Η παιδεία αλλάζει με τις «πλάτες» των πολιτών

75,3% υπέρ της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών

Χρήστος Μυτιλινιός

«Στα σκαριά» βρίσκεται πλέον η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αφού εχθές, κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Αναβάθμιση του Σχολείου, Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».

Στόχος του νομοσχεδίου είναι η απελευθέρωση του δυναμικού των εκπαιδευτικών, σε ένα πλαίσιο μεγαλύτερης ελευθερίας, διαρκούς υποστήριξης και αυξημένης λογοδοσίας με σκοπό τη δημιουργία ενός ακόμη καλύτερου σχολείου, που να εξασφαλίζει περισσότερα και καλύτερα εφόδια στα παιδιά.

Το νομοσχέδιο αποτελείται από 3 αλληλένδετους πυλώνες:

  • Ο πρώτος αφορά στην ενίσχυση της αυτονομίας των σχολικών μονάδων.
  • Ο δεύτερος στη θέσπιση μηχανισμού αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών ως μέσου για την ενδυνάμωσή τους.
  • Και ο τρίτος στην ενίσχυση των δομών εκπαίδευσης για την αποτελεσματική παιδαγωγική υποστήριξη του σχολείου.

Επιπλέον, εισάγεται ένα οργανωμένο σύστημα εκκλησιαστικής εκπαίδευσης με στόχο την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού επιπέδου του κλήρου και τη συνέχιση εξορθολογισμού του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας.

Προβλέπεται, επίσης, η διεξαγωγή όλων των εκλογικών διαδικασιών στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα αποκλειστικά μέσω ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, καθώς και η δυνατότητα συνεδρίασης των συλλογικών οργάνων των ιδρυμάτων με τηλεδιάσκεψη.

Συμφωνούν οι πολίτες με το υπουργείο παιδείας

Αξίζει να αναφερθεί πως στο πρόσφατο γκάλοπ της Marc για το Πρώτο Θέμα, το 75,3% των ερωτηθέντων συντάσσεται με το νέο νομοσχέδιο και κυρίως με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ενώ διαφωνεί ή μάλλον διαφωνεί το 18,8%.

Σχετικά με την καθιέρωση της Ελάχιστης Βάσης για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, που ανακοινώθηκε σήμερα (19/7) από το Υπουργείο Παιδείας, συμφωνεί ή μάλλον συμφωνεί το 70,9%, ενώ διαφωνεί το 23,5%. Τη γνώμη τους εξέφρασαν οι πολίτες και για το όριο φοίτησης στα Πανεπιστήμια με το 71,2% να συμφωνεί ή μάλλον να συμφωνεί και το 25,2% να διαφωνεί ή μάλλον να διαφωνεί. Για την έναρξη φοίτησης στο νηπιαγωγείο από την ηλικία των 4 ετών συμφωνεί ή μάλλον συμφωνεί το 62,3% και διαφωνεί ή μάλλον διαφωνεί 29,4%.

Σχετικά με την ελεγχομένη είσοδο με κάρτα στα Πανεπιστήμια συμφωνεί ή μάλλον συμφωνεί το 75,6% και 21,2% διαφωνεί ή μάλλον διαφωνεί. Σε άλλο σημείο, σχετικά με τα Εργαστήρια δεξιοτήτων σε Δημοτικό και Γυμνάσιο με μαθήματα για ρομποτική, οδική ασφάλεια συμφωνεί ή μάλλον συμφωνεί το 92,4% και διαφωνεί ή μάλλον διαφωνεί το 4,6%.

Ακόμη, για την αύξηση του αριθμού των πρότυπων και πειραματικών σχολείων συμφωνεί ή μάλλον συμφωνεί το 77,3% και διαφωνεί ή μάλλον διαφωνεί το 13,3%.

Τέλος, σχετικά με την καθιέρωση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών από τρία άτομα συμφωνεί ή μάλλον συμφωνεί το 75,3% και διαφωνεί ή μάλλον διαφωνεί το 18,8%. Το μεγαλύτερο ποσοστό διαφωνίας φαίνεται ότι καταγράφεται σχετικά με την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας από το νηπιαγωγείο, καθώς το 38,7% διαφωνεί ή μάλλον διαφωνεί και το 58,3% συμφωνεί ή μάλλον συμφωνεί.

Σχετικά με τη στάση για τα ερωτήματα που κρατούν οι ψηφοφόροι των κομμάτων, φαίνεται ότι μεγάλο ποσοστό των ψηφοφόρων τόσο του ΣΥΡΙΖΑ, όσο και του ΚΙΝΑΛ, συμφωνούν τόσο με την καθιέρωση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, όσο και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Ειδικότερα, στο ερώτημα «Γενικά πιστεύετε ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα έχει θετική, αρνητική ή δεν θα έχει επίδραση στην ποιότητα της εκπαίδευσης;», το 66,9% απαντά «θετική», το 15,4% θεωρεί ότι δεν θα υπάρξει κάποια επίδραση, ενώ μόλις το 9,3% πιστεύει ότι θα έχει «αρνητική». Το 53,4% των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ τάσσεται υπέρ. Μάλιστα, υπέρ τάσσεται και το 34,6% του ΚΚΕ. Με 76,6% είναι θετικοί οι ψηφοφόροι του ΚΙΝΑΛ και με 77,7% θετικοί οι ψηφοφόροι της ΝΔ. 

Εμβολιαστικά κέντρα στα Πανεπιστήμια

Παράλληλα εχθές η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σε συνέντευξή της στο Mega, αφότου υπερτόνισε τη σημασία του εμβολιασμού φοιτητών και καθηγητών απέναντι στην Covid-19, προανήγγειλε ότι όλα τα πανεπιστήμια της χώρας θα παραχωρήσουν χώρους οι οποίοι θα μετατραπούν σε εμβολιαστικά κέντρα, ενώ ερωτηθείσα για την αξιολόγηση, υπογράμμισε πως «η αξιολόγηση έχει βελτιωτικό χαρακτήρα».

Δείτε το απόσπασμα: