Google: Αγωγή και για διαφημιστικό μονοπώλιο ετοιμάζει η αμερικανική κυβέρνηση

Θα είναι η δεύτερη αγωγή του υπουργείου Δικαιοσύνης, μετά την προσφυγή του 2020 για μονοπώλιο στις διαδικτυακές αναζητήσεις

Το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης ετοιμάζει νέο χαστούκι κατά της Google με προσφυγή για καταστολή του ανταγωνισμού στις online διαφημίσεις, αναφέρει την Τρίτη το Bloomberg News.

H αγωγή, η οποία σύμφωνα με τις πηγές του ρεπορτάζ πρόκειται να κατατεθεί άμεσα, αφορά πιθανές παραβάσεις της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας από τις τακτικές που χρησιμοποιεί η εταιρεία για να εξασφαλίσει ή να διατηρήσει την κυριαρχία της.

Θα είναι η δεύτερη αγωγή του υπουργείου Δικαιοσύνης, μετά την προσφυγή του 2020 για μονοπώλιο στις διαδικτυακές αναζητήσεις, υπόθεση που προγραμματίζεται να εκδικαστεί τον Σεπτέμβριο.

Οι online διαφημίσεις αντιστοιχούν σήμερα στο 80% των εσόδων της Google, η οποία διαθέτει ένα πελώριο δίκτυο που συνδέει τους διαφημιζόμενους με δικτυακούς τόπους που ενδιαφέρονται να φιλοξενήσουν καταχωρίσεις.

Διαφημιστικές εταιρείες και εκδότες του Διαδικτύου έχουν καταγγείλει αδιαφάνεια σχετικά με το πώς μοιράζεται η διαφημιστική δαπάνη ανάμεσα στην Google και τους εκδότες.

Ο γίγαντας του Διαδικτύου ενίσχυσε τη θέση της στην αγορά με μια σειρά εξαγορών, όπως της DoubleClick το 2008 και της AdMob το 2009.

Παρόλα αυτά η Google επιμένει ότι η πλατφόρμα της ανταγωνίζεται άλλους παίκτες όπως η Facebook Inc. και η Comcast.

Η εταιρεία παραμένει μακράν η κυρίαρχη στην αγορά, ωστόσο το μερίδιό της στα έσοδα από ψηφιακές διαφημίσεις μειώνεται στις ΗΠΑ, από το 36,7% το 2016 στο 28,8% πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία του Insider Intelligence.