Νεοφυής επιχειρηματικότητα: Ποια τα δεδομένα της αγοράς του μέλλοντος

Τι πρέπει να γνωρίζει μια επιχείρηση για να ανταποκριθεί επαρκώς στα νέα δεδομένα

Στόχος είναι μέχρι το 2029 όλες οι επιχειρήσεις της Ευρώπης, ανεξαρτήτου μεγέθους και προέλευσης τους να ελέγχονται για τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον και τον άνθρωπο, αλλά και να διασφαλίζουν την ορθή χρήση των οικονομικών τους πόρων, ώστε να ανταποκρίνονται σε όποια ρίσκα μπορεί να επιφέρει η κλιματική αλλαγή, ανέφερε η γενική διευθύντρια της Global Sustain Μαρία Τσιαδή, μιλώντας σε ενημερωτική εκδήλωση που διοργάνωσε το Κέντρο Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας «Αρχιμήδης» και η Σχολή Οικονομικών & Πολιτικών Επιστημών του ΕΚΠΑ σε συνεργασία με την Εταιρεία Συμβούλων Βιώσιμης Ανάπτυξης Global Sustain και με την υποστήριξη του Elevate Greece.

 

Όπως επισήμανε η κ.Τσιαδή, στην Ευρώπη θα προηγηθεί, από το 2024 η υποχρέωση στις μεγάλες και εισηγμένες, να καταθέτουν επίσημα τα στοιχεία τους όσον αφορά το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, την διαχείριση του ανθρώπινου κεφαλαίου τους αλλά και την λειτουργία της διακυβέρνησής τους.

Υπενθυμίζεται ότι η ΕΕ προχώρησε το 2020 στην πρωτοβουλία να δεσμευτεί ότι θα γίνει η πρώτη Κλιματικά Ουδέτερη Ήπειρος έως το 2050, ορίζοντας πως θα διαθέσει περισσότερο από ένα (1) τρισεκατομμύρια ευρώ στην ενίσχυση των επιχειρήσεων που ορίζονται ως πράσινες βάση του κανονισμού EU Taxonomy, στην χρηματοδότηση της καινοτομίας στο πλαίσιο της οποίας εντάσσεται και η νεοφυής επιχειρηματικότητα, της ανάπτυξης νέων δεξιοτήτων του εργαζόμενου πληθυσμού της Ευρώπης.

Στο πλαίσιο αυτό, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα έχουν υιοθετήσει διαδικασίες και απαιτούμενα τέτοια ώστε να διασφαλίσουν ότι τα χρήματα που διατίθενται σε δάνεια και άλλα οικονομικά προϊόντα διασφαλίζουν πως ενισχύεται η μετάβαση σε μια πράσινη οικονομία με χρήση λιγότερων πόρων, υιοθέτηση πρακτικών κυκλικής οικονομίας, χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αλλά και ότι η μετάβαση αυτή θα γίνει με κέντρο τον άνθρωπο.

 

Νεοφυής επιχειρηματικότητα και ESG

Η νεοφυής επιχειρηματικότητα (που ήταν και το θέμα της ενημερωτικής εκδήλωσης) θα κληθεί να αντιμετωπίσει εκτός από τις προκλήσεις της ανταγωνιστικότητας και την νομοθετική υποχρεωτικότητα σε κριτήρια που αφορούν το Περιβάλλον, την Κοινωνία και την Διακυβέρνηση (ESG) αλλά και την έκθεση σε όλο και μεγαλύτερες κανονιστικές συμμορφώσεις που αφορούν την λειτουργία τους.

 

Παρουσίαση μοντέλου δημιουργίας στρατηγικής ESG

Προκειμένου μια επιχείρηση να ανταποκριθεί επαρκώς στα νέα δεδομένα της αγοράς, είναι απαραίτητο να προσαρμόσει το επιχειρηματικό της μοντέλο εντάσσοντας εκτός από την κερδοφορία της, την περιβαλλοντική και κοινωνική της δράση. Ειδικότερα, όπως ανέφερε η κ.Τσιαδή, προκειμένου να ετοιμάσει μια επιχείρηση ένα μοντέλο στρατηγικής βασισμένο στα κριτήρια του ESG χρειάζεται να ακολουθήσει τα παρακάτω βήματα:

– Να αναγνωρίσει τα ενδιαφερόμενά της μέρη, τα κοινά δηλαδή εκείνα που επηρεάζουν και επηρεάζονται από την λειτουργία της.

– Να ορίσει τα σημαντικά εκείνα θέματα που, είτε μπορεί να επιβαρύνουν την δραστηριότητά της, είτε να επιβαρύνονται από την λειτουργία της.

– Να ορίσει τους στόχους και τις δράσεις που θα υιοθετήσει για την επίτευξή τους, προκειμένου να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις όποιες πιθανές αρνητικές επιπτώσεις αλλά και να βρει τρόπους να βελτιώσει την απόδοσή της, προσφέροντας περισσότερα στο περιβάλλον και την κοινωνία.

Αρκετές επιχειρήσεις προχωρούν και σε καταγραφή των αποτελεσμάτων αυτής της στρατηγικής, εκπονώντας Απολογισμούς Βιώσιμης Ανάπτυξης, περιγραφικούς ή αρκετά εκτεταμένους. Αυτό έχει δημιουργήσει μια προσδοκία από τους χρηματοδότες να μπορούν εύκολα να βρίσκουν την πληροφορία αυτή στα επίσημα website των επιχειρήσεων. Και αυτό ισχύει όλο και περισσότερο και για τις νεοφυής επιχειρήσεις, πρόσθεσε η γενική διευθύντρια της Global Sustain.

 

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ