Quantcast

Σκυλακάκης: Aυξάνουν oι συνεργασίες την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητα – Πατάσσεται η φοροδιαφυγή

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών επισήμανε ακόμη ότι τα κίνητρα που προβλέπονται δεν επαρκούν για να κινητοποιήσουν μια μεγάλη επιχείρηση

O Θεόδωρος Σκυλακάκης ανέπτυξε το νομοσχέδιο για τα «κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων μέσω συνεργασιών» στην Ολομέλεια της Βουλής.

 

Όπως είπε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, το νομοσχέδιο που εισήλθε για ψήφιση στην Ολομέλεια αφορά αποκλειστικά τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και ειδικά τις πολύ μικρές, που θα τις βοηθήσει πραγματικά για την μεγέθυνσή τους. Ο κ. Σκυλακάκης επισήμανε ακόμη ότι τα κίνητρα που προβλέπονται δεν επαρκούν για να κινητοποιήσουν μια μεγάλη επιχείρηση.

Υποστηρίζοντας στην Ολομέλεια το σχέδιο νόμου, ο αναπληρωτής υπουργός σημείωσε ότι η παραγωγικότητα και η ανταγωνιστικότητα είναι ο βασικός λόγος για τον οποίο γίνεται αυτή η νομοθετική πρωτοβουλία, καθώς οι συγχωνεύσεις και οι συνενώσεις δημιουργούν οικονομίες κλίμακας, μια καλύτερη πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό, σε μεγαλύτερες και πιο αξιόλογες κεφαλαιακές επενδύσεις και οργάνωση.

Επίσης, επισήμανε ότι πατάσσεται και ο αθέμιτος ανταγωνισμός που προκαλεί η φοροδιαφυγή, που αποτελεί στην πραγματικότητα και την μεγάλη παγίδα για τις ίδιες τις επιχειρήσεις, καθώς τις εγκλωβίζει να έχουν ένα υποβαθμισμένο προφίλ.

Αναφερόμενος στις διατάξεις που αφορούν τον πρωτογενή τομέα, ο Θ. Σκυλακάκης μίλησε για μια τομή, σημειώνοντας πως δεν έχουμε καμία πολυτέλεια να μην αξιοποιήσουμε όλα τα δυνατά εργαλεία, όπως η συμβολαιακή γεωργία, που χρησιμοποιούν οι αγρότες μας άλλωστε, προκειμένου να πάμε σε αύξηση του μεγέθους τους και της συνεργατικότητάς τους.

Γι’ αυτό, πρόσθεσε, «δίνουμε ισχυρά κίνητρα σε αγρότες που είναι στους συνεταιρισμούς ή θέλουν να μπουν σε συνεταιριστικά σχήματα και σε αυτούς που είναι σε άλλα συλλογικά αγροτικά σχήματα παραγωγών». Πρόσθεσε πως σε έναν ακόμα τομέα που παρεμβαίνουμε, είναι ο τομέας του λιανεμπορίου με τη μορφή της ενθάρρυνσης του franchise, αλλά μόνο για τον δικαιούχο, καθώς για να μπορεί κάποιο μικρό κατάστημα να αποκτήσει ανταγωνιστικότητα, πρέπει να έχει τη δυνατότητα να αγοράσει με χαμηλό κόστος και να συνεργαστεί στο επίπεδο του brand name και όχι μόνο.

Τέλος, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Σκυλακάκης, αναγνώρισε πως το να αλλάξει η κουλτούρα της ελληνικής κοινωνίας σε σχέση με τις συνεργασίες, αυτό δεν γίνεται με ένα νόμο αλλά απαιτείται χρόνος. Τόνισε πως «η συνεργασία δεν υπήρχε ποτέ στο δίκαιό μας, τώρα όμως με αυτό το νομοσχέδιο ορίζεται».