Στις 19 Νοεμβρίου το Twitter είχε ανακοινώσει ότι σταματά την προβολή πληρωμένων πολιτικών διαφημίσεων στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.
Ο ιδρυτής και τότε CEO της εταιρείας, Τζακ Ντόρσεϊ αιτιολόγησε την απόφαση δηλώνοντας ότι οι πολιτικές διαφημίσεις είναι προβληματικές (καθώς σε αυτές περιλαμβάνονται και πολιτικά ψεύδη) αφού μπορούν να χρησιμοποιηθούν ώστε να «επηρεάσει τις ψήφους και μέσω αυτών τις ζωές εκατομμυρίων».
Η απόφαση, η οποία ερχόταν σε αντίθεση με την αντίστοιχη θέση που είχε λάβει το Facebook, δηλαδή να διατηρηθούν εκεί οι πολιτικές διαφημίσεις, είχε δεχθεί σφοδρή κριτική κυρίως από την πλευρά των συντηρητικών στις Ηνωμένες Πολιτείες, παρόλο που η απαγόρευση αφορούσε τις καταχωρήσεις που προέρχονταν από το σύνολο του πολιτικού φάσματος.
Αναίρεση του μπλοκαρίσματος
Πλέον, το Twitter, υπό νέα… διεύθυνση αναιρεί το μπλοκάρισμα των πολιτικών διαφημίσεων.
«Πιστεύουμε ότι η αιτιολογημένη διαφήμιση μπορεί να διευκολύνει τη δημόσια συζήτηση γύρω από σημαντικά θέματα. Σήμερα, χαλαρώνουμε την πολιτική διαφημίσεων για αυτές που βασίζονται σε επιχειρήματα στις ΗΠΑ. Σχεδιάζουμε επίσης να επεκτείνουμε την πολιτική διαφήμιση που θα επιτρέπουμε τις επόμενες εβδομάδες», αναφέρεται μέσω tweet από τον επίσημο λογαριασμό ασφαλείας του Twitter την Τρίτη.
Οι λεπτομέρειες είναι ελάχιστες. Σε επόμενο tweet, το Twitter ανέφερε ότι «θα ευθυγραμμίσει τη διαφημιστική πολιτική με αυτήν της τηλεόρασης και άλλων μέσων ενημέρωσης», κάτι που μπορεί να σημαίνει σχεδόν τα πάντα. Η εταιρεία είπε επίσης ότι θα «διασφαλίσει ότι η προσέγγισή όσον αφορά τον έλεγχο και την έγκριση περιεχομένου προστατεύει τους ανθρώπους στο Twitter».
Οι λόγοι της μεταστροφής
Είναι προφανές ότι ένας από τους λόγους που το Twitter αναιρεί την προηγούμενη απόφασή του δεν είναι άλλος από το γεγονός ότι αναζητά έσοδα. Μετά την εξαγορά της πλατφόρμας από τον Έλον Μασκ αναφέρεται μία σημαντική… αιμορραγία διαφημιζόμενων καθώς πολλούς «τρόμαξε» ο νέος τρόπος διαχείρισης της εταιρείας από τη νέα ιδιοκτησία.
Σημαντικό ρόλο στη μείωση των διαφημιστικών εσόδων έπαιξε και η απόφαση επαναφοράς λογαριασμών που είχαν απαγορευτεί στο παρελθόν και τη φιλία προς τους ανθρώπους που προωθούσαν ακραίες πολιτικές ατζέντες και θεωρίες συνωμοσίας
Τέλος, δεν πρέπει να παραβλέπουμε το αυξημένο ενδιαφέρον για πολιτική διαφήμιση καθώς οι ΗΠΑ πλησιάζουν στις εκλογές του 2024.