Νίκος Μιχαλόπουλος
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Volkswagen, η BMW και η Porsche, προσπαθούν να αποκτήσουν κρίσιμες καλωδιώσεις, επειδή οι προμηθευτές στη Δυτική Ουκρανία έχουν κλείσει λόγω της ρωσικής εισβολής, αναγκάζοντάς τους να περιορίσουν την παραγωγή.
Η παραγωγή του εξαρτήματος, που απαιτείται για την οργάνωση των καλωδίων οχημάτων, έχει επηρεάσει τους προμηθευτές, συμπεριλαμβανομένων των Leoni, Fujijura και Nexans.
Η καλωδίωση είναι ένα ζωτικής σημασίας σύνολο εξαρτημάτων που συνδυάζουν τακτοποιημένα έως και 5 km καλωδίων στο μέσο αυτοκίνητο. Αποτελεί κρίσιμο μέρος του ηλεκτρικού συστήματος ενός οχήματος.
Η Leoni, η οποία διαθέτει δύο εργοστάσια καλωδίων στη δυτική Ουκρανία, προσπαθεί να αντισταθμίσει τις απώλειες παραγωγής, που προκλήθηκαν από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Ένα επιβατικό αυτοκίνητο μπορεί να απαιτήσει έως και 5 km καλωδίων. Για να μειώσουν το κόστος για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, προμηθευτές, συμπεριλαμβανομένων των γερμανικών Forschner, Kromberg & Schubert, Prettl, SEBN και της γιαπωνέζικης Yazaki, έχουν δημιουργήσει έναν τεράστιο τομέα παραγωγής καλωδίων στην Ουκρανία, ο οποίος διαθέτει επίσης εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό.
Η UkraineInvest, το γραφείο προώθησης επενδύσεων της ουκρανικής κυβέρνησης, λέει ότι 22 εταιρείες αυτοκινήτων έχουν επενδύσει περισσότερα από 600 εκατομμύρια δολάρια σε 38 εργοστάσια που απασχολούν περισσότερους από 60.000 Ουκρανούς. Πολλοί, αν και όχι όλοι, παράγουν καλωδιώσεις.
Αυτά τα εργοστάσια βρίσκονται κοντά σε εργοστάσια αυτοκινήτων στη Γερμανία και στους κόμβους παραγωγής που έχουν κατασκευάσει διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες στην κεντρική Ευρώπη.
Πηγές του κλάδου αναφέρουν ότι μπορεί να χρειαστούν μήνες μέχρι οι προμηθευτές να αυξήσουν τη χωρητικότητα σε εναλλακτικές τοποθεσίες στα δίκτυά τους, που απαιτούν εργοστασιακό χώρο, μηχανήματα και εργαλεία, εργάτες και χρηματοδότηση.
Πριν από την εισβολή, η κατασκευάστρια ανταλλακτικών Aptiv πέρασε μήνες κάνοντας αυτό ακριβώς, μετατοπίζοντας την παραγωγή μεγάλου όγκου ανταλλακτικών για οχήματα από τα δύο εργοστάσιά της στην Ουκρανία ενόψει πιθανών εχθροπραξιών, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας την περασμένη εβδομάδα.
Τα σημεία συμφόρησης στην παράδοση έχουν ήδη χτυπήσει ορισμένα εργοστάσια συναρμολόγησης της Volkwagen, συμπεριλαμβανομένου του εργοστασίου της στο Βόλφσμπουργκ και των γερμανικών εργοστασίων ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ η Porsche έχει αναστείλει την παραγωγή στο εργοστάσιό της στη Λειψία.
Η BMW αναγκάζεται να σταματήσει την παραγωγή αυτοκινήτων BMW και Mini στα γερμανικά και άλλα ευρωπαϊκά εργοστάσιά της.