισμένη λύση.

Σημεία Πώλησης

Οι αντιπροσωπείες είναι καλύτερες. Ένας άλλος τομέας που φαίνεται επίσης να έρχεται σε αντίθεση με τις προσδοκίες των κατασκευαστών, είναι τα κανάλια πωλήσεων. Παρά την αυξανόμενη τάση των κατασκευαστών προς το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι περισσότεροι από τους ερωτηθέντες επιβεβαιώνουν την προτίμησή τους για αντιπροσωπείες και για άμεση αλληλεπίδραση με το προσωπικό πωλήσεων. Το ποσοστό όσων εξακολουθούν να προτιμούν να αγοράζουν αυτοκίνητο αποκλειστικά από κοντά στην αντιπροσωπεία είναι 83% στην Ιταλία, 78% στη Γερμανία, 75% στις Ηνωμένες Πολιτείες, 74% στην Ιαπωνία και 72% στην Κίνα.

Το ιδιωτικό αυτοκίνητο παραμένει αναντικατάστατο

Τέλος, αν και γίνεται όλο και περισσότερος λόγος για ένα μέλλον με επίκεντρο το «μοίρασμα» και αποκομμένο από την έννοια της ιδιοκτησίας του αυτοκινήτου, το ιδιωτικό όχημα παραμένει κεντρικό στους καταναλωτές, ειδικά στις δυτικές χώρες. Μάλιστα, η προτίμηση στα ιδιωτικά αυτοκίνητα έναντι των μέσων μαζικής μεταφοράς αγγίζει το 76% στις ΗΠΑ, το 70% στην Ιταλία και το 67% στη Γερμανία, ενώ διαμορφώνεται στο 60% στην Κίνα και στο 54% στην Ιαπωνία.