Quantcast

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα – Αρνητική πρωτιά της Ελλάδας στην ΕΕ σε σημεία φόρτισης

Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να «κερδίζουν» τους καταναλωτές στην Ελλάδα πλην, όμως, η χώρα μας καταλαμβάνει την τελευταία θέση σε σημεία φόρτισης μεταξύ των κρατών μελών

Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να «κερδίζουν» τους καταναλωτές στην Ελλάδα πλην, όμως, η χώρα μας καταλαμβάνει την τελευταία θέση σε σημεία φόρτισης μεταξύ των κρατών μελών.

 

 

Αποκαλυπτική είναι νέα έρευνα που ολοκλήρωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), σχετικά με τον αριθμό των δημόσιων σημείων φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η οποία δείχνει τις διάφορες που υπάρχουν σε αυτό τον τομέα στα 27 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η ACEA, που εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, βαν και λεωφορείων της Ευρώπης, ανακοίνωσε ότι από τα 224.237 σημεία φόρτισης που διατίθενται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σχεδόν το 30% βρίσκεται στην Ολλανδία (66.665), το 20,4% στη Γαλλία (45.751) και το 19,9% στη Γερμανία (44.538).

Αυτές οι τρεις χώρες καλύπτουν το 23% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ, αλλά αντιπροσωπεύουν το 70% όλων των σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ. Το υπόλοιπο 30% της υποδομής για την φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι διάσπαρτο στο υπόλοιπο 77% της περιοχής που καλύπτει η ΕΕ.

Η διαφορά μεταξύ της Γερμανίας, της χώρας – που κατέχει την τρίτη θέση αυτή τη στιγμή στον πίνακα των σημείων φόρτισης – και της Ιταλίας, που καταλαμβάνει την τέταρτη θέση με ποσοστό 5,8%, είναι μεγάλη, αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Ωστόσο, οι επόμενες χώρες έχουν μεγαλύτερη διαφορά, ακόμη και από την Ιταλία.

Μια μεγάλη σε έκταση χώρα, όπως η Ρουμανία – περίπου έξι φορές μεγαλύτερη από την Ολλανδία – διαθέτει αυτή τη στιγμή μόλις 493 σημεία φόρτισης, που σημαίνει ότι κατέχει το 0,2% του συνόλου της ΕΕ.

Αντίστοιχα, οι πέντε χώρες της ΕΕ με τα λιγότερα δημόσια σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με την έρευνα της ACEA είναι η Κύπρος (70), η Μάλτα (96), η Λιθουανία (174), η Βουλγαρία (194) και η Ελλάδα (275).

Η φόρτιση στο επίκεντρο

Την ίδια στιγμή η τελευταία έρευνα της EY Mobility Consumer Index (MCI), η οποία διενεργήθηκε με τη συμμετοχή άνω των 9.000 καταναλωτών από 13 χώρες, προανήγγειλε την εκτόξευση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων τους επόμενους 12 μήνες.

Σύμφωνα με την έρευνα, περισσότεροι από 4 στους 10 (41%) ερωτηθέντες, που σχεδιάζουν να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο τον επόμενο χρόνο, αναφέρουν ότι αυτό θα είναι ηλεκτρικό – μία αύξηση 11 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με τα ευρήματα του Νοεμβρίου 2020 – ενώ 8 στους 10 (77%) ιδιοκτήτες ηλεκτρικού οχήματος δηλώνουν ότι το επόμενο όχημά τους θα είναι πάλι ηλεκτρικό.

Συνολικά, το 50% των ερωτηθέντων αναμένουν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο (ηλεκτρικό ή με κινητήρα εσωτερικής καύσης), αύξηση 17% σε σχέση με τον περασμένο Νοέμβριο, με το 65% εξ αυτών να δηλώνουν ότι θα προβούν σε αγορά μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

Παρά το γεγονός ότι η πορεία της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να είναι σύντομα ανοδική, η αβεβαιότητα σχετικά με τις υποδομές φόρτισης παραμένει και αποτελεί έναν από τους τρεις κορυφαίους προβληματισμούς που απασχολούν όσους δεν σκοπεύουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα (32%).

Το 47% όσων συμμετείχαν στην έρευνα, θεωρούν ότι δεν υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης, ούτως ώστε να επενδύσουν στην αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος.

Οι δυνητικοί αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων, από την άλλη πλευρά, έχουν παρόμοιους προβληματισμούς, με το 38% να δηλώνει ότι δεν υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα σημεία φόρτισης.

Όσον αφορά τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων, τα σημεία φόρτισης (84%) και η ταχύτητά της (78%), αποτελούν τους βασικούς προβληματισμούς τους σχετικά με τη διαδικασία φόρτισης.

Πηγή: ΟΤ