Quantcast

Ζούκερμπεργκ: Οι κατηγορίες εις βάρος του Facebook είναι ψευδείς

Απάντηση στις καταγγελίες της πρώην υπαλλήλου του Facebook Φράνσις Χάουγκεν επιχείρησε να δώσει ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ

Απάντηση στις καταγγελίες της πρώην υπαλλήλου του Facebook Φράνσις Χάουγκεν επιχείρησε να δώσει ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, που τις τελευταίες ημέρες καλείται συνεχώς να βγει μπροστά για να διορθώσει την εικόνα της εταιρείας.

 

 

Η Φράνσις Χάουγκεν κατέθεσε σε επιτροπή του αμερικανικού Κογκρέσου ότι το Facebook βάζει τα κέρδη πάνω από την ασφάλεια των χρηστών. Τον ισχυρισμό της διέψευσε κατηγορηματικά ο Ζούκερμπεργκ σε εσωτερικό σημείωμα που εστάλη στους εργαζόμενους της εταιρείας και δημοσίευσε στο προφίλ του.

«Στον πυρήνα των κατηγοριών βρίσκεται η ιδέα ότι δίνουμε προτεραιότητα στο κέρδος έναντι της ασφάλειας και της ευημερίας. Κι αυτό απλά δεν είναι αλήθεια», γράφει ο ιδρυτής της πλατφόρμας.

Επίσης, υποστήριξε ότι «το επιχείρημα ότι εσκεμμένα προωθούμε περιεχόμενο που κάνει θυμωμένους τους ανθρώπους για το κέρδος είναι βαθιά παράλογο. Βγάζουμε χρήματα από διαφημίσεις και οι διαφημιστές διαρκώς μας αναφέρουν ότι δεν θέλουν τις διαφημίσεις τους δίπλα σε επιβλαβές ή οργισμένο περιεχόμενο».

Πολλοί ισχυρισμοί «απλά δεν έχουν λογική»

Στην ίδια ανάρτηση, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ σημειώνει ότι πολλοί ισχυρισμοί κατά της πλατφόρμας «απλά δεν έχουν λογική».

«Αν θέλαμε να αγνοήσουμε την έρευνα, γιατί να δημιουργήσουμε ένα ερευνητικό πρόγραμμα, που είναι κορυφαίο στη βιομηχανία, για να κατανοήσουμε αυτά τα σημαντικά ζητήματα; Αν δεν ενδιαφερόμασταν για την καταπολέμηση του επιβλαβούς περιεχομένου, γιατί να απασχολούμε τόσο περισσότερους ανθρώπους από κάθε άλλη εταιρεία στον τομέα μας που είναι αφοσιωμένοι σε αυτό;», διερωτήθηκε.

Στο ίδιο πλαίσιο, ο Ζούκερμπεργκ υποστήριξε ότι η εταιρεία έχει υιοθετήσει ένα κορυφαίο επίπεδο διαφάνειας και αναφοράς και δεν κρύβει τα αποτελέσματα.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον ισχυρισμό ότι η αλλαγή στους αλγορίθμους το 2018 στο newsfeed προώθησαν το διχαστικό περιεχόμενο. «Με αυτήν την αλλαγή εμφανίστηκαν λιγότερα viral βίντεο και περισσότερο περιεχόμενο από φίλους και συγγενείς. Προχωρήσαμε σε αυτήν την αλλαγή αν και γνωρίζαμε ότι ο κόσμος θα περνά λιγότερο χρόνο στο Facebook, αλλά αυτή η έρευνα έδειξε ότι είναι το σωστό για την ευημερία των ανθρώπων. Είναι αυτό κάτι που θα έκανε μία εταιρεία που είναι επικεντρωμένη στο να βάζει το κέρδος πάνω από τους ανθρώπους;», έγραψε.

«Δημιουργούμε ένα περιβάλλον ασφαλές για τα παιδιά»

Ένα άλλο ζήτημα που έθιξε η Χάουγκεν αφορά στις επιπτώσεις των προϊόντων της Facebook στα παιδιά. «Έχω περάσει πολύ χρόνο για να σκεφτώ τα είδη εμπειριών που θέλω να έχουν τα παιδιά μου αλλά και τα άλλα παιδιά στο διαδίκτυο κι είναι πολύ σημαντικό για μένα ό,τι δημιουργούμε να είναι ασφαλές και καλό για τα παιδιά», σχολίασε ο Ζούκερμπεργκ.

Ειδικότερα, σημείωσε ότι το Messenger Kids «αναγνωρίζεται ευρέως ως καλύτερο και πιο ασφαλές από άλλες εναλλακτικές». Επίσης, αναφερόμενος στις αλλαγές που σχεδιάζονταν στο Instagram, για κατάλληλες ανάλογα με την ηλικία εμπειρίες, έγραψε: «Δεδομένων όλων των ερωτήσεων για το αν αυτό θα είναι πραγματικά καλύτερο για τα παιδιά, διακόψαμε αυτό το πρότζεκτ για να μιλήσουμε περισσότερο με ειδικούς και να σιγουρευτούμε πως ό,τι κάνουμε θα βοηθήσει».

«Ενδιαφερόμαστε για την ασφάλεια, την ευημερία και την ψυχική υγεία»

Στο κείμενο που απευθυνόταν στους εργαζόμενους της πλατφόρμας, ο Ζούκερμπεργκ ανέφερε μεταξύ άλλων ότι είναι δύσκολο να διαβάζει κανείς κάτι που «διαστρεβλώνει τη δουλειά και τα κίνητρά μας». «Ενδιαφερόμαστε βαθιά για ζητήματα όπως η ασφάλεια, η ευημερία και η ψυχική υγεία», σημείωσε ακόμη.

Αναφορά έκανε και στο μπλακ άουτ που υπέστη το Facebook και όλες οι εφαρμογές του τη Δευτέρα, σημειώνοντας ότι η βαθύτερη ανησυχία του δεν αφορούσε στην απώλεια χρηστών προς ανταγωνιστικές πλατφόρμες ή η απώλεια χρημάτων «αλλά τι σημαίνει για τους ανθρώπους που βασίζονται στις υπηρεσίες μας για να επικοινωνήσουν με τους αγαπημένους τους, να λειτουργήσουν οι επιχειρήσεις τους ή για να υποστηρίξουν τις κοινότητές τους».