Νίκος Μιχαλόπουλος
Η πρόσκληση συμμετοχής αφορά τους τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας, των θαλάσσιων και των σιδηροδρομικών μεταφορών, ιδίως εταιρείες, δημόσιες αρχές, κοινωνικούς εταίρους και ερευνητικούς οργανισμούς. Τα ενδιαφερόμενα μέρη καλούνται να εκφράσουν απόψεις και – προφανώς – επικρίσεις σχετικά με την περιβαλλοντική και ψηφιακή μετάβαση. Η πρωτοβουλία ακολουθεί αυτές που έχουν ήδη ξεκινήσει στους τομείς του τουρισμού, των ενεργοβόρων βιομηχανιών, της κοινωνικής οικονομίας και της γειτονιάς. Μέσω αυτής της διαδικασίας, κατά τη διάρκεια του 2022, θα οριστικοποιηθεί ένα συμφωνημένο σχέδιο μετάβασης.
Ανοιχτός διάλογος
Σε όλους όσους απευθύνεται η διαβούλευση καλούνται να δώσουν τη βοήθειά τους για τον καθορισμό του κόστους, των αναγκών και των συνθηκών που θα συνοδεύουν τον μετασχηματισμό του οικοσυστήματος βιομηχανικής κινητικότητας. Από την άποψη αυτή, ο Επίτροπος Thierry Breton, αρμόδιος για την εσωτερική αγορά, δήλωσε ότι «η κινητικότητα και οι μεταφορές είναι απαραίτητες για τους ευρωπαίους πολίτες, την οικονομία και τον κόσμο της εργασίας, αλλά αυτό το οικοσύστημα υπόκειται επίσης σε σημαντικούς μετασχηματισμούς, ως εκ τούτου, ανοίξαμε έναν διάλογο με όλους τους ενδιαφερόμενους να συνεργαστούν και να προτείνουν έναν δρόμο για να γίνει πιο πράσινος ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας, της ναυτιλίας και των σιδηροδρόμων, υποστηρίζοντάς τους να αγκαλιάσουν την ψηφιοποίηση και να ενισχύσουν την ανθεκτικότητα των αλυσίδων της αξίας τους».
Βήματα πίσω;
Ως εκ τούτου, η έναρξη της διαβούλευσης στέλνει ένα σημαντικό μήνυμα, έχοντας επίγνωση της ευαισθησίας του τι θα συνεπάγεται η μετάβαση σε βιομηχανικούς, οικονομικούς και κοινωνικούς όρους, η Επιτροπή έχει ίσως καταλάβει ότι έχει προχωρήσει πολύ μακριά από μόνη της, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις πραγματικές ανάγκες όλων των ενδιαφερομένων και τις σοβαρές συνέπειες μιας αναγκαστικής και επιταχυνόμενης μετάβασης στην ηλεκτρική κινητικότητα. Η κοινή χρήση της στρατηγικής που έχει προγραμματιστεί για τα επόμενα χρόνια σημαίνει αποφυγή αποφάσεων από πάνω που θα μπορούσαν να έχουν τραυματικές επιπτώσεις σε ολόκληρο το σύστημα, ξεκινώντας με τη διακοπή της πώλησης νέων θερμικών αυτοκινήτων που αναμένεται το 2035.