Quantcast

Καλωσορίσατε στην εποxή του BookTube – Οι πλατφόρμες που εμπιστεύονται οι νέοι

Ξεχάστε τις κριτικές βιβλίων

Η αγορά του βιβλίου αλλάζει. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα το YouTube «πουλάει» περισσότερα βιβλία ακόμη και από το TikTok. Για τους νέους αναγνώστες που ενημερώνονται για τις νέες εκδόσεις «σκρολάροντας» στην οθόνη του κινητού τους, οι πωλήσεις κρίνονται από τους πρωταγωνιστές, τους κομπάρσους και όλους όσοι επιλέγουν να ανεβάζουν εξώφυλλα και να μιλούν για το περιεχόμενο, ακριβώς όπως θα έκαναν και σε έναν φίλο τους.

Ξεχάστε λοιπόν τις κριτικές βιβλίων. Καλωσορίσατε στην εποχή του «ΒookTok» και του «BookTube». Ποιος να το φανταζόταν πριν από μερικά χρόνια πως θα ενημερωνόμασταν για τις νέες κυκλοφορίες και τα εκδοτικά best sellers από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, γνωστών και αγνώστων.Μοντέλα, παρουσιαστές και παρουσιάστριες, ηθοποιοί, τραγουδιστές, μοιράζονται το πάθος τους για το βιβλίο. Πάλι καλά. Πρόσωπα όπως η Όπρα Γουίνφρεϊ, η Κάια Γκέρμπερ και η Ρις Γουίδερσπουν, αλλά και η Έμιλι Ραταϊκόφσκι δεν χάνουν την ευκαιρία να ανεβάζουν τα αγαπημένα τους μυθιστορήματα.

Η έρευνα της Nielsen BookData δείχνει πως το 34% των νέων, από 14 μέχρι 25 χρόνων, εμπιστεύεται αποκλειστικά σχεδόν την πλατφόρμα με βίντεο YouTube για να αποφασίσει ποιο βιβλίο θα αγοράσει για να διαβάσει. Το 32% και το 27% προτιμούν το ΤikTok και το Instagram αντίστοιχα, ενώ έχουν ανεβεί σημαντικά και οι πωλήσεις των βιβλίων διαδικτυακά, χωρίς να αισθάνεται κανείς την ανάγκη να πάει στο βιβλιοπωλείο για να ξεφυλλίσει μια νέα ή παλιότερη έκδοση.
Οι νέοι αναγνώστες θέλουν να μοιράζονται εμπειρίες, να ανταλλάσσουν απόψεις. Σε ποσοστό 41% τα αγόρια και τα κορίτσια που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν πως ανακάλυψαν τα αγαπημένα τους βιβλία μέσα από προτάσεις φίλων τους. Μόνο στην Αγγλία, το συγκεκριμένο ηλικιακό γκρουπ αγόρασε την περασμένη χρονιά περισσότερα από 61.000.000 βιβλία. Και αυτό από μόνο του είναι ενθαρρυντικό για μια γενιά που νομίζαμε ότι ασχολείται μόνο με το κινητό της.
Να είμαστε αισιόδοξοι; Γιατί όχι; Οι νέοι διαβάζουν επιστημονική φαντασία, περιπέτειες, θρίλερ, εγκλήματα… Και πώς αποφασίζουν ποιο βιβλίο θα πάρουν; Από την περιγραφή στο οπισθόφυλλο και το ντιζάιν του εξωφύλλου. Όλα για μια selfie γίνονται.

 

 

*Σάντυ Τσαντάκη/Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Απογευματινή την Τετάρτη 9 Αυγούστου