Η τελευταία τάση της…. μόδας στις διαδικτυακές τραπεζικές απάτες αφορά στην παραβίαση εταιρικών e-mails, που έπειτα από παραπλάνηση, ο «στόχος» αποκαλύπτει τελικά ο ίδιος τους κωδικούς του στο e-banking πέφτοντας θύμα μιας νέας μορφής απάτης.
Η τάση αυτή είναι κυρίαρχη σήμερα στην Ευρώπη με μία ιδιαίτερη προτίμηση στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου πρόσφατα καταγράφηκε ένας σημαντικός αριθμός κρουσμάτων απάτης με τη νέα μέθοδο.
Το εντυπωσιακό αυτή τη φορά είναι ότι χτυπούν εταιρείες, μέσω της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας στελεχών, σε ένα περιβάλλον που προσομοιάζει το corporate αξιόπιστων εταιρειών. Μάλιστα, παρατηρήθηκε μεγάλη έξαρση του φαινομένου σε δύο κυρίως τομείς:
- Όταν κάποιος επιχειρεί να κάνει αγοραπωλησίες ακινήτων (με συναλλαγές που γίνονται online)
- Όταν γίνονται πληρωμές υπηρεσιών, κάθε είδους
Μία από τις κορυφαίες τράπεζες στον κόσμο, η Citi ενημέρωσε προ ολίγων ημερών τους πελάτες της για τη νέα αυτή απάτη, λέγοντας ότι κάποιοι επιτήδειοι στέλνουν μέιλ στον εταιρικό λογαριασμό εργαζομένων και το μέιλ αυτό μοιάζει σαν να το στέλνει κάποια σοβαρή και αξιόπιστη εταιρεία, ενώ στην πραγματικότητα, ο αποστολέας είναι ο απατεώνας.
Πώς γίνεται η απάτη – Δίνουν και αποδείξεις!
Οι επιτήδειοι παραβιάζουν τους εταιρικούς λογαριασμούς στο business μέιλ μιας επιχείρησης και στη συνέχεια πλαστογραφούν στοιχεία και υποδυόμενοι μια σοβαρή επιχείρηση, αποκτούν είσοδο στα νόμιμα inbox των υπαλλήλων, στέλνοντας ένα νέο μέιλ καθόλα… trusted (στην όψη). Παραβίαση- πλαστογράφηση- εξαπάτηση, μέσω της οποίας στέλνουν στον ανυποψίαστο υπάλληλο ένα link, το οποίο θεωρητικά επιβεβαιώνει στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών της εταιρείας – πωλητή, προκειμένου να ολοκληρωθεί η συναλλαγή.
Το θύμα επιβεβαιώνει πάραυτα τα στοιχεία του προσωπικού του λογαριασμού (username, password κλπ), εκτιμώντας ότι είναι το αξιόπιστο εταιρικό ψηφιακό περιβάλλον της επιχείρησης με την οποία θέλει να προχωρήσει τη συναλλαγή.
Συχνά δε, η απάτη είναι τόσο καλά οργανωμένη που στέλνουν και… απόδειξη στο θύμα προκειμένου να το κατευθύνουν να πληρώσει, μεταφέροντας χρήματα ή δίνοντας access στο δικό του λογαριασμό, σε αυτόν που διενεργεί την απάτη.
Τι πρέπει να προσέχουν οι συναλλασσόμενοι
Στο πλαίσιο αυτό, οι τράπεζες συστήνουν να επιβεβαιώνει απευθείας και πάντα τις συναλλαγές στις οποίες προτίθεται να προβεί ο συναλλασσόμενος με την Τράπεζά του προτού προβεί σε πληρωμή. Αυτό συνήθως γίνεται με επιβεβαίωση στον αριθμό κινητού του πελάτη, αλλά σε κάθε περίπτωση αμφιβολίας, καλό είναι να μιλάει πάντα με την Τράπεζα.
Ένα άλλο «τρικ» είναι όταν πληρώνει κάποιος για μια συναλλαγή μια επιχείρηση για πρώτη φορά, να μεταφέρει ένα μικρό ποσό στην αρχή και σε επόμενη φάση το υπόλοιπο, ώστε σε περίπτωση που πέσει θύμα απάτης, να μην έχει μεταβιβάσει όλο το ποσό.
Μόλις ολοκληρωθεί η συναλλαγή και σταλεί και η απόδειξη πληρωμής, να γίνεται διασταύρωση και επιβεβαίωση με τον πωλητή.
Να σημειωθεί ότι η Citi, όπως και άλλες τράπεζες στο εξωτερικό, είναι υποστηρικτής της πρωτοβουλίας Take Five, μιας εθνικής καμπάνιας στο Ην. Βασίλειο που προσφέρει απλές συμβουλές για να βοηθήσει όλο το συναλλακτικό κοινό να προστατευτεί από τις διάφορες απάτες.
Πηγή: Powergame.gr