Quantcast

ACEA: Κίνδυνος για την αυτοκινητοβιομηχανία και την οικονομία της ΕΕ η ολοκληρωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων για ακόμα μια φορά επισημαίνει τα προβλήματα που μπορούν να τινάξουν το εγχείρημα στον αέρα

Νίκος Μιχαλόπουλος

Οι εξαιρετικά φιλόδοξοι στόχοι μείωσης του CO2 που συμφωνήθηκαν από τους Ευρωπαίους υπουργούς περιβάλλοντος, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) χρειάζονται δραστικά μέτρα για τις υποδομές φόρτισης, προκειμένου να επιτευχθούν

Ωστόσο, η ACEA τόνισε πως σέβεται την απόφαση του Συμβουλίου, επισημαίνοντας τις σημαντικές επιπτώσεις, όχι μόνο για την αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και για την οικονομία της ΕΕ συνολικά.

Διευκρινίζει πως οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν από καιρό αγκαλιάσει τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση και μεταμορφώνουν ριζικά τις επιχειρήσεις τους για να επιτύχουν τους κλιματικούς στόχους της ΕΕ.  Ωστόσο, το κλειδί για την επίτευξη των στόχων CO2 δεν βρίσκεται μόνο στα χέρια του κλάδου – και άλλοι πρέπει να παίξουν τον ρόλο τους.

Είναι πλέον ζωτικής σημασίας να τεθούν σε εφαρμογή όλες οι προϋποθέσεις πλαισίου για την πλήρη ηλεκτρική λειτουργία – συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης ενός πραγματικά πανευρωπαϊκού δικτύου υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού καυσίμων και πρόσβασης στις απαραίτητες πρώτες ύλες.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ACEA και της BMW, Oliver Zipse, δήλωσε: «Για να είμαι πολύ σαφής, η αυτοκινητοβιομηχανία θα συμβάλει πλήρως στον στόχο μιας Ευρώπης ουδέτερης εκπομπών άνθρακα το 2050. Όμως η απόφαση του Συμβουλίου εγείρει σημαντικά ερωτήματα που δεν έχουν ακόμη απαντηθεί, όπως το πώς η Ευρώπη θα εξασφαλίσει στρατηγική πρόσβαση στην  βασικές πρώτες ύλες για την ηλεκτροκίνηση».

«Εάν η ΕΕ θέλει να είναι πρωτοπόρος της βιώσιμης κινητικότητας, πρέπει να διασφαλιστεί η διαθεσιμότητα αυτών των υλικών.  Διαφορετικά, θα απειληθούμε με νέες εξαρτήσεις, καθώς άλλες οικονομικές περιοχές έχουν ήδη τοποθετηθεί σε πρώιμο στάδιο».

«Στο μέλλον, το άνοιγμα της τεχνολογίας σημαίνει ότι επίσης το υδρογόνο και άλλα καύσιμα ουδέτερα σε CO2 μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην απελευθέρωση των ανθρακούχων οδικών μεταφορών», πρόσθεσε.

Στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων για τον κανονισμό για την εναλλακτική υποδομή καυσίμων (AFIR), η ACEA προτρέπει επίσης τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να ανταποκρίνονται στις φιλοδοξίες που μόλις έθεσαν για την αυτοκινητοβιομηχανία όσον αφορά τον καθορισμό στόχων υποδομής για κάθε κράτος μέλος.

Η ενδιάμεση αναθεώρηση του κανονισμού για το CO2 θα είναι το κλειδί για την παρακολούθηση της προόδου όσον αφορά τις εξελίξεις στην αγορά, την ανάπτυξη υποδομών και τη διαθεσιμότητα πρώτων υλών.