Quantcast

H «Facebook» έγινε «Meta» και το twitter πήρε φωτιά (Φώτο)

Αμέσως μετά την ανακοίνωση της μετονομασίας του Facebook σε Meta ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ έγινε στόχος…τρολαρίσματος στα social media

Αμέσως μετά την ανακοίνωση της μετονομασίας του Facebook σε Meta ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ έγινε στόχος…τρολαρίσματος στα social media.

 

 

Δημιουργήθηκαν meme όπου οι χρήστες του Twitter σχολιάζουν την αλλαγή του ονόματος μετά τα σκάνδαλα που έχουν πλήξει την αξιοπιστία του Facebook.

Η ανακοίνωση της μετονομασίας

Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ  ανακοίνωσε τη μετονομασία, αποσυνδέοντας το όνομα της εταιρείας από το πασίγνωστο social media.

«Για να αποτυπώσουμε ποιοι είμαστε και ποιοι φιλοδοξούμε να χτίσουμε, είμαι στην ευτυχή θέση να ανακοινώσω πως από σήμερα, η εταιρεία μας είναι πλέον η Meta», δήλωσε ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, στην ετήσια εκδήλωση «Connect 2021».

Ο Ζούκερμπεργκ επέλεξε την ελληνική λέξη «Μετά» για να δείξει ότι «υπάρχουν ακόμα πολλά να γίνουν». «Μάθαμε πολλά, αντιμετωπίζοντας πολλά προβλήματα», σχολίασε, κρίνοντας ότι είναι πλέον καιρός «να οικοδομήσουμε το επόμενο κεφάλαιο».

Η ανακοίνωση αυτή έγινε αφού την προηγούμενη μιάμιση ώρα ο Ζούκερμπεργκ παρουσίαζε το metaverse, το «μετασύμπαν» που σύμφωνα με τον ίδιο συνιστά το μέλλον του Ίντερνετ, μετά τους υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα, στο οποίο οι άνθρωποι θα έχουν πρόσβαση για να αλληλεπιδρούν, να εργάζονται ή να ψυχαγωγούνται μέσω της τεχνολογίας (π.χ. γυαλιά ή κράνη εικονικής και ενισχυμένης πραγματικότητας).

Ο Ζούκερμπεργκ μιλάει για το metaverse εδώ και μερικούς μήνες και έχει ήδη ανακοινώσει επενδύσεις ύψους πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων αλλά και την πρόσληψη 10.000 εργαζομένων στην Ευρώπη για την υλοποίηση αυτού του σχεδίου.

Τον Σεπτέμβριο το μεγαλύτερο στον κόσμο μέσο κοινωνικής δικτύωσης έκανε γνωστό ότι θα επενδύσει σε πρώτη φάση 50 εκατομμύρια δολάρια για τη δημιουργία του “metaverse”, ένα βήμα που ο επικεφαλής του Facebook χαρακτήρισε σημαντικό για το μέλλον της εταιρείας.

Τον Ιούλιο είχε προηγηθεί η ανακοίνωση ότι το Facebook δημιουργεί μια ομάδα εργαζομένων του αφιερωμένη στην ανάπτυξη του “metaverse”, η οποία θα αποτελεί μέρος των Εργαστηρίων Πραγματικότητας, του τμήματος της εταιρείας που ήδη δουλεύει πάνω στην προώθηση της εικονικής (virtual) και της επαυξημένης (augmented) πραγματικότητας και των σχετικών εφαρμογών στο πλαίσιο των social media.

Το Facebook έχει ήδη ξεκινήσει, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, τη δοκιμή μιας νέας εφαρμογής εικονικής πραγματικότητας εξ αποστάσεως, η οποία επιτρέπει σε χρήστες της συσκευής Oculus Quest 2 να πραγματοποιούν εικονικές συναντήσεις μέσω ψηφιακών προσωπικοτήτων τους (αβατάρ).

Στο πλαίσιο της μετονομασίας, το Facebook όπως και οι λοιπές εφαρμογές του, Instagram, Messenger και WhatsApp, θα διατηρήσουν τα ονόματά τους.

Οι επικές αντιδράσεις στο Twitter

Της παρουσίασης του Ζούκερμπεργκ ακολούθησε επικό τρολάρισμα. Κάποιοι συσχέτισαν το Μeta με τη Feta, άλλοι έκαναν αναγραμματισμό του Meta με το Meat (κρέας).

Επίσης, άλλοι σχολίασαν ότι το νέο όνομα υποδηλώνει πως η εταιρεία θέλει να κλέψει “κυριολεκτικά όλα” τα metadata των χρηστών του ενώ χρήστης έκανε λόγο για ένα ζοφερό μέλλον όπου η κοινωνία είναι ακόμη πιο εθισμένη στις συσκευές και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χάρη σε ένα καταναλωτικό “metaverse”.

“Όλα αυτά συμβαίνουν γιατί ο Ζούκερμπεργκ δεν συνάντησε κορίτσι μέχρι το κολέγιο” (όπου συνάντησε: meet και στο σχόλιο: meta), σχολίασε μία άλλη χρήστης,  ενώ άλλος έβαλε μακριά μαλλιά στον ιδρυτή του Facebook και έγραψε Meta(l).

Το σκάνδαλο και οι καταγγελίες της Φράνσις Χάουγκεν

Σκάνδαλο προκλήθηκε στις αρχές Σεπτεμβρίου, όταν η Φράνσις Χάουγκεν, πρώην product manager στην ομάδα αντιμετώπισης της παραπληροφόρησης της Facebοok, χαρακτήρισε ενώπιον υποεπιτροπής της αμερικανικής Γερουσίας τους πρώην εργοδότες της “μία από τις σοβαρότερες απειλές για τις ΗΠΑ που χρήζει επείγουσας αντιμετώπισης” και ζήτησε διαφάνεια στη λειτουργία του κολοσσού των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την αποτελεσματικότερη ρυθμιστική πλαισίωση της λειτουργίας τους.

Η Facebook βρέθηκε αντιμέτωπη με μία από τις σοβαρότερες κρίσεις αξιοπιστίας την επομένη μίας πρωτοφανούς πολύωρης βλάβης που έθεσε τις πλατφόρμες της εκτός λειτουργίας.

Η 37χρονη μηχανικός Πληροφορικής, που αποχώρησε τον Μάιο από τη Facebοok, έδωσε στη δημοσιότητα μεγάλο όγκο στοιχείων που ενισχύουν τις επικρίσεις που δέχονται τα δύο μέσα κοινωνικής δικτύωσης Facebook και Instagram και οι υπηρεσίες μηνυμάτων WhatsApp και Messenger που χρησιμοποιούνται από 3,5 δισεκατομμύρια ανθρώπους.

Η κατάθεση της Φράνσις Χάουγκεν στην Επιτροπή Εμπορίου της αμερικανικής Γερουσίας ήταν αφιερωμένη στις συνέπειες που έχει το Facebook και το Instagram στους νεαρούς χρήστες. Σύμφωνα με αποσπάσματα της κατάθεσής της, η Φράνσις Χάουγκεν ζήτησε από τους γερουσιαστές να θέσουν ένα ρυθμιστικό πλαίσιο για την λειτουργία του Facebook, πράγμα που πολλοί ανάμεσά τους δεσμεύονται συχνά να κάνουν.

“Το βασικό είναι ότι κανείς δεν μπορεί να καταλάβει τις καταστροφικές επιλογές της Facebοok καλύτερα από τη Facebοok, διότι μόνο η Facebook μπορεί να δει κάτω από την κουκούλα”  έγραφε στο κείμενο της κατάθεσής της.

“Ένα κρίσιμο σημείο εκκίνησης για την θέσπιση αποτελεσματικού ρυθμιστικού πλαισίου είναι η διαφάνεια. Σε αυτήν την βάση μπορούμε θα θεσπίσουμε εύλογους κανόνες και στάνταρντ για να αντιμετωπίσουμε τις ζημίες των καταναλωτών, το παράνομο περιεχόμενο, την προστασία δεδομένων, τις πρακτικές κατά του ανταγωνισμού, τα αλγοριθμικά συστήματα και ακόμη περισσότερα”, αναφερόταν στο κείμενο της κατάθεσης της Φράνσις Χάουγκεν η οποία κατήγγειλε ότι ο κολοσσός κρατά τους αλγορίθμους και τις επιχειρήσεις του μυστικές.

“Η ηγεσία της εταιρείας γνωρίζει τρόπους για να κάνει το Facebook και το Instagram ασφαλέστερα και δεν θα κάνουν τις αναγκαίες αλλαγές διότι έχουν θέσει τα τεράστια κέρδη τους πάνω από τους ανθρώπους. Δεν λογοδοτούν σε κανέναν”, κατήγγειλε ενώπιον της Επιτροπής της Γερουσίας.