Quantcast

Κυριάκος Μητσοτάκης σε εκπαιδευτικούς: «Θέλουμε να διδάξουμε δεξιότητες και συμπεριφορές, όχι μόνο γνώση»

Ο κ. Μητσοτάκης επισκέφθηκε σχολείο της Νέας Ιωνίας και συνομίλησε με οκτώ νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς

Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, επισκέφθηκε την Πέμπτη το 4ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας, όπου συνομίλησε με οκτώ εκπαιδευτικούς, οι οποίοι διορίστηκαν φέτος μόνιμα σε μονάδες τής Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, η συζήτηση επικεντρώθηκε στις μεταρρυθμίσεις που έχουν υλοποιηθεί για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος την τελευταία τριετία, στην καλύτερη παρακολούθηση των τεχνολογικών και επιστημονικών εξελίξεων για την εκπαιδευτική διαδικασία και στις ποικίλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί.

Ικανοποίηση των εκπαιδευτικών για τον διορισμό τους

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε τη σημασία των παρεμβάσεων που έχουν γίνει για την υποστήριξη του έμψυχου διδακτικού προσωπικού που υπηρετεί στα σχολεία, στόχοι που εξυπηρετήθηκαν – όπως είπε – μέσω των μόνιμων διορισμών 25.000 εκπαιδευτικών ύστερα από 12 χρόνια στασιμότητας, τη δημιουργία 1.100 οργανικών θέσεων ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία για πρώτη φορά, την υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης, που έχουν βοηθήσει περίπου 125.000 δασκάλους και καθηγητές έως τώρα, αλλά και τη διάθεση κονδυλίων, ώστε περισσότεροι από 500.000 νέοι και 160.000 εκπαιδευτικοί να αγοράσουν ηλεκτρονικές συσκευές όπως laptop ή tablet.

Οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι πολλοί  από τους εκπαιδευτικούς ανέφεραν πως είχαν υπηρετήσει επί χρόνια σε σχολεία ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι και εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για το γεγονός ότι πλέον έχουν μονιμοποιηθεί και δεν βρίσκονται σε καθεστώς αβεβαιότητας ή συνεχών μετακινήσεων.

«Μας δίνει ικανοποίηση το γεγονός ότι μπορέσαμε για πρώτη φορά, ύστερα από τόσα χρόνια, να κάνουμε σημαντικές προσλήψεις μόνιμου πια προσωπικού στην εκπαίδευση. Ειδικά όσον αφορά ανθρώπους οι οποίοι υπηρετούν την εκπαίδευση, αλλά έπρεπε να έχουν αυτή την σταθερότητα, στην οποία η μόνιμη πρόσληψη εκ των πραγμάτων οδηγεί. Και μέσα από αυτή την συζήτηση, θα ήθελα να μου πείτε λίγο, όπως τα αισθάνεστε, κυρίως τι μπορούμε να κάνουμε καλύτερα, για να βοηθήσουμε τα σχολεία και εσάς, τη δική σας προσωπική εξέλιξη», ανέφερε ο πρωθυπουργός, απευθυνόμενος στους εκπαιδευτικούς.

«Μία από τις μεγάλες καινοτομίες τις οποίες ήθελα πάντα να εισάγω είναι η μεγαλύτερη αυτονομία στα σχολεία, αλλά και στους δασκάλους και τους καθηγητές μέσα στην τάξη. Να μπορούν να διδάσκουν το μάθημα όπως αυτοί κρίνουν ότι είναι πιο σωστό. Μέσα σε ένα – προφανώς – κανονισμένο πλαίσιο, αλλά με περισσότερη φαντασία και ευρηματικότητα, για να γίνεται και το μάθημα πιο ενδιαφέρον και να μπορεί να προσαρμόζεται η διαδικασία στις δυνατότητες, στα πλεονεκτήματα που έχει ο κάθε εκπαιδευτικός», πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.

«Ήμασταν 12 χρόνια, 15 χρόνια, αναπληρωτές ωρομίσθιοι. Πήγαμε παντού, εγώ είχα αφήσει το μωρό μου. Είναι και το θέμα της αβεβαιότητας. Και τώρα είμαι μόνιμη, φανταστείτε δεν το πιστεύω. Δηλαδή, αποκαταστήσατε μια μεγάλη αδικία χρόνων», δήλωσε κατά τη διάρκεια της συζήτησης η φιλόλογος Κωνσταντίνα Γαβριλιάδη.

«Δώδεκα χρόνια είμαι αναπληρώτρια. Τώρα είμαι μία από τις 25.000 προσλήψεις που έγιναν. Νιώθω πολύ χαρούμενη γι’ αυτό, υπάρχει μια σταθερότητα και δική μου και της οικογένειας ολόκληρης, γιατί έχω και εγώ δύο μικρά παιδιά. Την εκπαίδευση την κάνουν οι δάσκαλοι, θεωρώ, πάνω απ’ όλα – και εσείς το στηρίξατε μέσα από τους διορισμούς που έχετε κάνει», είπε από την πλευρά της η νηπιαγωγός Αγνή Βιτσιώτη.

«Εκ του αποτελέσματος φαινόταν ότι υπηρετούσατε πάγιες και διαρκείς ανάγκες και, προφανώς, αυτή η αβεβαιότητα, του να μην ξέρεις πού θα βρεθείς τον επόμενο χρόνο, πρέπει να ήταν πολύ δύσκολη ψυχολογικά», απάντησε ο πρωθυπουργός, ο οποίος ζήτησε να μάθει συγκεκριμένα την εικόνα που έχουν οι εκπαιδευτικοί για τους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή.

«Είναι αλήθεια ότι οι μόνιμοι διορισμοί φέρνουν μία σταθερότητα. Είναι η πρώτη φορά στην Ειδική Αγωγή, απ’ όταν λειτούργησε, πάρα πολλά χρόνια πίσω, που έγιναν μόνιμοι διορισμοί. Έχουμε, πλέον, ένα πιο σταθερό περιβάλλον», προσέθεσε ο κ. Μητσοτάκης.

«Το ανθρώπινο δυναμικό είναι πολλαπλασιαστής. Είναι πολλαπλασιαστής για όλες τις τάξεις. Έχουμε βάλει τα θεμέλια, γιατί έχουμε μια σταθερότητα. Ο μαθητής έχει σημείο αναφοράς τον εκπαιδευτικό, η σχολική μονάδα οργανώνεται καλύτερα», ανέφερε ο Γιώργος Σταματάκος, ο οποίος είναι ειδικός παιδαγωγός, ενώ σημείωσε παράλληλα τη σημασία που έχει το περιβάλλον σταθερότητας και στήριξης για τους γονείς.

«Οι μόνιμες προσλήψεις τούς δίνουν ήδη την ασφάλεια ότι το παιδί θα βρει εκεί εκπαιδευτικό, γι’ αυτό και θα πρέπει να συνεχίσουν. Πολύ σημαντικά βήματα είναι και ο Προσωπικός Βοηθός», συμπλήρωσε ο κ. Σταματάκος.

 

«Θέλουμε δεξιότητες και συμπεριφορές και όχι μόνο γνώση»

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στάθηκε επίσης στις πρωτοβουλίες που έχουν γίνει για την ποιοτική βελτίωση της δημόσιας εκπαίδευσης, όπως η διετής φοίτηση στα νηπιαγωγεία και η διδασκαλία αγγλικών σε αυτές τις ηλικίες, η κατάρτιση 166 νέων προγραμμάτων σπουδών για τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό της διδακτέας ύλης σε όλα τα μαθήματα, η ελεύθερη επιλογή βιβλίου για την ενθάρρυνση της ουσιαστικής μόρφωσης και την καταπολέμηση της τυφλής αποστήθισης, η θεσμοθέτηση των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων για τη διδασκαλία μαθημάτων όπως η ρομποτική, η οδική ασφάλεια και η σεξουαλική αγωγή, καθώς και ο διπλασιασμός των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, τα οποία ανέρχονται πλέον σε 120.

«Θέλουμε περιέργεια, θέλουμε να διδάξουμε δεξιότητες και συμπεριφορές και όχι μόνο γνώση. Η γνώση δεν μπορεί να υποκατασταθεί ποτέ, αλλά το σχολείο πρέπει να είναι κάτι περισσότερο από έναν μηχανισμό αναπαραγωγής μιας γνώσης που διδάσκει ο δάσκαλος ή ο καθηγητής. Και αυτά μπορούμε να τα κάνουμε πιο εύκολα στις μικρότερες ηλικίες», τόνισε ο πρωθυπουργός.

Υπογράμμισε επίσης τη σημασία της έναρξης της εκπαίδευσης από τα τέσσερα έτη, στην οποία έχουν πρόσβαση όλα τα παιδιά. «Είναι πολύ μεγάλη, ξέρετε, αυτή η μεταρρύθμιση και υπάρχουν χώρες, οι οποίες θεωρούνται πολύ πιο προχωρημένες από εμάς, και δεν έχουν καταφέρει ακόμα να πάνε στην έναρξη της επίσημης εκπαιδευτικής διαδικασίας από τα τέσσερα. Είναι μεγάλη κατάκτηση. Και νομίζω ότι είναι και πάρα πολύ σημαντική η δουλειά η οποία γίνεται στο νηπιαγωγείο», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Επιπλέον, κατά τη συζήτηση επισημάνθηκε η σημασία πρωτοβουλιών όπως η επέκταση των ωρών λειτουργίας των ολοήμερων σχολείων, ώστε να υποστηρίζονται καλύτερα οι εργαζόμενοι γονείς.

Οι εκπαιδευτικοί ανέδειξαν τις αδυναμίες που υπάρχουν, όπως προβλήματα σε ορισμένα σχολικά συγγράμματα και κενά σε κτιριακές υποδομές.

Επίσης, έγινε αναφορά  στις αποδοχές των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, δεδομένου και του επιπρόσθετου φόρτου εργασίας που προκαλεί η διεύρυνση της θεματολογίας και των δραστηριοτήτων του σχολείου.

Εκτενής ανταλλαγή απόψεων έγινε σχετικά με τις προκλήσεις και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές, με έμφαση στην ενδοσχολική βία, τον εκφοβισμό και τις επιπτώσεις της πανδημίας.

Κλείνοντας τη συζήτηση, ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε: «Αυτά τα οποία έχουμε δρομολογήσει είναι βασικά σωστά για την εκπαίδευση και μας επιτρέπουν – εφόσον με το καλό είμαστε πάλι στα πράγματα την επόμενη τετραετία – να χτίσουμε και να ενδυναμώσουμε τις αλλαγές τις οποίες έχουμε προωθήσει, ώστε να μην υπάρχει ουσιαστικά μετά δρόμος επιστροφής στο παρελθόν. Διότι το τελευταίο που θέλουμε είναι, όλοι στην εκπαίδευση, οι μαθητές πρώτα απ’ όλα, αλλά και οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς, να γίνονται πειραματόζωα».

Στη συζήτηση έλαβαν επίσης μέρος οι εκπαιδευτικοί Γιώργος Αντωνόπουλος, Σταματίνα Αρβανίτη, Γεωργία Βράκα, Δημήτρης Γκίκας και Νίκος Σταθόπουλος.