Σε κλίμα έντασης συνεχίστηκε και χθες στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο της Αθήνας η δίκη του Πέτρου Φιλιππίδη, ο οποιος κατηγορείται για βιασμό κατ’ εξακολούθηση και για δυο απόπειρες βιασμού σε βάρος γυναικών.
Δύο γυναίκες που ισχυρίζονται ότι δέχθηκαν κακοποιητικές συμπεριφορές από τον ηθοποιό κατέθεσαν στο δικαστήριο μετά την Κάτια Δανδουλάκη, η οποία δήλωσε πως το 2018 διέκοψε τη συνεργασία της με τον κατηγορούμενο εξαιτίας της συμπεριφοράς του, απέναντι στη συνάδελφό τους Λένα Δροσάκη.
«Είδα ένα άτομο, κλαμένο, καταπιεσμένο που δεν άντεχε άλλο», είπε η κυρία Δανδουλάκη αναφερόμενη στη Λένα Δροσάκη, η οποία μαζί με τον Πέτρο Φιλιππίδη συμμετείχε στην παράσταση «Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές», την οποία ανέβαζε η μάρτυρας.
Όπως είπε στην κατάθεσή της η μάρτυρας, ο κατηγορούμενος συνάδελφός της ασκούσε μια τεράστια πίεση στη Λένα Δροσάκη, «είχε αναπτύξει μια εμμονή μαζί της», ενώ τον «μπελά του έβρισκε και όποιος την υπερασπίζονταν ή μιλούσε μαζί της».
Μετά την Κάτια Δανδουλάκη, στο βήμα του μάρτυρα ανέβηκε στέλεχος του τηλεοπτικού σταθμού «Ant1», η οποία, όπως δήλωσε, το 2016 συνεργάστηκε με τον Πέτρο Φιλιππίδη στο σόου «your face sounds familiar».
Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, όπως τόνισε η μάρτυρας, βίωσε σεξουαλική παρενόχληση από τον κατηγορούμενο, τουλάχιστον δυο φορές. Ωστόσο, η κατάθεση της συγκεκριμένης μάρτυρα αμφισβητήθηκε έντονα από τους συνηγόρους της υπεράσπισης του ηθοποιού.
Αρχίζοντας την κατάθεσή της στο δικαστήριο η μάρτυρας αναφέρθηκε σε «ξέσπασμα» που όπως είπε είχε ο Π. Φιλιππίδης σε ένα από τα live του σόου. Κατέθεσε χαρακτηριστικά: «Σηκώθηκε από την καρέκλα του και άρχισε να φωνάζει μπροστά σε όλο τον κόσμο. Μας είπε ”με κάνετε ρεζίλι, με ξεφτιλίζετε, μου στέλνει μηνύματα η γυναίκα μου και ο Κιμούλης (…)” Αργότερα μου τηλεφώνησε και μου ζήτησε να πάω στο καμαρίνι του. Ζήτησε από συναδέλφους να πάνε και να καθίσουν σε διπλανό καμαρίνι. Χτύπησα την πόρτα, την άνοιξε. Κάλυπτε το σώμα του με αυτή, έβγαλε μόνο το κεφάλι του. Μου είπε ”πέρνα”. Φορούσε μια λευκή μπλούζα και από κάτω ήταν γυμνός. Κλείδωσε την πόρτα. Τα έχασα όταν τον είδα γυμνό. Τον πλησίασα και του είπα ”τι κάνεις ρε μ….;”’. Και τότε μου είπε: ”πάρ’ τον στο στόμα σου”. Τον έσπρωξα, γύρισα το κλειδί και έφυγα τρέχοντας. Μαζί με τους συναδέλφους που ήταν στο διπλανό καμαρίνι πήγαμε τρέχοντας στο πάρκινγκ».
«Ενημέρωσα το κανάλι»
Μάλιστα, η μάρτυρας ανέφερε ότι πριν από αυτό το περιστατικό ο Πέτρος Φιλιππίδης της είχε κάνει βιντεοκλήση και από τη μέση και κάτω ήταν γυμνός. «Φαινόταν το μόριό του και το άγγιζε», είπε η μάρτυρας. Η ίδια εξήγησε ότι είχε ενημερώσει για τη συμπεριφορά αυτή του ηθοποιού το τότε στέλεχος του καναλιού Τζώνη Καλημέρη.
Η ίδια κατέθεσε πως το 2019 άρχισε να δέχεται πολλά τηλεφωνήματα και μηνύματα από τον κατηγορούμενο και όταν πήγε να τον συναντήσει εκείνος της ζήτησε συγνώμη για το παραπάνω περιστατικό και της είπε ότι έχει ανάγκη για δουλειά. «Του είπα πως δεν μπορώ να ξεχάσω το περιστατικό του 2016 αλλά επειδή όπως τον είδα τον λυπήθηκα, του ανέφερα ότι θα ενημερώσω τον διευθυντή μου και ότι δεν ήταν όλο αυτό στο χέρι μου. Μου είπε χαρακτηριστικά πως «ένας ηθοποιός όπως εγώ δεν είναι δυνατόν να μην παίζει στις Άγριες Μέλισσες», ανέφερε η μάρτυρας εξηγώντας ότι στη συνέχεια είπε σε άλλο διευθυντικό στέλεχος του σταθμού για τη συζήτησή της αυτή με τον Φιλιππίδη και την ανάγκη που είχε για δουλειά.
Ακόμη, η ίδια τόνισε πως πριν από αυτό που είχε βιώσει στο καμαρίνι του ηθοποιού το 2016, ο Φιλιππίδης της είχε κάνει βιντεοκλήση και ήταν και πάλι γυμνός. Συγκεκριμένα, ανέφερε: «Είχε πάρει έναν αέρα – μπορεί να φταίω και εγώ που τον έδωσα – είχε φτάσει σε σημείο να μου κάνει μια βιντεοκλήση. Σε αυτή τη βιντεοκλήση φορούσε κόκκινα γυαλιά και λευκή μπλούζα και μου είπε ”τι κάνεις μωράκι”. Από κάτω ήταν γυμνός. Το μόριο του φαινόταν και το άγγιζε».
Η μάρτυρας είπε ακόμη στην κατάθεσή της ότι αποφάσισε να σπάσει τη σιωπή της όταν οι καταγγέλλουσες ενημέρωσαν τον κόσμο για τα δικά τους περιστατικά. «Αν το κάνουν εκείνες θα πρέπει να το κάνω και εγώ σκέφτηκα. (…) Κάλεσα το φίλο μου, τον ηθοποιό Βασίλη Χαραλαμπόπουλο και εκείνος μου είπε να καλέσω τον κυρία Παπαχαραλάμπους προκειμένου να με φέρει σε επαφή με τον συνήγορο πολιτικής αγωγής κ. Μίνζτια. Σε διάφορα τηλέφωνα που έκαναν μετά οι δημοσιογράφοι του σταθμού στην κ. Νίνου (σύζυγο του Πέτρου Φιλιππίδη) εκείνη τους έλεγε ”δεν θα σας μιλήσω, γιατί εκεί μέσα έχετε ένα φίδι κολοβό”. Την ρώταγαν ποιο είναι το φίδι το κολοβό και εκείνη τους έλεγε ”μια κοκκινομάλλα που πήγε να μας κλείσει το σπίτι”. ”Εγώ είμαι η κοκκινομάλλα στον σταθμό”» είπε ακόμη η μάρτυρας για να συνεχίσει λέγοντας πως μετά από όλα αυτά ο Πέτρος Φιλιππίδης είπε σε τηλεοπτικό παραγωγό, ότι «εγώ τον έκοψα από δουλειά και ότι ήμουν πολύ ερωτευμένη μαζί του και του δημιουργούσα πρόβλημα».
Ολοκληρώνοντας την κατάθεσή της η μάρτυρας ανέφερε: «Δεν έχω δύναμη εγώ να τον κόψω, να πω σε κάποιον ”μην πάρεις τον Φιλιππίδη για δουλειά….” Ο λόγος που δεν τον κατήγγειλα ήταν καθαρά προσωπικός. Δεν ήθελα να μπλέξω, κανείς δεν με επηράσε σε αυτή την απόφαση. Ήταν παντοδύναμος ο κ. Φιλιππίδης τότε. Όλα αυτά τα χρόνια είχαμε ακούσει για κακές συμπεριφορές του. Σε συνεννόηση που είχα με τον άνδρα μου, είπα δεν έχω λόγο να μπλέξω, έχω παιδί».
Ο συνήγορος υπεράσπισης του Φιλιππίδη Μιχάλης Δημητρακόπουλος αμφισβήτησε την κατάθεση της μάρτυρα και ζήτησε την άμεση κλήτευση του κ. Καλημέρη, προκειμένου να βεβαιώσει αν η μάρτυρας του είπε όσα υποστηρίζει. «Είναι ένα σενάριο από τον ίδιο συγγραφέα, κομμάτια του πηγαίνουν στους μάρτυρες και στις καταγγέλλουσες, υπάρχει κεντρικός σχεδιασμός», είπε ο κ. Δημητρακόπουλος.
Από την πλευρά του ο συνήγορος πολιτικής αγωγής κ. Μίντζιας δήλωσε ότι συναινεί στο αίτημα. Ακόμη, ο κ. Δημητρακόπουλος ζήτησε από τη μάρτυρα να προσκομίσει στο δικαστήριο τα μηνύματα που, όπως λέει, της έστελνε ο εντολέας του. Από την πλευρά της, η κ. Κυριακή Πακιρτζίδου, (επίσης συνήγορος του κατηγορούμενου), ρώτησε τη μάρτυρα γιατί μετά απ όλα αυτά έστελνε μηνύματα στον εντολέα της να πάει σε ντισκοτέκ στην Επίδαυρο, όπου βρίσκονταν εκείνη μαζί με μια φίλη της. Η μάρτυρας απάντησε ότι το κάλεσμα έγινε κατόπιν προτροπής της φίλης της και ότι η ίδια δεν ήθελε να της μιλήσει για όσα είχε υποστεί από τον κατηγορούμενο. «Απ’ ο,τι θυμάμαι του έστειλα ένα μήνυμα δεν έστειλα 15, η φίλη μου μου είχε πει τρεις-τέσσερις φορές ”κάλεσε τον Πέτρο να γελάσουμε”. Μετά από τρεις φορές που μου το ζήτησε του έστειλα αυτό το μήνυμα», είπε η μάρτυρας.
Κατάθεση Δροσάκη
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η κατάθεση της Λένας Δροσάκη η οποία είναι ένα από τα πρόσωπα που έχουν καταγγείλει τον ηθοποιό για κακοποιητική συμπεριφορά αλλά και σεξουαλική παρενόχληση.
Η ηθοποιός, η οποία με έντονη συναισθηματική φόρτιση και ξεσπώντας πολλές φορές σε λυγμούς είπε στους δικαστές για όλα όσα έγιναν με τον θιασάρχη από όταν τον γνώρισε το 2007, όποτε είχε πάει με συμφοιτήτριες της σε γυρίσματα του σήριαλ «Λάκης ο Γλυκούλης» με πρωταγωνιστή τον Πέτρο Φιλιππίδη.
Του είχε δώσει το τηλέφωνό της και στη συνέχεια ο Πέτρος Φιλιππίδης άρχισε να της τηλεφωνεί. Η κυρία Δροσάκη είπε στην κατάθεση της: «Ξεκίνησε κάποια επικοινωνία, μου έστελνε μηνύματα και κάποια στιγμή στα τηλέφωνα κατάλαβα ότι ο κατηγορούμενος αυνανιζόταν. Ρώταγα ”ποιος είναι, ποιος είναι” και μου απαντούσε ”έχω κα@@@@, θέλω να σε χ@@@@@”. Ρώταγα ποιος είναι και έλεγε ο Πέτρος. Του έλεγα κ. Φιλιππίδη, σας παρακαλώ. Θα μου πείτε γιατί δεν το έκλεινα; Δεν είχα αυτό το σθένος να το κάνω, ένιωθα ότι πρέπει να το κάνω μέχρι το τέλος. Αυτό συνέβη κάποιες φορές. Ήρθανε οι μέρες που εγώ θα έδινα εξετάσεις. Καθόμουν στα σκαλιά του θεάτρου και τον είδα μπροστά μου και μου είπε: ”Αν δεν μου κάτσεις, δε θα περάσεις”. Θυμάμαι μόνο να βρίσκομαι στη σκηνή και εκείνη τη στιγμή να μπαίνει μέσα και να πηγαίνει προς την κριτική επιτροπή. Φιλιά, αγκαλιές, εγώ είχα παγώσει, τα είχα χάσει. Και μετά φεύγοντας θυμάμαι αυτή την κίνηση σα να μου λέει «σ’ το είπα, έχω αυτή τη δύναμη να μην περάσεις». Δεν πέρασα, προφανώς και τα έχασα».
Στη συνέχεια, η κυρία Δροσάκη αναφέρθηκε στη συνεργάτιδα του Πέτρου Φιλιππίδη, η οποία όπως είπε, της είχε πάρει συνέντευξη μετά τη βράβευσή της με το βραβείο «Μελίνα Μερκούρη» και επεδίωκε να κάνει παρέα μαζί της. Μάλιστα σε μια από τις εξόδους τους, όπως είπε, χωρίς η ίδια να το γνωρίζει, στο τραπέζι βρέθηκε και ο κατηγορούμενος. «Έπαθα σοκ, έλεγα τι θα γίνει, τι θα μου πει. Κάθισα και ήταν σαν να μην είχε συμβεί τίποτα, σαν να με έβλεπε πρώτη φορά. Λέγανε για τη μεταξύ τους σχέση, κάνανε χιούμορ. Άρχισα να σκέφτομαι ότι μπορεί πράγματι να μη με θυμάται, να το κάνει τόσο συχνά αυτό στις κοπέλες και να μη με θυμάται» ανέφερε η μάρτυρας παραθέτοντας και άλλα περιστατικά με τη συνεργάτιδα του κατηγορούμενου η οποία όπως κατέθεσε, σχεδόν τη βομβάρδιζε για να δεχθεί να συνεργαστεί με τον Π. Φιλιππίδη σε τηλεοπτική σειρά. Ωστόσο, όπως είπε η κυρία Δροσάκη έβρισκε διάφορες δικαιολογίες για να αρνείται αυτές τις προτάσεις, ακόμη και να ζητά υπέρογκα ποσά ως αμοιβή, καθώς γνώριζε ότι δεν θα της τα δώσουν.
Στη συνέχεια η μάρτυρας αναφέρθηκε στη συμμετοχή της σε παράσταση που ανέβαζε το 2018 η Κάτια Δανδουλάκη. Όπως είπε, ρώτησε την κυρία Δανδουλάκη αν ο Πέτρος Φιλιππίδης θα έπαιζε σε αυτό το έργο ή θα το σκηνοθετούσε. «Της είπα ωραία, διότι αν παίζει εγώ δεν θα είμαι. Εκείνη μου είπε μην ανησυχείς «θα είσαι υπό την προστασία μου». Και έτσι λοιπόν έγινε το να είμαι σε αυτή την παράσταση (σ.σ. Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές) και ξεκίνησαν οι πρόβες» ανέφερε η μάρτυρας περιγράφοντας στη συνέχεια ένα εκρηκτικό κλίμα που υπήρχε όταν ο κατηγορούμενος την έβλεπε να συνομιλεί με άλλους συναδέλφους της. «Αν εγώ μιλούσα στο διάλειμμα με έναν από τους συναδέλφους, μετά η πρόβα δεν θα ήταν εύκολη, θα υπήρχαν εντάσεις. Δε ξέρω γιατί τα έκανε όλα αυτά, αν γέλαγα εγώ μαζί με κάποιον συνάδελφό μου είχε μια τρομερή έκρηξη, άρχιζε να προσβάλλει, αδιανόητες καταστάσεις. Του μίλησα και του ζήτησα σεβασμό. Το τι άκουσα και δεν άκουσα δε λέγεται. Μου έλεγε να φύγω και ότι δεν θα ξαναβρώ δουλειά. Σε ένα διάλειμμα πήγε στη γραμματέα του και φώναζε «ποιος είναι ο Θεός εδώ»; ”Εγώ” απαντούσε. Ενημέρωσα την κ. Δανδουλάκη ότι θα φύγω, δεν μπορώ να συνεχίσω έτσι, και εκείνη μου είπε, μας είπε, δεν θα φύγετε εσείς, δεν κάνατε τίποτα».
Η κατάθεση της κ. Δροσάκη θα συνεχιστεί σήμερα.
Η κατάθεση της κ. Δανδουλάκη άρχισε στο δικαστήριο ως εξής:
Πρόεδρος: Τι γνωρίζετε για τα καταγγελλόμενα; (σ.σ τις επίδικες καταγγελίες σε βάρος Φιλιππίδη των τριών γυναικών).
Κ. Δανδουλάκη: Δεν γνωρίζω κάτι για τις καταγγελίες. Ξέρω μονάχα ότι είχαμε μια συνεργασία με τον Πέτρο σε τρεις παραστάσεις. Βατή συνεργασία στις δυο αλλά η τρίτη συνεργασία είχε πρόβλημα. Αυτό. Ό,τι θέλετε να με ρωτήσετε για την τρίτη συνεργασία που ήταν προβληματική ρωτήστε με.
Πρόεδρος: Ήταν στη παράσταση «Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές», σωστά;
Κ. Δανδουλάκη: Από την πρώτη στιγμή υπήρχε μια νευρικότητα και ένα έντονο κυνηγητικό ψυχολογικό ως προς την κ. Δροσάκη. Σε σημείο που έγινε καταπιεστικό για την ίδια και τους άλλους. Η ίδια η Λένα έδειχνε εγκλωβισμένη και ήταν έτοιμη να φύγει. Αυτή την συμπεριφορά του Πέτρου δεν την είχα ξαναζήσει. Έδωσα χρόνο και όταν άρχισαν να δημιουργούνται καταστάσεις πιεστικές, λέγοντας μου ότι θέλει να φύγει, κάλεσα τον Πέτρο σε κατ’ ιδίαν συζήτηση. Ήταν ένας μονόλογος. Του εξήγησα ότι αυτό που συμβαίνει και αυτό που ζω έχει ξεπεράσει το όριο της ψυχής μου. Του εξήγησα ότι αυτή η συνεργασία θα πρέπει να σταματήσει. Του ανακοίνωσα ότι είναι κάτι τελεσίδικο. Ο Πέτρος με άκουγε και του είπα ότι δεν του φταίει κανείς, αλλά ο ίδιος του ο εαυτός. Τον αγκάλιασα και του είπα: «Πέτρο, αυτή είναι η απόλυτη αλήθεια της ψυχής μου». Του είπα αν μπορούσα να χρησιμοποιούσα το βοηθό του, ο οποίος θα έμενε χωρίς δουλειά και μου είπε «βεβαίως». Και έτσι τελείωσε το θέμα. Δεν το ανέφερα ποτέ σε κανένα. Στις τηλεοράσεις λέγαμε ότι ο Πέτρος είχε πολύ δουλειά με άλλα γυρίσματα για αυτό έπρεπε να φύγει. Δεν επικοινώνησα τι είχε γίνει, δεν ήταν σωστό για κανέναν. Αυτό βγήκε μετά όταν άρχισαν να μιλάνε τα παιδιά και να λένε τι τους συνέβη. Και τότε έγινε γνωστή αυτή η στάση του. Έκανα αυτό που ένιωθε η ψυχή μου, τίποτα άλλο.
Πρόεδρος: Εσείς τον ρωτήσατε τον κατηγορούμενο για τη στάση του αυτή;
Κ. Δανδουλάκη: Ήταν μια στάση που την έβλεπαν όλοι. Ήταν επικεντρωμένος με το συγκεκριμένο άτομο. Η Λένα αισθάνονταν αμήχανη. Τι να ρωτήσω; Ήταν ξεκάθαρο όχι μόνο σε εμένα, αλλά σε όλο το θίασο. Αισθανόμουν ότι κάποια στιγμή θα διαλύονταν ο θίασος. Όντως ο Πέτρος έχει μια τελειομανία, αλλά μερικές φορές περνάει τα όρια. Δεν μπορώ να ανεχθώ καμία εξουσία πέραν του μέτρου. Είχε ένα χαρακτήρα ολοκληρωτικό, πολλές φορές είχε εκρήξεις αλλά αυτού του είδους τη συμπεριφορά δεν την είχα ξαναδεί. Είναι εκρηκτικός. Έχουμε περάσει πολύ ωραίες βραδιές, όμως αυτό δε σημαίνει κάτι. Η διαχείριση της εξουσίας είναι λεπτή υπόθεση. Πρέπει να υπάρχει μέτρο και ισορροπία και όταν ξεπεραστεί αυτή η ισορροπία μιλάμε για καταπίεση.
Πρόεδρος: Ρωτήσατε την κ. Δροσακη για όλα αυτά;
Κ. Δανδουλάκη: Ρώτησα. Είναι ένα πολύ ευγενικό πλάσμα. Μου είπε «δεν πειράζει, θα το ξεπεράσω». Μου είπε «θέλω να φύγω». Της είπα «Δεν θα φύγεις εσύ, πρέπει να φύγει ο Πέτρος».
Πρόεδρος: Αν θέλετε, πείτε μας για τον κατηγορούμενο, την προσωπικότητά του….
Κ. Δανδουλάκη: Ο Πέτρος είναι ένας πολύ ταλαντούχος άνθρωπος που όμως πολύ εύκολα περνάει από τη μια μεριά στην άλλη. Και δεν υπάρχει εδώ το γιατί γίνεται. Γίνεται.
Σύνεδρος: Να σας ρωτήσω για αυτό το κυνηγητό στην κ. Δρασάκη ήταν ερωτικού ενδιαφέροντος;
Κ. Δανδουλάκη: Ε βέβαια, για μένα ήταν ένα ερωτικό ενδιαφέρον.
Σύνεδρος: Πώς καταπιέζονταν ο θίασος από αυτή τη συμπεριφορά του;
Κ. Δανδουλάκη: Έκανε επιθέσεις σε όποιον έκανε παρέα με τη Λένα. Ήταν ακόμη δυο αγόρια και όποιος υπερασπιζόταν τη Λένα ή μιλούσε μαζί της, έβρισκε και εκείνος τον μπελά του.
Ένορκος: Ένας άνθρωπος, όταν φλερτάρει, δεν θα πρέπει να είναι συμπαθής;
Κ. Δανδουλάκη: Ανάλογα με τον άνδρα, ο κλοιός του φλερτ ήταν πολύ σφιχτός. Απρεπής δεν ξέρω αν ήταν, γιατί μπροστά μου δεν έγινε κάποια απρέπεια. Δεν γίνονταν να συνεχιστεί αυτό το στρίμωγμα που υφίστατο ένα κορίτσι, ένα κορίτσι που είναι σε δύσκολή θέση. Τι άλλο να σας πω για να καταλάβετε ότι αυτό ήταν πέρα από το όριο. Την είχε κάνει βοηθό του…
Πρόεδρος: Δηλαδή ο κάθε σκηνοθέτης επιλέγει ένα βοηθό;
Κ. Δανδουλάκη: Είχε βοηθό αλλά προσέφερε και στη Λένα αυτή τη θέση. Της είπε «εσύ θα είσαι πλάι μου». Μιλούσαν στα διαλείμματα και την έβλεπα κλαμένη. Δεν της άρεσε αυτό το πράγμα. Μια φορά κλαμένη, δυο φορές κλαμένη και μετά μου είπε «θέλω να φύγω». Πολύ φυσικό αποτέλεσμα αυτής της καταπίεσης. Εδώ ήταν μια συγκεκριμένη περίπτωση που κακοφόρμισε πολύ. Ξεσπάσματα έχουμε όλοι και πόσο μάλλον ένας άνθρωπος τόσο πληθωρικός. Αλλά αυτό ήταν κάτι άλλο. Εμείς τον θέλαμε πολύ και εγώ στεναχωρήθηκα. Του είπα όλη αυτή η ιστορία είναι αμαρτία από τον Θεό, αλλά υπάρχει και ένα όριο.