Επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, υπέβαλλε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Κατερίνα Νοτοπούλου με θέμα: «Πρόοδος εργασιών του μετρό Θεσσαλονίκης».
«Το 2016 το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης είχε φτάσει σε ποσοστό ολοκλήρωσης 30%, ενώ το καλοκαίρι του 2019, όταν άλλαξε η διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ, είχε φτάσει σε ποσοστό ολοκλήρωσης 75%, όπως προκύπτει από τη χρηματοδοτική ροή και τις σχετικές απορροφήσεις κονδυλίων, οι οποίες το διάστημα 2016-2019 τριπλασιάστηκαν σε σχέση με το παρελθόν.
Επίσης, παρά το γεγονός ότι οι αλλαγές που προανήγγειλε ο πρωθυπουργός ήδη από την ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο του 2019 αφορούν μόνο στο σταθμό Βενιζέλου, παρατηρείται το φαινόμενο να έχουν σταματήσει οι εργασίες σε όλα τα εργοτάξια. Μάλιστα από 1200 και πλέον εργαζόμενους που απασχολούσε στο έργο η ανάδοχος εταιρεία ΑΚΤΩΡ, σήμερα απασχολεί λιγότερους από 100.
Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα του έργου, από το καλοκαίρι του 2019 που ουσιαστικά σταμάτησαν τα έργα μέχρι σήμερα έχουν περάσει οκτώ (8) μήνες απραξίας. Εντωμεταξύ δεν έχει εκδοθεί ακόμη απόφαση της Υπουργού Πολιτισμού για τα Αρχαία της Βενιζέλου, ενώ δεν υπάρχει ακόμα, ούτε μελέτη απόσπασης και επανατοποθέτησης, ούτε και επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα εργασιών, ώστε να μπορεί να τεκμηριωθεί ο Απρίλιος του 2023 που δίδεται ως χρόνος ολοκλήρωσης του έργου, όπως μάλιστα σημείωσε με δηλώσεις του ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου σε επίσκεψη του στις 6/2/2020 στα εργοτάξια του μετρό.
Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Είναι ενήμερο το Υπουργείο για την παύση των εργασιών; Ποιος έδωσε εντολή να σταματήσουν τα έργα και γιατί; Ποιες κινήσεις έκανε η Αττικό Μετρό σχετικά με την παύση των εργασιών στα εργοτάξια του έργου, προκειμένου να διασφαλίσει το δημόσιο απέναντι σε διεκδικήσεις αποζημιώσεων από πλευράς αναδόχου;
2. Ποια είναι η πρόοδος του έργου που σημειώθηκε από το καλοκαίρι του 2019 μέχρι σήμερα; Σε ποια στοιχεία στηρίζεται η πλευρά του δημοσίου όταν υποστηρίζει ότι το έργο θα παραδοθεί τον Απρίλιο του 2023;»