«Το υλικό που βρέθηκε και κατασχέθηκε στο σκληρό δίσκο, αποτελεί πρώτη ύλη για βιβλίο μου με θεματική το Internet, τους κινδύνους που ελλοχεύει υπό το πρίσμα της σεξουαλικής κακοποίησης και εκμετάλλευσης των ανηλίκων. Στο βιβλίο που θα έγραφα θα είχα ως κεντρικό άξονα την επικινδυνότητα του διαδικτύου για την κακοποίηση και την σεξουαλική εκμετάλλευση ενός νεαρού εφήβου» με αυτά τα λόγια ο 55χρονος συγγραφέας Βασίλης Παπαθεοδώρου προσπαθεί μέσα απο το υπόμνημα που κατέθεσε στις 21 Οκτωβρίου στην ανακρίτρια συνοδευομενος απο τον δικηγόρο του κ. Σταύρο Γεωργοπουλο και παρουσιάζει το protothema.gr να δικαιολογήσει το σκληρο πορνογραφικο υλικό που βρέθηκε στην κατοχή του και τον οδήγησε στη φυλακή.
Ο κατηγορούμενος στο πολυσέλιδο υπομνημα του αναφέρει πως: «Θεωρούμαι από τους κριτικούς ως ο κορυφαίος συγγραφέας στην Ελλάδα στην Εφηβική Λογοτεχνία, το 2020 και 2021 ήμουν υποψήφιος για το Διεθνές Βραβείο Παιδικής-Εφηβικής Λογοτεχνίας ALMA(Νόμπελ Λογοτεχνίας) που απονέμεται στη Σουηδία» υποστηρίζοντας παράλληλα οτι «Πάντοτε οι ιστορίες που αφηγούμαι σχετίζονται με τον πρωτογενή πυρήνα της ελληνικής-κοινωνικής παθογένειας. Η θεματολογία μου προσεγγίζει τα προβλήματα κομβικής κοινωνικής σημασίας και απαξίας». Μεταξύ άλλων αναφορικά με το υλικο ο 55χρονος ισχυρίζεται πως «η προσωπική και επαγγελματική μου διαδρομή για διάστημα πλέον των 25 ετών αναδεικνύει το προφίλ ενός ανθρώπου που σκοπός του είναι μέσω των συγγραμμάτων του: να προειδοποιήσει για επικίνδυνες καταστάσεις, να αποτρέψει την υιοθέτηση κακών συμπεριφορών και να επαγρυπνήσει τους νεαρούς εφήβους».
Έψαχνε υλικο για έρευνα
Ως πηγή αναζήτησης του υλικου για το βιβλίο του χαρακτηρίζει το ιντερνετ ενω για το σκληρό υλικό οπως λέει «ως συγγραφέας καταπιάνομαι αποκλειστικά με θεματολογία που πηγάζει από τη σκληρή κοινωνική πραγματικότητα. Για όλα τα βιβλία που συγγράφω υπάρχει μία πηγή έμπνευσης. Πάντοτε αναζητώ πηγές, αρθρογραφία, βίντεο, σειρές και ταινίες. Για παράδειγμα για το θέμα του ρατσισμού και του bulling έχω προβεί σε έρευνα χιλιάδων βίντεο, εκπομπών και ταινιών με ρατσιστικές επιθέσεις (κατά κύριο λόγο στη Γερμανία) προκειμένου να κατορθώσω να πλάσω το χαρακτήρα του πρωταγωνιστή μου για να το διαμορφώσω και να το αποτυπώσω με αμεσότητα. Για το θέμα των ακροδεξιών οργανώσεων προέβαινα σε αναζητήσεις αντίστοιχων οργανώσεων στην Ευρώπη. Στο βιβλίο μου «Η νύχτα που έσβησαν τ’ αστέρια» έπρεπε να αποτυπώσω σκηνή βιασμού. Συνεπώς, μεταξύ άλλων παρακολούθησα τη σειρά «13 reasons why» και την ταινία «Οι κατηγορούμενοι».
Όλες τις πληροφορίες που έβρισκα από την έρευνά μου –βίντεο, άρθρα, σειρές- τα αποθήκευσα σε σκληρό δίσκο καθώς αποτελούσαν την βασική πρώτη ύλη του συγγραφικού μου έργου ώστε όσα περιγράφω να είναι ρεαλιστικά. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο συγκεντρώνω υλικό και για τα προσεχή βιβλία μου. Από ποια στοιχεία αποδεικνύεται ότι δεν είχα ποτέ και δεν έχω κανένα τέτοιου είδους ενδιαφέρον γι’ αυτές τις ηλικίες που αφορά το κατασχεθέν υλικό:
Στο πλαίσιο μίας από τις επισκέψεις μου σε σχολείο, οι μαθητές Γυμνασίου έκαναν εργασία σχετικά με τα βιβλία μου: «Σχολική Παράσταση», «Μήνυμα» και «9 Καίσαρες», οι οποίες προσκομίζονται προκειμένου να διαφανούν τα κοινωνικά μηνύματα που έλαβαν οι μαθητές και οι μαθήτριες Γυμνασίου από την ανάγνωση των βιβλίων μου (ενδεικτικά αναφέρεται τμήμα εργασίας μαθητών Γ’ Γυμνασίου σχετικά με το βιβλίο μου «9 Καίσαρες» για τους κινδύνους του Διαδικτύου και ποια τα μηνύματα που εξέλαβαν από την ανάγνωσή του: «Στην εποχή μας η βία έχει ομολογουμένως αποκτήσει μία νέα ποιότητα. Διατηρώντας στην ουσία της τα ίδια αρχέγονα χαρακτηριστικά της, παρουσιάζεται με περισσότερες αποχρώσεις, πιο πολύπλοκη και συγκαλυμμένη… Η χρήση των σύγχρονων τεχνικών μέσων, η αξιοποίηση για το σκοπό των επιστημονικών πορισμάτων πειθαναγκασμού, η αναγωγή της σε ιδεολογία συγκαλύπτουν τη σύγχρονη βία και όταν τα μέσα αυτά αποδεικνύονται ανεπαρκή ξεσπά απροκάλυπτη και αποτρόπαιη…
Όλη αυτή η ιδεολογία αποτυπώνεται πλήρως και στην υπόθεση των «Εννέα Καισάρων»… Το κακό όμως γεννιέται από την επιρροή που ασκεί το διαδίκτυο προβάλλοντας εικόνες ωμής βίας, οργανωμένου εγκλήματος, ήρωες που ενσαρκώνουν τα σύγχρονα πρότυπα του αδίστακτου ανθρώπου, εθίζοντάς τον στην πλήρη αποδοχή αυτών σαν φυσιολογικά στη ζωή του, προκαλώντας παράλληλα τα πάθη και τα ένστικτά του… Το διαδίκτυο λοιπόν προάγει την επικοινωνία και την πολυδιάστατη επαφή και προσέγγιση. Πολλές φορές όμως η άκριτη και αλόγιστη χρήση του οδηγεί τον άνθρωπο στην απομόνωση, τη μοναξιά και την καλλιέργεια εγωιστικών και αλαζονικών συμπεριφορών που μπορεί να αποδειχθεί μοιραία στην ευρύτερη πορεία του σε μια οργανωμένη κοινωνία».
Έχω προβεί σε δεκάδες διαλέξεις, ομιλίες, συζητήσεις με γονείς, καθηγητές, σπουδαστές, μαθητές, συγγραφείς, αναγνώστες, δημοσιογράφους, κριτικούς και εκδότες. Ουδέποτε ολα αυτα τα χρόνια υπήρξε η παραμικρή υπόνια σε βάρος μου. Ούτε έστω ενα ύποπτο η ανοίκιο βλεμμα απο μέρους μου. Επιπλέον, δεν επιδίωξα ποτέ και δεν είχα ποτέ την παραμικρή προσωπική επικοινωνία ή επαφή με οποιοδήποτε ανήλικο –πέραν του τυπικού «Συγχαρητήρια για το βιβλίο σας» με απάντηση «Σας ευχαριστώ». Για ποιο λόγο βρέθηκε στην οικία μου το κατασχεθέν υλικό.
Το υλικό που βρέθηκε και κατασχέθηκε στο σκληρό δίσκο (υλικό που δεν έχει απομονωθεί-έχει ιδωθεί αποσπασματικά και όχι στο σύνολό του) αποτελεί πρώτη ύλη για βιβλίο μου με θεματική το Internet, τους κινδύνους που ελλοχεύει υπό το πρίσμα της σεξουαλικής κακοποίησης και εκμετάλλευσης των ανηλίκων.
Το κατασχεθέν υλικό – το οποίο επαναλαμβάνω μόνο απέχθεια μου προκαλούσε- θα με βοηθούσε να κατανοήσω και να συγγράψω τρία βασικά μυθοπλαστικά στοιχεία:
-το μοτίβο συμπεριφοράς των νεαρών εφήβων
-το πώς γίνεται η «πρόσκληση» προκειμένου οι νεαροί έφηβοι να ξεγελαστούν και στη συνέχεια να πέσουν θύματα εκμετάλλευσης
-ποιες οι αντιδράσεις των παιδιών, ήτοι αν αυτά προσποιούνταν ότι είναι χαρούμενα, ευχαριστημένα, δυστυχισμένα, αν αντιλαμβάνονται τις πράξεις τους, αν φαίνεται η καταπίεση, το άδειο βλέμμα τους κλπ. Αναφορικά με τον όγκο του κατασχεθέντος υλικού.
Από το πρόγραμμα e-mule υπάρχει η δυνατότητα μόνο να «κατέβουν» αρχεία πχ ταινίες κινηματογράφου, τραγούδια. Το πρόγραμμα δεν σου δίνει τη δυνατότητα να δεις φωτογραφίες ή βίντεο. Παρά μόνο να κατεβάσεις τα αρχεία χωρίς να γνωρίζεις το ακριβές περιεχόμενο. Εγώ πατούσα στην αναζήτηση κάποιες λέξεις-κλειδιά όπως “girl”, “boy” και κατέβαζα μαζικά τα αρχεία, δηλαδή δε μπορούσα να κάνω επιλογή αρχείων. Η καταχώρηση ήταν μαζική και τυχαία. Τα περισσότερα βίντεο που κατασχέθηκαν δεν τα είχα δει ποτέ αλλά ούτε είχα και σκοπό να τα δω και πιθανότατα δεν θα είχαν καν κάποια μυθοπλαστική αξία.
Όσα βίντεο έχω ανοίξει, δεν τα έχω δει ολόκληρα! Πατούσα τον κέρσορα και τα έβλεπα στο fast forward προκειμένου να δω μόνο συγκεκριμένες στιγμές –και ασφαλώς όχι αυτές της σεξουαλικής κακοποίησης-. Η διαδικτυακή μου επίσκεψη στην εφαρμογή για την λήψη τέτοιων αρχείων ΔΕΝ ήταν συχνή ούτε σταθερή ούτε συνεχής. Περνούσε χρονικό διάστημα πολλών μηνών ή ακόμα και ετών από την τελευταία φορά που μπορεί να προέβαινα στη λήψη κάποιων αρχείων προκειμένου να προχωρήσω την έρευνά μου. Πρέπει να τονιστεί ότι σε καμία περίπτωση δεν είχα σκοπό να κρατήσω το κατασχεθέν υλικό επ’ αόριστον αλλά θα προέβαινε στην ολοσχερή διαγραφή του αμέσως μετά τη συγγραφή του βιβλίου μου. Επιπλέον, από τα αρχεία που φέρεται να έχω κατεβάσει, έχω διαγράψει πολλά εξ αυτών.
Κάθε φορά που επρόκειτο να συγγράψω ένα βιβλίο –ανεξαρτήτως του χρόνου της τελικής συγγραφής- συνέλεγα υλικό που αρχικά μπορεί να αφορούσε την κεντρική ιδέα αλλά -στην πορεία κατά την απόφασή μου για την πλοκή- το μεγαλύτερο μέρος αυτού θα ήταν και άχρηστο σε μεγάλο βαθμό. Αυτό θα συνέβαινε και εν προκειμένω όταν τελικά έβλεπα το υλικό που είχα συλλέξει.
Τονίζω και δηλώνω με ειλικρίνεια και υπευθυνότητα ότι ουδέποτε έχω προβεί σε διαμοιρασμό, αποστολή, διακίνηση αυτών των αρχείων. Ο λόγος ύπαρξής τους οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην δημιουργία ερεθισμάτων για την συγγραφή βιβλίου σχετικά με τους κινδύνους που ελλοχεύουν από την ανεξέλεγκτη χρήση του διαδικτύου:
– πώς μπορεί ένας νεαρό παιδί να ξεγελαστεί και να πέσει θύμα σεξουαλικής εκμετάλλευσης,
– κατά πόσο μπορεί να κατανοήσει την πραγματική διάσταση της κατάστασης,
-αν έχει το γνώθι σαυτόν
-τα συναισθήματα που βιώνει
– και ποιος είναι ο ρόλος των γονέων σε όλο αυτό.
Άλλωστε, υπάρχουν αμέτρητα παραδείγματα με παιδιά που έχουν χάσει τη ζωή τους από το διαδίκτυο/έχουν κακοποιηθεί/έχουν πέσει θύμα σεξουαλικής εκμετάλλευσης –ειδικά στις νεαρές ηλικίες-. Σε καμία περίπτωση δεν θα προέβαινα σε καταγραφή και περιγραφή σεξουαλικών πράξεων στο βιβλίο μου παρά μόνο φιλοδοξούσα να προειδοποιώ για τους κινδύνους από το ίντερνετ.
Ζήτησε να μην προφυλακιστεί
Επικαλούμενος την επαγγελματική του πορεια ο συγγραφεας ζήτησε να μην προφυλακιστεί αναφεροντας πως: «Επειδή δεν έχω απασχολήσει ποτέ τις Αρχές και έχω λευκό ποινικό μητρώο.
Επειδή η προσωπική και επαγγελματική μου διαδρομή για διάστημα πλέον των 25 ετών αναδεικνύει το προφίλ ενός ανθρώπου που σκοπός του είναι μέσω των συγγραμμάτων του: να προειδοποιήσει για επικίνδυνες καταστάσεις, να αποτρέψει την υιοθέτηση κακών συμπεριφορών και να επαγρυπνήσει τους νεαρούς εφήβους.
Επειδή πάντοτε τα θέματα των βιβλίων μου αφορούν τα ευαίσθητα προβλήματα της κοινωνίαςπου προσεγγίζω με ρεαλισμό επιδιώκοντας να στηλιτεύσω κάθε μορφή βίας, ρατσισμού, ξενοφοβίας, κακοποίησης, περιθωριοποίησης, ταξικού διαχωρισμού, bulling-σχολικού εκφοβισμού.
Επειδή τα βιβλία μου εκπέμπουν μόνο θετικό πρόσημο για τους αναγνώστες, γεγονός που αποδεικνύεται από τις πολλαπλές βραβεύσεις τους και την αναγνωσιμότητά τους τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Επειδή δεν προκύπτει εκ μέρους μου καμία πράξη περαιτέρω διαθέσεως ή διακινήσεως του εν λόγω υλικού.
Επειδή η λήψη των εν λόγω αρχείων έγινε μαζικά σε ακολουθία της λέξης αναζήτησης χωρίς καν να έχω τη δυνατότητα να κάνω προεπισκόπηση αυτών ή να επιλέξω αν πραγματικά θα με ενδιέφερε αποσπασματικά να τα δω.
Επειδή δεν βρίσκω σε καμία περίπτωση ευχαρίστηση ή ικανοποίηση από τη θέαση αυτών.
Επειδή με κάθε ειλικρίνεια Σας δηλώνω ότι μου προκαλούν απέχθεια και αποτροπιασμό
Δεν έχω απασχολήσει ποτέ τις Αστυνομικές και Δικαστικές Αρχές της Χώρας. Έχω λευκό ποινικό μητρώο. Εκ προοιμίου θέλω να δηλώσω με κάθε ειλικρίνεια και ευπρέπεια ότι δεν είμαι και δεν έχω υπάρξει ποτέ στη ζωή μου παιδόφιλος. Δεν αισθανόμουν καμία ικανοποίηση ή ευχαρίστηση από το κατασχεθέν υλικό. Απεναντίας, αισθανόμουν απέχθεια, αηδία, αποτροπιασμό και βαθύτατη λύπη».
Αυτοσυστήνεται
Στο απολογητικο του ο συγγραφέας ξεδιπλώνει τη ζωή του και αυτοσυστήνεται:
«Γεννήθηκα στην Αθήνα το έτος 1967. Οι γονείς μου ήταν διευθυντές της πολιτικής αεροπορίας ενώ έχω και μία νεότερη αδερφή. Το έτος 1985 ολοκλήρωσα τη φοίτησή μου στη Γερμανική Σχολή Αθηνών. Στη συνέχεια, το έτος 1990 αποφοίτησα από τη σχολή μεταλλειολόγων μηχανικών στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μόλις, πήρα το πτυχίο μου, πέρασα επιτυχώς τις εξετάσεις στο τμήμα Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου από το οποίο αποφοίτησα το έτος 1996. Παράλληλα με τις σπουδές μου, από το έτος 1989 έως το έτος 1993 εργαζόμουν ως δάσκαλος γερμανικής γλώσσας σε μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια ενω σε Φροντιστήριο έκανα και ιδιαίτερα μαθήματα. Το έτος 1993 έως το έτος 1995 υπηρέτησα στο Πολεμικό Ναυτικό.
Από το έτος 1995 έως το έτος 2018 εργαζόμουν στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας ως οικονομικός αναλυτής κινδύνου. Παράλληλα, εργαζόμουν ως συγγραφέας. Το έτος 2018 δήλωσα εθελούσια αποχώρηση από την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας προκειμένου να αφοσιωθώ στο συγγραφικό μου έργο.
Στις 11 Δεκεμβρίου 1996 το χειρόγραφό μου με τίτλο « Σχολική Παράσταση» πήρε Έπαινο από τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά. Ως συγγραφέας έχω γράψει και δημοσιεύσει συνολικά 36 βιβλία, λίστα των οποίων Σας προσκομίζεται. Έξι από τα νεανικά και εφηβικά μυθιστορήματά μου και συγκεκριμένα: «Το μήνυμα», «Οι εννέα Καίσαρες», «Χνότα στο τζάμι», «Στη Διαπασών», «Το μεγάλο ταξίδι της κινέζικης πάπιας» και «Ιπτάμενες σελίδες» διδάσκονται στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, στο Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, σε μετεκπαιδευόμενους δασκάλους και τέσσερα από αυτά, ήτοι «Το μεγάλο ταξίδι της κινέζικης πάπιας», «Μία αστεία επιδημία», «Η λευκή απεργία των ροζ φλαμίνγκο» και «Ιπτάμενες σελίδες» έχουν μεταφραστεί στην τούρκικη γλώσσα από τις εκδόσεις Kelime Yayinlari.
Έχω τιμηθεί τρεις φορές με το Κρατικό Βραβείο Παιδικής Λογοτεχνίας τα έτη 2008, 2010 και 2019 για τα βιβλία μου: «Χνότα στο τζάμι», «Στη διαπασών» και «Τη νύχτα που έσβησαν τ’ αστέρια». Έχω τιμηθεί δύο φορές με το βραβείο του περιοδικού Διαβάζω τα έτη 2008 και 2010 και τρεις φορές με το βραβείο του ηλεκτρονικού περιοδικού ο Αναγνώστης τα έτη 2013, 2014 και 2019. Έχω υπάρξει επίσης πέντε φορές υποψήφιος για το Κρατικό Βραβείο Παιδικής και Εφηβικής Λογοτεχνίας. Το έτος 2015 τιμήθηκα με το Βραβείο Κοινού Public για το βιβλίο «Το Ημερολόγιο ενός δειλού», ενώ το έτος 2018 απέσπασα το Βραβείο Κοινού στα Ελληνικά βραβεία Κόμικς με το βιβλίο μου «Μα γιατί μου φταίνε όλα; (Το βιβλίο της γκρίνιας)».
Επίσης, έχω αποσπάσει άλλα οκτώ λογοτεχνικά βραβεία από τον Κύκλο Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά και τον Κυπριακό Σύνδεσμο Παιδικού και Νεανικού Βιβλίου. Τέσσερα από τα μυθιστορήματά μου έχουν συμπεριληφθεί στους ετήσιους καταλόγους White Ravens, της Διεθνούς Βιβλιοθήκης Νεότητας Μονάχου, με τα διακόσια καλύτερα βιβλία παγκοσμίως. Έχω διατελέσει μέλος σε κριτικές επιτροπές των Κρατικών Βραβείων, του ηλεκτρονικού περιοδικού «Ο Αναγνώστης», του Κύκλου Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου και της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς. Επιπλέον, έχω διδάξει ως επισκέπτης εισηγητής στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα δημιουργικής γραφής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και έχω συνεργαστεί με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου και το Πανεπιστήμιο Frederick. Τέλος, τα έτη 2020 και 2021 ήμουν υποψήφιος για το Διεθνές Βραβείο Παιδικής-Εφηβικής Λογοτεχνίας ALMA(Νόμπελ Λογοτεχνίας) που απονέμεται στη Σουηδία.
Θεωρούμαι από τους κριτικούς ως ο κορυφαίος συγγραφέας στην Ελλάδα στην Εφηβική Λογοτεχνία καθώς με άμεσο, απτό, γλαφυρό λόγο, «τολμηρό» λεξιλόγιο και «σκληρό» ρεαλισμό κατορθώνω τόσο να γίνομαι προσιτός και κατανοητούς στους αναγνώστες όσο και να αποτυπώνω κοινωνικά μηνύματα μέσω των μυθιστορημάτων μου. Πάντοτε οι ιστορίες που αφηγούμαι σχετίζονται με τον πρωτογενή πυρήνα της ελληνικής-κοινωνικής παθογένειας. Η θεματολογία μου προσεγγίζει τα προβλήματα κομβικής κοινωνικής σημασίας και απαξίας. Πολλές φορές μάλιστα έχω θεωρηθεί ως «προφητικός» συγγραφέας αφού τα θέματα που περιγράφω στο βιβλίο μου έχουν στη συνέχεια συγκλονίσει την κοινή γνώμη (πχ υπόθεση Χρυσής Αυγής, υπόθεση Τοπαλούδη, υπόθεση Γιακουμάκη).
Πιο συγκεκριμένα: στο έργο μου «Σχολική Παράσταση», που γράφτηκε το έτος 1996, αφηγούμαι μία ιστορία που ο πρωταγωνιστής, Γιώργος, μαθητής της Β’ Γυμνασίου, θα βρεθεί στο επίκεντρο μίας έξαρσης ρατσιστικών επεισοδίων και επιθέσεων από μία κοινωνία βαθειά διχασμένη. Με συμμάχους έναν Τούρκο και έναν Γερμανό συμμαθητή του αλλά και με τη βοήθεια του Γερμανού καθηγητή του, ο πρωταγωνιστής θα νιώσει ότι η φιλία δεν κοιτά χώρες και λαούς, δεν υπολογίζει θρησκείες και κοινωνικές ανισότητες. Με την αφήγηση της ιστορίας μου, απαξιώνω κάθε είδους ρατσισμού και επιδιώκω να περάσω μηνύματα για την κοινωνική και φυλετική ισότητα.
-στο έργο μου «Χνότα στο τζάμι», που βραβεύτηκε το έτος 2007 με το κρατικό βραβείο λογοτεχνίας, αφηγούμαι μία ιστορία σχετικά με την κρατική τρομοκρατία.
-στο έργο μου «Στη Διαπασών», που γράφτηκε το έτος 2009 και βραβεύτηκε με το κρατικό βραβείο Λογοτεχνίας, ο έφηβος ήρωας πρόκειται για ένα παιδί που χτυπά τους συμμαθητές του, μαλώνει με τον πατριό του, εγκαταλείπει το σπίτι του και τελικά μπλέκεται σε ρατσιστικές και ακροδεξιές οργανώσεις.
-στο έργο μου «Οι άρχοντες των σκουπιδιών» αναφέρομαι στην οικονομική κρίση και πώς αυτή αλλοιώνει τις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων. Ασχολούμαι με τα ζητήματα της ανεργίας, της εγκληματικότητας, της καταστροφής του περιβάλλοντος, των άστεγων ανθρώπων με γλώσσα άμεση, απτή και κατανοητή από τους εφήβους, στους οποίους και απευθύνομαι.
-στο έργο μου «Το ημερολόγιο ενός δειλού» ασχολούμαι με το θέμα του bulling στα σχολεία και απαξιώνω κάθε είδους βίας στα σχολεία
-στο έργο μου «Η νύχτα που έσβησαν τ’ αστέρια» περιγράφω την ιστορία μίας έφηβης κοπέλας που εξαφανίστηκε και εν συνεχεία βρέθηκε βιασμένη και δολοφονημένη.
-στο έργο μου «Οι 9 Καίσαρες» αναφέρομαι στο διαδίκτυο και στην επικινδυνότητα αυτού. Αφηγούμαι τους κινδύνους που ελλοχεύει η χρήση του ειδικά από τα νεαρά παιδιά.
-στο έργο μου «Ήταν το ίνδαλμά μου» φωτίζεται μία σκοτεινή πτυχή του ποδοσφαιρικού κόσμου με ειλικρίνεια. Γίνεται λόγος για τη βία στα γήπεδα, για τα στημένα παιχνίδια, τα αναβολικά και το ρατσισμό ενώ στο τέλος του βιβλίου μέσω ενός διαλόγου οι αναγνώστες μαθαίνουν τους νόμους και τους κανόνες που διέπουν τα αθλήματα και «παιδεύονται» στις αρχές του ευ αγωνίζεσθαι και του φίλαθλου πνεύματος.
Πηγή: protothema.gr