Quantcast

Το swap των 20 δισ. του ΟΔΔΗΧ, ο κατασκευαστής στο εκλογικό κέντρο του ΚΙΝΑΛ και ένα κρουαζιερόπλοιο για σκραπ

Ανοίγει ο δρόμος για πρόσθετες ελαφρύνσεις, κατ’ αρχάς προσωρινού χαρακτήρα και στη συνέχεια με μόνιμο δημοσιονομικό αποτύπωμα

Ανοικτός ο δρόμος για πρόσθετες ελαφρύνσεις

-Με ρυθμούς 9,4% στο 9μηνο, γίνεται όλο και απτό το σενάριο για ρυθμούς ανάπτυξης πολύ πάνω από 7% στη φετινή χρονιά. Το επόμενο κρίσιμο στάδιο είναι να «μετρήσει» το υπουργείο Οικονομικών ποιο μέρος αυτής της υπερανάπτυξης έχει μόνιμα χαρακτηριστικά, άρα θα επηρεάσει και το 2022. Και κάπως έτσι ανοίγει ο δρόμος για πρόσθετες ελαφρύνσεις, κατ’ αρχάς προσωρινού χαρακτήρα και στη συνέχεια με μόνιμο δημοσιονομικό αποτύπωμα…

Το swap των 20 δισ. του ΟΔΔΗΧ

-Για να ευλογούμε τα γένια μας, η στήλη το είχε γράψει εδώ και καιρό, όταν κάποιοι άλλοι έβλεπαν ότι ο ΟΔΔΗΧ θα… λουφάξει λόγω αναταράξεων στις αγορές. Ο ΟΔΔΗΧ, λοιπόν, επιβεβαίωσε τις πληροφορίες μας, που ήθελαν να κάνει μια ακόμα κίνηση-ματ, λίγο πριν κλείσει η χρονιά. Δεν προχώρησε σε νέα έκδοση ούτε σε reopening, αλλά επέλεξε ένα swap. Όχι, όμως, ένα οποιοδήποτε, τυπικό swap, αλλά σε μια προσφορά ανταλλαγής ομολόγων που είναι win- win ήτοι κερδίζει και το Δημόσιο και οι επενδυτές.

-Το Δημόσιο ανταλλάσσοντας χαρτιά 20 δισ ευρώ που λήγουν άμεσα, μεταφέρει τις λήξεις και επιτυγχάνει την καλλίτερη κατανομή των δανειακών του αναγκών. Από την άλλη, οι μακροπρόθεσμοι επενδυτές, κυρίως οι τράπεζες και τα ασφαλιστικά ταμεία, έχουν τη δυνατότητα να εγγράψουν στη φετινή χρήση τα κέρδη από τα ομόλογα που θα ανταλλάξουν και είναι προφανές το όφελος σε αυτήν τη συγκυρία…

Οι προς εξαίρεση δαπάνες

-Τα νέα που έρχονται από τον ευρωπαϊκό Βορρά και ειδικότερα από τη Γερμανία, συγκλίνουν στο ότι δεν υπάρχει ιδιαίτερη διάθεση για «χαλάρωση» των κανόνων του Συμφώνου Σταθερότητας από το 2023. Ελληνικές πηγές σημειώνουν, όμως, ότι η Αθήνα δεν πρέπει να «κολλήσει» σε αυτήν την παγίδα, καθώς το ζητούμενο είναι η Ελλάδα να κλειδώσει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης σε ορίζοντα πολλών ετών. Όσοι είναι, άλλωστε, πιο υποψιασμένοι και «διαβάζουν» πίσω από τα όσα λένε οι Γερμανοί, αντιλαμβάνονται ότι μπορεί οι δημοσιονομικοί κανόνες να αντιμετωπίζονται ως ιερό τοτέμ, ωστόσο έχει ξεκινήσει η συζήτηση για το ποιες δαπάνες θα μπορούσαν να εξαιρούνται από το δημοσιονομικό αποτέλεσμα…

!!Γνωστός επιχειρηματίας των κατασκευών (για την ακρίβεια, εσχάτως βρίσκεται αναγκαστικά στην αποστρατεία) εμφανίστηκε την Κυριακή σε εκλογικό κέντρο του ΚΙΝΑΛ στην Κηφισιά, οικογενειακώς, μαζί με το σκυλάκι του. Ποιον λέτε να ψήφισε; Άγνωστο! Οι γνώστες υπενθυμίζουν τις στενότατες σχέσεις που διαθέτει με τον Ανδρέα Λοβέρδο.

Η Μεσόγειος φλέγεται

-Θυμάστε που πριν από λίγες ημέρες γράφαμε από εδώ για την σύνδεση Κύπρου με Πειραιά ακτοπλοϊκώς μετά από δεκαετίες. Αυτό που εμείς έχουμε στα σκαριά το έβαλαν ήδη μπροστά οι Τούρκοι με την Λιβύη ενώνοντας από προχθές και σε εβδομαδιαία βάση το λιμάνι της Σμύρνης με αυτό της Μισράτα, της τρίτης μεγαλύτερης σε μέγεθος πόλης της Λιβύης. Και εδώ η επανασύνδεση ήρθε μετά από δεκαετίες. Αν νομίζετε ότι τους γείτονες τους έπιασε κάποια μορφής νοσταλγία και αντί να πάρουν το αεροπλάνο, θέλουν να ταξιδεύουν τρεις μέρες στα νερά της Μεσογείου γελιέστε. Απλώς είναι τα απόνερα της Τουρκολιβυκής συμφωνίας για οριοθέτηση των θαλασσίων συνόρων που έλαβε χώρα πριν από δύο χρόνια. Στον ελλιμενισμό στη Σμύρνη οι Τούρκοι σημείωναν ότι η συμφωνία ήρθε να επιβεβαιώσει ότι Τουρκία και Λιβύη είναι θαλάσσιοι γείτονες και ότι με την κίνηση αυτή αποτρέπονται τα σχέδια της Ελλάδας.

Από τον Πειραιά για σκραπ στο Πακιστάν

-Η συμφωνία έκλεισε τον Ιούλιο του 2020, το Costa neoRomantica της Costa Cruises που οι πληροφορίες ήθελαν να πηγαίνει για απόσυρση, έγινε ξαφνικά εν μέσω καραντίνας Celestyal Experience, το φιλόδοξο flagship της Celestyal. Τελικά το κρουαζιερόπλοιο δεν έκανε ούτε ένα δρομολόγιο στο Αιγαίο και τον περασμένο Σεπτέμβριο, πουλήθηκε με την προοπτική να γίνει πλωτό ξενοδοχείο από μία εταιρεία ονόματι Beacon & Bay Shipping Services. Τελικά ούτε τα νέα σχέδια προχώρησαν και εδώ και λίγες ημέρες βρίσκεται στο Γκαντάνι στο Πακιστάν, το τρίτο μεγαλύτερο σημείο καταστροφής πλοίων στον πλανήτη, για σκραπ. Με τις τιμές σκραπ να είναι σε ιστορικά υψηλά οποιαδήποτε άλλη επιλογή θα ήταν πιο ζημιογόνα.

 

Πηγή: powergame.gr