Πολύ πριν η Audi αποκαλύψει το ηλεκτρικό RS Q e-tron το περασμένο καλοκαίρι, η αγωνιστική ομάδα ασχολήθηκε εκτεταμένα με τους κίνδυνους των αγώνων off-road και με μια εξελιγμένη ιδέα στον τομέα της ασφάλειας.
Από το σύστημα υψηλής τάσης έως την προστασία των επιβατών σε περίπτωση ατυχήματος, το τμήμα σχεδιασμού αντιμετώπισε πολλές προκλήσεις.
Η βασική δομή του Audi RS Q e-tron αποτελείται από ένα σωληνωτό πλαίσιο που είναι ταυτόχρονα και roll cage.
Τι ορίζουν οι κανονισμοί
Οι κανονισμοί ορίζουν ότι αυτή η κατασκευή πρέπει να είναι μεταλλική, έτσι η Audi επέλεξε ένα κράμα χάλυβα που προέρχεται από την αεροδιαστημική βιομηχανία και πρόσθεσε πάνελ από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακόνημα (CFRP) και Zylon για επιπλέον προστασία των πληρωμάτων από πρόσκρουση και από το σύστημα υψηλής τάσης του αυτοκινήτου.
Επιπλέον μια οθόνη ISO, γνωστή από το LMP και τη Formula E, ανιχνεύει τυχών διαρροές υψηλής τάσης και σε περίπτωση σύγκρουσης, το σύστημα απενεργοποιείται αυτόματα και με φώτα και ηχητικό σήμα προειδοποιεί τους παραβρισκόμενους. Όλη η ομάδα, συμπεριλαμβανομένων των οδηγών και των συνοδηγών, έχει περάσει από εκπαίδευση σε θέματα υψηλής τάσης, όπως και οι ομάδες διάσωσης του αγώνα.
Το Ράλλυ Ντακάρ
Από την πλευρά της οργάνωσης του Ράλλυ Ντακάρ σε θέματα ασφάλειας, το πλήρωμα μπορεί να ζητήσει βοήθεια μέσω ενός συστήματος παρακολούθησης με κουμπί SOS και να βρεθεί άμεσα στο στίγμα τους, ένα «μαύρο κουτί» καταγράφει τα πιο σημαντικά στοιχεία για μεταγενέστερη ανάλυση, μια κάμερα παρακολουθεί την καμπίνα επιβατών ενώ οι κανονισμοί περιορίζουν την τελική ταχύτητα στην κατηγορία T1 στα 170 χλμ/ώρα.