Quantcast

Οι σημαντικότερες δεξιότητές σας ίσως να μην αναγράφονται στο βιογραφικό σας σημείωμα

"Χαρακτηριστικά όπως η ομαδικότητα, η ενσυναίσθηση και η φιλικότητα είναι κρίσιμα χαρακτηριστικά που δεν μπορείτε απαραίτητα να διδαχθούν", λέει ο ειδικός στις προσλήψεις

Σύμφωνα με έρευνα, οι κορυφαίες “”κοινωνικές δεξιότητες”” που πρέπει να επιδεικνύουν οι ερωτώμενοι περιλαμβάνουν την ενσυναίσθηση, την προθυμία για μάθηση και την αίσθηση του χιούμορ.

Μια έρευνα σε 1.000 διευθυντές προσλήψεων αποκάλυψε ότι το 77% αναζητά πολύ περισσότερα από τα τυπικά χαρακτηριστικά όταν κάποιος προσέρχεται για συνέντευξη.

Περισσότεροι από έξι στους 10 (62%) έχουν προσλάβει κάποιον που έχει παρουσιάσει μια σειρά από αυτές τις κοινωνικές δεξιότητες – όπως η ειλικρίνεια και ο σεβασμός – ακόμη και αν υπήρχαν υποψήφιοι με καλύτερη τεχνική κατάρτιση.

Ωστόσο, το 63% δήλωσε ότι πιστεύει ότι οι υποψήφιοι εργαζόμενοι συχνά ξεχνούν να επιδείξουν την προσωπική και ανθρώπινη πλευρά τους στις συνεντεύξεις και επικεντρώνονται υπερβολικά στις δεξιότητες και τα προσόντα τους. Τα δύο τρίτα, δηλαδή το 68%, υποστήριξαν ότι αυτό μπορεί να κοστίσει στους υποψηφίους τη θέση εργασίας.

Προέκυψε επίσης ότι το 78% πιστεύει ότι οι συνεντευξιαζόμενοι πρέπει επίσης να επιδεικνύουν δεξιότητες για το μέλλον, με τις ικανότητες της κριτικής σκέψης, της συναισθηματικής νοημοσύνης και της δημιουργικής νοοτροπίας να δίνουν στους υποψηφίους το προβάδισμα.

Ο Doug Rode, από την εταιρεία προσλήψεων Michael Page, η οποία ανέθεσε την έρευνα, δήλωσε: “Η πανδημία κατέδειξε τη σημασία των κοινωνικών δεξιοτήτων και δίδαξε στις επιχειρήσεις πόσο σημαντικό είναι να επενδύσουν σε ένα εργατικό δυναμικό που διαθέτει κάτι περισσότερο από τις τεχνικές ικανότητες.

“Τώρα, με το ταραχώδες οικονομικό τοπίο να επηρεάζει τις επιχειρήσεις σε όλη τη γη, χαρακτηριστικά όπως η προθυμία για μάθηση, η ευελιξία και η αίσθηση του χιούμορ είναι άκρως επιθυμητά από τους υπεύθυνους προσλήψεων, οι οποίοι γνωρίζουν ότι οι προσωπικές ικανότητες μπορούν να επηρεάσουν τη συνολική επιτυχία μιας εταιρείας.

“Πολύ συχνά, οι υποψήφιοι αποτρέπουν τον εαυτό τους από το να υποβάλουν αίτηση για μία συγκεκριμένη θέση εργασίας επειδή ανησυχούν ότι δεν διαθέτουν όλες τις δεξιότητες, αλλά αυτή η έρευνα δείχνει ξεκάθαρα ότι οι εργοδότες είναι πρόθυμοι να το παραβλέψουν αυτό για τον κατάλληλο υποψήφιο.

“Είναι εύκολο να αναβαθμίσεις τις δεξιότητές σου όταν κάποιος έχει αναλάβει τον ρόλο του, αλλά χαρακτηριστικά όπως η ομαδική εργασία, η ενσυναίσθηση και η φιλικότητα είναι κρίσιμα χαρακτηριστικά που δεν μπορείς απαραίτητα να διδάξεις”.

Οι μισοί από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι ένας βασικός παράγοντας για να αποφασίσουν μεταξύ δύο υποψηφίων με παρόμοια προσόντα θα ήταν ποιος από τους δύο θα έδειχνε προθυμία να αναπτύξει τις δεξιότητές του για το μέλλον.

Και το 49% δήλωσε ότι θα επέλεγε τον υποψήφιο εργαζόμενο που πιστεύει ότι θα συμπλήρωνε την επιχείρηση, ενώ το 40% είναι πιθανό να προσφέρει τη θέση στον υποψήφιο που θεωρεί ότι είναι πιο πιθανό να συμμετάσχει μακροπρόθεσμα.

Ωστόσο, παρά την αξία της μάθησης, μόνο το 15 τοις εκατό των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι περισσότεροι υποψήφιοι από τους οποίους έδωσαν συνέντευξη εξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαν να αναπτύξουν τις υπάρχουσες δεξιότητές τους για τις ανάγκες της επιχείρησης στο μέλλον.

Και το 36 τοις εκατό υποστήριξε ότι συχνά γνωρίζουν αμέσως μετά το τέλος μιας συνέντευξης αν θα προσφέρουν τη θέση εργασίας στο συγκεκριμένο άτομο.

Προέκυψε επίσης ότι το 51% όσων είχαν πραγματοποιήσει συνεντεύξεις από την έναρξη της πανδημίας προτιμούσαν να συναντηθούν πρόσωπο με πρόσωπο παρά μέσω βιντεοκλήσης – ενώ μόλις το 28% προτιμούσε την ψηφιακή μέθοδο.

Από εκείνους που απολάμβαναν τις προσωπικές συναντήσεις με τους υποψηφίους, το 74% υποστήριξε ότι πιστεύει πως μπορεί να κρίνει καλύτερα ένα άτομο με αυτόν τον τρόπο, ενώ το 61% θεώρησε ότι οι συζητήσεις κυλούσαν πιο φυσικά.

Ωστόσο, οι συνεντεύξεις μέσω βιντεοκλήσης μπορούν να επιτρέψουν στους υπεύθυνους προσλήψεων να μιλήσουν με περισσότερους υποψηφίους από πιο μακριά, ανοίγοντας τη δεξαμενή των προικισμένων ταλέντων, δήλωσαν οι ερωτηθέντες.

Έξι στους 10 υπεύθυνους προσλήψεων παραδέχθηκαν ότι σαρώνουν τα προφίλ των υποψηφίων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είτε πριν τους προτείνουν συνέντευξη είτε πριν τους προσφέρουν τον αρμόδιο ρόλο. Και για το 77% από αυτούς, αυτά που έχουν ανακαλύψει επηρέασαν την τελική τους απόφαση.

Ο κ. Rode πρόσθεσε: “Τα τελευταία χρόνια, η τεχνολογία έχει αλλάξει ριζικά την παραδοσιακή διαδικασία πρόσληψης – ιδίως μέσω της εικονικής συνέντευξης.

“Ένα από τα βασικά οφέλη από αυτό είναι ότι οι εταιρείες είναι σε θέση να διευρύνουν το πλέγμα για να εξασφαλίσουν ταλέντα από πιο μακριά, αυξάνοντας την ποικιλομορφία και δημιουργώντας ευκαιρίες για προηγουμένως ανεκμετάλλευτες πηγές ταλέντων.

“Ωστόσο, είτε πρόκειται για εικονική είτε για προσωπική συνέντευξη, οι υπεύθυνοι των συνεντεύξεων επιθυμούν να αποκτήσουν μια αίσθηση των κοινωνικών δεξιοτήτων που μπορούν να προσφέρουν οι υποψήφιοι στην επιχείρησή τους.

“Οι πιο επιτυχημένοι θα είναι εκείνοι που μπορούν να παρουσιάσουν ένα κράμα και των δύο – συνδυάζοντας την τεχνογνωσία και τα προσόντα με τη συναισθηματική νοημοσύνη.

“Τώρα, περισσότερο από ποτέ, η επίδειξη της επιθυμίας να αναπτύξουν και να διασφαλίσουν τις δεξιότητές τους για το μέλλον, η προθυμία για μάθηση και η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων θα δώσει στους περισσότερους υποψηφίους το προβάδισμα έναντι των αμιγώς τεχνικών ικανοτήτων”.