Quantcast

Π. Μαρινάκης: Απολύτως νόμιμη η διαδικασία που ακολουθήθηκε στην επισύνδεση τηλεφώνου του κ. Ανδρουλάκη

«Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, με γενναιότητα και νηφαλιότητα, παραδέχτηκε πως υπήρξαν λάθη στο χειρισμό της υπόθεσης της νόμιμης επισύνδεσης του τηλεφώνου του κ. Ανδρουλάκη από την ΕΥΠ και δεσμεύτηκε για την ισχυροποίηση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της»

«Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, με γενναιότητα και νηφαλιότητα, παραδέχτηκε πως υπήρξαν λάθη στο χειρισμό της υπόθεσης της νόμιμης επισύνδεσης του τηλεφώνου του κ. Ανδρουλάκη από την ΕΥΠ και δεσμεύτηκε για την ισχυροποίηση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της, στην υπηρεσία της εθνικής ασφάλειας και των Ελλήνων πολιτών» αναφέρει σε ανάρτησή του στο Facebook ο γραμματέας της ΠΕ της ΝΔ, Παύλος Μαρινάκης.

Ο κ. Μαρινάκης τονίζει ότι «η διαδικασία που ακολουθήθηκε, σε αντίθεση με κάποια νομικά επιχειρήματα που ακούστηκαν τις τελευταίες ημέρες, είναι απολύτως νόμιμη» και εξηγεί τους λόγους:

«Τηρήθηκε στο ακέραιο η διαδικασία του Ν. 2225/1994, που ψηφίστηκε επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, όπως τροποποιήθηκε από τον Ν. 4531/2018 που ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση, αναφορικά με την άρση του απορρήτου για λόγους εθνικής ασφάλειας, κατόπιν άδειας της αρμόδιας εισαγγελικής αρχής.

Το Σύνταγμα της Ελλάδας δεν θέτει καμία εξαίρεση των βουλευτών ή άλλων πολιτικών προσώπων από τη νόμιμη διαδικασία άρσης του απορρήτου.

Το άρθρο 19§1 μνημονεύει την άρση απορρήτου για λόγους εθνικής ασφάλειας ή για διακρίβωση ιδιαίτερα σοβαρών εγκλημάτων μέσα από ειδική διάταξη, χωρίς να αναφέρεται σε πρόσωπα ή ιδιότητες που εξαιρούνται από τη διαδικασία άρσης του απορρήτου από την αρμόδια δικαστική αρχή.

Το άρθρο 61§3 αναφέρεται στη μη υποχρέωση παροχής μαρτυρίας από πλευράς ενός βουλευτή για ζητήματα που προέκυψαν κατά την άσκηση των καθηκόντων του.

Ορίζει, δηλαδή, μια συγκεκριμένη εξαίρεση που αφορά τους κατέχοντες τη βουλευτική ιδιότητα.

Ακόμη και αν δεχτούμε την εξομοίωση του ευρωβουλευτή με τον βουλευτή του εθνικού κοινοβουλίου, στον οποίο αναφέρεται το άρθρο 61, η διάταξη δεν θα μπορούσε αναλογικά να αφορά και τα όρια στην άρση του απορρήτου των επικοινωνιών για λόγους εθνικής ασφάλειας.

Η διαδικασία που ακολουθήθηκε είναι πλήρως εναρμονισμένη με τις γενικές θεμελιώδεις διατάξεις της ΕΣΔΑ και του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα, οι οποίες, μάλιστα, συμπληρώνονται και από την ειδικότερη νομοθεσία για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και συγκεκριμένα τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία των Δεδομένων 2016/679 (που αποτελεί φυσικά τμήμα και της ελληνικής νομοθεσίας). Ο γνωστός σε όλους μας GDPR περιέχει ρητές εξαιρέσεις από το πεδίο εφαρμογής του ως προς την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα για ζητήματα εθνικής και δημόσιας ασφάλειας (άρθρα 2 και 23).

Όλοι οι πολίτες είναι ίσοι απέναντι στον νόμο. Ο νόμος, στην υπό κρίση περίπτωση, δεν καθιερώνει εξαίρεση υπέρ των βουλευτών, οι οποίοι προστατεύονται για την άσκηση των καθηκόντων τους, όμως μέχρι εκεί».

Σύμφωνα με τον κ. Μαρινάκη, «από την επίμαχη περίπτωση, βέβαια, προκύπτει ότι προφανώς πρέπει να υπάρχουν περισσότερα φίλτρα και ασφαλιστικές δικλείδες».

Και ο γραμματέας της ΠΕ καταλήγει:

«Και αυτό έρχεται να κάνει ο πρωθυπουργός, με αφορμή αυτήν την υπόθεση, προτείνοντας θεσμικά κάποια μέτρα και παρεμβάσεις προς την κατεύθυνση αυτή, χωρίς σε καμία περίπτωση να κινδυνεύσει η εθνική ασφάλεια και τα συμφέροντα της χώρας μας».