Το κλίμα στη Θεσσαλονίκη ήταν πάντοτε κάπως αμήχανο και συχνά βαρύ όταν έφταναν οι ημέρες της Έκθεσης. Ιδιαίτερα όταν επρόκειτο να πραγματοποιηθούν οι περιβόητες συσκέψεις των φορέων της πόλης με τον εκάστοτε πρωθυπουργό, τα ντεσιμπέλ της κυβερνητικής κριτικής της πόλης ανέβαιναν.
Την πιο βαριά κριτική από πρωθυπουργούς την άκουσε ο Κώστας Σημίτης. Οι φορείς της πόλης θεωρούσαν ότι επί διακυβέρνησής του δεν προωθήθηκαν τα έργα της Θεσσαλονίκης. Μια χρονιά, μάλιστα, στη σύσκεψη των φορέων που γινόταν το πρωί του Σαββάτου πριν από τα εγκαίνια της Έκθεσης, του επιδόθηκε το ίδιο υπόμνημα με την προηγούμενη χρονιά! Ως ένδειξη ότι δεν είχε γίνει τίποτα.
Επί Κώστα Καραμανλή, η σύσκεψη των φορέων υποβαθμίστηκε και άρχισε να γίνεται πολύ πριν από την Έκθεση στην Αθήνα, κάτι που περιόρισε τις αντιδράσεις. Μάλιστα, ο Καραμανλής, που ήξερε τα θέματα αλλά και τους ανθρώπους της Θεσσαλονίκης, δεν άφηνε και πολλά περιθώρια για γκρίνιες. Περίπου την ίδια τακτική ακολούθησε και ο Αλέξης Τσίπρας, που έβλεπε τους φορείς στο Μέγαρο Μαξίμου. Παρ’ όλα αυτά, η κριτική των Θεσσαλονικέων ήταν πάντοτε παρούσα.
Η φετινή θα είναι η τέταρτη παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη στην Έκθεση ως πρωθυπουργού, ο οποίος όλα αυτά τα χρόνια έχει καταφέρει να ελέγχει και να αξιολογεί κατά τακτά χρονικά διαστήματα την πορεία των έργων. Κι αυτό γιατί εφαρμόζει τη μέθοδο των πολλών συσκέψεων και δεν περιορίζεται σε μία λίγο πριν από τη ΔΕΘ, όπως αυτή της Πέμπτης που πέρασε.
Μάλιστα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης εφάρμοσε τη μέθοδο των θεματικών συσκέψεων, όπου συζητιούνταν τα θέματα ανά τομέα. Υποδομές, πανεπιστημιακά, επιστημονικά κ.λπ. Φυσικά, το ατού του πρωθυπουργού είναι η καλή πορεία των έργων. Στο μετρό κατάφερε να ξεβαλτώσει το έργο και να ξεπεράσει τον σκόπελο των αρχαίων της Βενιζέλου. Έτσι, η δέσμευση ότι το μετρό θα λειτουργήσει στα τέλη του 2023 είναι για όλους καθησυχαστική.
Το Flyover έχει μπει σε πορεία υλοποίησης, το χιλιόμετρο στη Χαλκιδική που ταλαιπωρούσε επί χρόνια τον κόσμο δεν αποτελεί πλέον πρόβλημα, αλλά και ο δρόμος Θέρμη – Γαλάτιστα προχώρησε πιο γρήγορα απ’ ό,τι αναμενόταν. «Αγκάθι» παραμένει ο ΟΑΣΘ. Βελτιώθηκε, αλλά το ερώτημα «τι θα γίνει ο οργανισμός μετά» παραμένει.
*Δημοσιεύθηκε στο ένθετο ‘’Secret’’ της εφημερίδας «Παραπολιτικά» στις 3/9